Gjest klara Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Ok Hvor begynner jeg ... jeg har 2 små.. og er 5 og 6 år. Jeg har dratt fra faren da jeg syns han er VERDENS verste far. Han er flink i korte perioder, men om det går utover hans tid- osv.. så begynner han å kjefte.. og ROPE.. Og han mener; unger skal ikke bli sett eller hørt. Og nå har jeg funnet en mann jeg har falt sinsykt for.. Ja vi er i begynnelse stadiet , men jeg liker å være forberet på problemene som jeg vet kommer... Så .. Han bor i Finland og jeg og ungene i norge. Så jeg må ta fra faren foreldre annsvaret for å kunne flytte på meg.. SANT????? ellert hva er reglere for sånt? ( og ja .. jeg vet jeg må see hvordan han er med ungene og om ungene liker han osv. Og det med språket er det at han holder på å lære seg norsk så han kan snakke med ungene.)
Mary Poppins Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 (endret) Nei, du kan ikke bare ta ungene dine fra faren! Roping kvalifiserer overhodet ikke til å bli fratatt foreldreretten. Ei heller din gryende romanse. Endret 31. mars 2011 av Kråkesaks 3
Gjest Seniorita Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hei. Uansett grunn, så skal man ikke skrike og hyle på små barn. Barn skal heller ikke gjemmes bort, di skal høres og ses! Men, om dette er den eneste grunnen til at du vil ta ifra han foreldreansvaret, er ikke dette en god nok grunn. Men det blir jo selvfølgelig noe annet om han er stygg med barna??
Gjest TS Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Hei. Uansett grunn, så skal man ikke skrike og hyle på små barn. Barn skal heller ikke gjemmes bort, di skal høres og ses! Men, om dette er den eneste grunnen til at du vil ta ifra han foreldreansvaret, er ikke dette en god nok grunn. Men det blir jo selvfølgelig noe annet om han er stygg med barna?? Jeg hadde ikek lyst å komme inn på stygge ting , men ja det er MYE mere... Som; Skriker ungene så springer han bort til de å rister de så de skal slutte å skrike. Og ungene tegner alltid pappa/far med sint munn og ser at alle pappaer/menn er slemme... Jeg vil IKKE at mine 2 døttre skal vokse opp å tro at alle menn er sinte og sure.!!!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Det er uansett ikke opp til TS å avgjøre om barnefaren skal ha foreldreansvar eller ikke. Greit at menn blir diskriminert og dårlig behandlet i barnefordelingssaker, men det er fremdeles domstolene som bestemmer hvem som skal ha barna, ikke mora. 3
Gjest Seniorita Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Jeg hadde ikek lyst å komme inn på stygge ting , men ja det er MYE mere... Som; Skriker ungene så springer han bort til de å rister de så de skal slutte å skrike. Og ungene tegner alltid pappa/far med sint munn og ser at alle pappaer/menn er slemme... Jeg vil IKKE at mine 2 døttre skal vokse opp å tro at alle menn er sinte og sure.!!! Oi, han høres ut som en veldig sint Mann! Har du tatt dette opp med han? Og døttrene dine begynner jo å bli store, så hva sier di om sin far?
Frøken Smilla Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Du har ikke myndighet til å frata barnas far foreldreansvaret. Det må en domstol eventuelt gjøre, og det skal være ganske grov omsorgssvikt og/eller mishandling dersom dette skjer. Du kan derimot flytte uten at far har noe han skal ha sagt, så fremt dere ikke har delt omsorgen 50-50. Du kan heller ikke flytte til utlandet med barna uten at barnas far signerer på at det er ok for ham. Du nevner flytting, men også at din nye kjæreste lærer seg norsk. Jeg får derfor ikke helt tak på om det er snakk om at du/dere skal flytte til Finland. Dersom dette er tilfelle, synes jeg at du bør tenke deg om noen ganger før du gjør dette, uavhengig om din eksmann signerer på at du kan "ta med deg" barna og flytte ut av landet. Det er kanskje mest gunstig for barna dine at din kjæreste heller flytter til Norge. For det første kan det være ganske opprivende for barn å flytte, ikke minst når det innebærer å flytte til et annet land der de heller ikke kan språket. At de også mister kontakt med sin far og øvrige norske familie taler heller ikke til din fordel i dette. Når man har barn sammen, har man noen forpliktelser overfor hverandre også etter et eventuelt brudd. Din egen lykke er dessverre underordnet da. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Ok Hvor begynner jeg ... jeg har 2 små.. og er 5 og 6 år. Jeg har dratt fra faren da jeg syns han er VERDENS verste far. Han er flink i korte perioder, men om det går utover hans tid- osv.. så begynner han å kjefte.. og ROPE.. Og han mener; unger skal ikke bli sett eller hørt. Og nå har jeg funnet en mann jeg har falt sinsykt for.. Ja vi er i begynnelse stadiet , men jeg liker å være forberet på problemene som jeg vet kommer... Så .. Han bor i Finland og jeg og ungene i norge. Så jeg må ta fra faren foreldre annsvaret for å kunne flytte på meg.. SANT????? ellert hva er reglere for sånt? ( og ja .. jeg vet jeg må see hvordan han er med ungene og om ungene liker han osv. Og det med språket er det at han holder på å lære seg norsk så han kan snakke med ungene.) Hva er det som får deg til å tro at du har myndighet til det? Verdens verste far? Hvordan vet du det? du har prøvd bare en. Sett det på kontoen for en av dine feilvurderinger.
Gjest TS Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan jeg mener at jeg har rett i å ta ungene bort fra faren?? Jeg kjenner HAN.. Og jeg vet av hele mitt hjerte at barna har det SÅÅ mye bedre uten han. Jeg har sett frykten i øynene mine da far ristet de. HVA hadde dere gjordt om dette hadde skjedd dere??? jeg sitter å ser på tv og min 6 åring kommer løpende; Mamma mamma... jeg ser på henne og jeg ser hun er REDD.. Pappa rister livet av "søster" eg tror hun dør mamma. Jeg hiver meg av sofaen og ser at i gangen står far med 5 åringen i armene og FILLER rister ungen ... Ungen skrker og vræler... og jeg ser på henne at hun er liv redd... Mener dere da at de skla få bo hos pappa????
Sophie-Ann Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Først må du snakke med faren, hvis ikke det fører frem, tar du kontakt med FVK og får til et møte der. Hvis han ikke møter eller det ikke blir noen bedring, prøver du å snakke med han igjen. Hvis ingenting av dette fungerer, tar du kontakt med BV, og snakker med dem og får dem til å innkalle far til et felles møte. Hvis dette heller ikke hjelper, får du deg en advokat og krever full omsorg for jentene. Du vil ikke får foreldreansvaret alene, det skal mye mer til. Du kan flytte innenlands uten at far trenger å samtykke, men du har varslingsplikt på 6 uker. Du kan ikke flytte med barna til Finland uten fars samtykke, da blir det kidnapping. Og det at du i det hele tatt tenker på å flytte til Finland allerede nå, ryster meg. De har overhode ikke noe form for nettverk der, kun deg, så du fratar dem muligheten til å ha kontakt med øvrig familie. Du er nødt til å tenke på barnas beste i denne situasjonen. Hvis han ikke har barn, så syns jeg kan kan flytte til Norge. Bruk tiden fremover til å løse problemet med faren og bli bedre kjent med kjæresten din. Men det er en ting som slår meg, hvorfor i all verden lar du faren ha barna nå?? Hvis du er så redd for dem, hadde jeg koblet inn FVK og BV for lenge siden.....Du kan ikke sende barna til faren annenhver helg, for så si at du er redd for dem??? 3
Gjest Seniorita Skrevet 31. mars 2011 #11 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan jeg mener at jeg har rett i å ta ungene bort fra faren?? Jeg kjenner HAN.. Og jeg vet av hele mitt hjerte at barna har det SÅÅ mye bedre uten han. Jeg har sett frykten i øynene mine da far ristet de. HVA hadde dere gjordt om dette hadde skjedd dere??? jeg sitter å ser på tv og min 6 åring kommer løpende; Mamma mamma... jeg ser på henne og jeg ser hun er REDD.. Pappa rister livet av "søster" eg tror hun dør mamma. Jeg hiver meg av sofaen og ser at i gangen står far med 5 åringen i armene og FILLER rister ungen ... Ungen skrker og vræler... og jeg ser på henne at hun er liv redd... Mener dere da at de skla få bo hos pappa???? Om faren er så brutal med sine døttre, burde han ikke ha di hos seg i det hele tatt! Stakkrs barn..
Gjest salt Skrevet 31. mars 2011 #12 Skrevet 31. mars 2011 Er denne mannen norsk ? Merkelig oppførsel. Høres ut som han driver med straffbar barnemishandling. Hvis han rister ungene så de skader seg, bør du anmelde forholdet til politiet. 1
Gjest TS Skrevet 31. mars 2011 #13 Skrevet 31. mars 2011 Sophie-Ann ; Takk for svaret:D Jeg skal see hva jeg kan gjøre. men.. Jeg er alene med de. Far har de ikke i helgene eller noe sånt.. Bare tar de med på butikken ( som jeg betaler) i ny og ne. Jeg har snakket med FVK og han møtte ikke opp på det møtet. BV er blitt kontaktet av barnehagen av bekrymring av at faren ikke var snill. Men saken ble hennlagt av bevis mangel... Under dommer avhør av ungene kom det ingenting frem:/ Og jeg ble som har ny type og er forelsket ble beskrevet som sjalu:S. Jeg har ikke ett nettverk rundt meg.. Det er bare meg og ungene. Fammilien hans får ikke ungene lov å treffe da de misshandler hunden deres og kattene. ( oh de er høytstående menneser i kummunen så aldri om jeg kan annmelde de:S)
Dubbedingsen Skrevet 31. mars 2011 #14 Skrevet 31. mars 2011 Hvordan jeg mener at jeg har rett i å ta ungene bort fra faren?? Jeg kjenner HAN.. Og jeg vet av hele mitt hjerte at barna har det SÅÅ mye bedre uten han. Jeg har sett frykten i øynene mine da far ristet de. HVA hadde dere gjordt om dette hadde skjedd dere??? jeg sitter å ser på tv og min 6 åring kommer løpende; Mamma mamma... jeg ser på henne og jeg ser hun er REDD.. Pappa rister livet av "søster" eg tror hun dør mamma. Jeg hiver meg av sofaen og ser at i gangen står far med 5 åringen i armene og FILLER rister ungen ... Ungen skrker og vræler... og jeg ser på henne at hun er liv redd... Mener dere da at de skla få bo hos pappa???? Og du hørte ingenting fra sofaen? Hvis ikke dette er et troll så tror jeg du er ute etter en lettvint måte å ta barna med på flyttelasset, og om barnas mister far foreldreansvar på grunn av dine påstander vil bli ditt ansvar når barna er store nok til å stille spørsmål. Men heldigvis så må dine påstander bevises og det vil gjort undersøkelser fra andre etater heldigvis. 1
Redbull Skrevet 31. mars 2011 #15 Skrevet 31. mars 2011 Du kan ikke selv bestemme om du skal ta barna fra faren uansett!! Det er ikke opp til deg å bestemme det!! De er like mye hans barn som dine!! 2
Redbull Skrevet 31. mars 2011 #16 Skrevet 31. mars 2011 (endret) Hvor gammel er du ?? Endret 31. mars 2011 av Kråkesaks
Kråkesaks Skrevet 31. mars 2011 #17 Skrevet 31. mars 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Gjest Seniorita Skrevet 31. mars 2011 #18 Skrevet 31. mars 2011 Blir så lei av folk som heletiden skriker Troll..
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2011 #19 Skrevet 31. mars 2011 Først må du snakke med faren, hvis ikke det fører frem, tar du kontakt med FVK og får til et møte der. Hvis han ikke møter eller det ikke blir noen bedring, prøver du å snakke med han igjen. Hvis ingenting av dette fungerer, tar du kontakt med BV, og snakker med dem og får dem til å innkalle far til et felles møte. Hvis dette heller ikke hjelper, får du deg en advokat og krever full omsorg for jentene. Du vil ikke får foreldreansvaret alene, det skal mye mer til. Du kan flytte innenlands uten at far trenger å samtykke, men du har varslingsplikt på 6 uker. Du kan ikke flytte med barna til Finland uten fars samtykke, da blir det kidnapping. Og det at du i det hele tatt tenker på å flytte til Finland allerede nå, ryster meg. De har overhode ikke noe form for nettverk der, kun deg, så du fratar dem muligheten til å ha kontakt med øvrig familie. Du er nødt til å tenke på barnas beste i denne situasjonen. Hvis han ikke har barn, så syns jeg kan kan flytte til Norge. Bruk tiden fremover til å løse problemet med faren og bli bedre kjent med kjæresten din. Men det er en ting som slår meg, hvorfor i all verden lar du faren ha barna nå?? Hvis du er så redd for dem, hadde jeg koblet inn FVK og BV for lenge siden.....Du kan ikke sende barna til faren annenhver helg, for så si at du er redd for dem??? Dette er et fornuftig innlegg, lurere imidlertid på om TS er seriøs i sitt spm. Skal også mye til å nekte BF.foreldre ansvar, da må han ha en dom mot seg på dette. Det samme er når det gjelder samvær, og han ønsker dette. For å få til dette må du gjennom rettsystemet og vinne sakene. Ts du høres ikke så mye bedre ut når du tenker på å flytte utenlands med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå