AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har fått en klekkelig restskatt. Da lurer jeg på, det finnes vel en form for nedbetalingsmulighet for restskatt og hvordan er reglene her? Er det snakk om mye renter? Og hvor lang nedbetalingstid er det?
missLynch Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Du kan begynne å betale i månedlige rater på frivillig basis, da det er lenge til forfall i august/september? Kid og kontonr står på selvangivelsen. Dersom du ikke betaler den foreløpig beregna restskatten innen 31 mai, vil du få et rentetillegg på 1,44%
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har fått en klekkelig restskatt. Da lurer jeg på, det finnes vel en form for nedbetalingsmulighet for restskatt og hvordan er reglene her? Er det snakk om mye renter? Og hvor lang nedbetalingstid er det? Dersom du betaler hele eller deler av restskatten før 31.05. så slipper du rente på den delen. Det kommer et rentetillegg på resten, husker ikke satsen. Kravet vil komme oppdelt i to regninger. Hvis du får oppgjøret i juni, forfaller halve restskatten i august og den andre halvparten i september. Blir dette for "hardt" så kan du søke om utsettelse på deler av beløpet hos skatteoppkreveren (rentene stoppes ikke ved utsettelse..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå