Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest azorpro
Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten skal reise til kypros i slutten av August. Har ikke bestemt oss for tree fig bay eller ayia napa enda.

Men her trenger jeg virkelig noe informasjon om plassen? :) Har aldri vært der og er veldig nysgjerrig.

Hvordan er prisene på mat,drikke,drinker,solsenger på stranda,shopping ?

Vi skal ikke dit for å feste, men bare for å kose oss :)

Skrevet

Var der for et par år siden med kjæresten, og bodde da i Fig Tree Bay. Ganske rolig og deilig sted. Fin strand og et godt utvalg av restauranter så vidt jeg husker. Priser er vel litt som i Hellas osv, sånn litt billigere en Norge. Ayia Napa er jo en større by, og mange drar dit for å feste. Det er ikke så langt fra Fig Tree Bay, så er godt mulig å dra inn med taxi om man vil kikke på livet eller på shopping en dag. =)

Skrevet

Ayia Napa er jo som du sikkert vet et partysted, og de fleste ungdommene bor på hoteller i sentrum. Jeg vil anbefale dere å bo på et av de fine hotellene ca 2-4 km utenfor sentrum. Her er det roligere og dere vil få noen av de beste strendene på Kypros i umiddelbar nærhet. Det er noen restauranter her, men om dere vil oppleve litt mer liv og bedre restaurantutvalg er Ayia Napas sentrum kun en spasertur (evt. taxitur) unna =)

Fig Tree Bay er som Fiol nevnte et roligere sted enn Ayia Napa, og det er her de fleste barnefamiliene ferierer. De to strendene i Fig Tree Bay er langgrunne med et nærmest krystallklart vann. Sentrum i Fig Tree Bay består av ei lang gate med restauranter, souvenirbutikker og små puber på rekke og rad.

Om dere har planer om å shoppe mens dere er på ferie vil jeg anbefale at dere tar en taxi til Larnaca. I Ayia Napa og Fig Tree Bay er det stort sett bare jallabutikker å oppdrive, mens i Larnaca vil dere finne mange internasjonale motebutikker som blant annet Mango, Marks & Spencer, Zara og Debenhams.

Skrevet

Var på Kypros i fjor sommer, og ble dessverre veldig skuffa...

Synes Kypros er en blek dårlig kopi av Hellas. Er ganske dyrt der (når man snakker "syden" priser, dyrere enn f.eks Hellas), og dårlig shopping, hverfall i Fig Tree Bay. Lå på rundt 7 euro per solseng og var veldig trangt på stranda. Vannet derimot var nydelig og varmt, men var masse steiner i bunnen.

Men for all del, det er sikkert fine plasser i Fig tree bay, men jeg ville ikke dratt dit igjen.

Gjest azorpro
Skrevet

Takk for masse tips :)

Hvor langt er det fra Fig tree bay til Larnaca med taxi da?

Noen som har vært i Kreta vest ( Agia Marina) foresten? er det mere å anbefale? :)

Skrevet

Tror det er ca en time med buss fra Fig Tree Bay til Larnaca.

Har vært på Kreta, men på Chaniakysten. Veldig veldig bra rett og slett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...