AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hei, Har et merkelig problem. I hele mitt liv har jeg vert musikalsk. Jeg spiller gitar, piano, bass, tverrfløyte. Det meste. Spesifiserer meg nå innen gitar eller piano/begge deler. Men jeg har problemer med å starte å lære noe, eller lage noe! Hvorfor? Min kjærlighet for musikk er stor. Men å sette meg ned å øve er ikke lenger like gøy som det var. Jeg har ikke motivasjon nok til å lære meg noe jeg VET jeg kan lære, bare med tålmodighet. (Er selvlært) Tips?
Havbris Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Hei, Har et merkelig problem. I hele mitt liv har jeg vert musikalsk. Jeg spiller gitar, piano, bass, tverrfløyte. Det meste. Spesifiserer meg nå innen gitar eller piano/begge deler. Men jeg har problemer med å starte å lære noe, eller lage noe! Hvorfor? Min kjærlighet for musikk er stor. Men å sette meg ned å øve er ikke lenger like gøy som det var. Jeg har ikke motivasjon nok til å lære meg noe jeg VET jeg kan lære, bare med tålmodighet. (Er selvlært) Tips? Spiller du sammen med noen i band/ensemble? Det å delta i samspill kan gi god motivasjon til å øve. Nei - det er ikke så motiverende å sitte alene og øve. Det kan være effektivt å ha et mål å øve mot (som er mer enn å lære musikkstykket. Og så kommer du desverre ikke utenom det at å øve krever selvdisiplin og utholdenhet.
Nuttapia Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Søk inspirasjon, men tenk ikke aktivt på det. Nå er det snart påskeferie! Ta en liten "pause" og fokuser på noe annet, vend så tilbake og sett deg et morsomt mål. Få tak i en tekstforfatter, eller en som kan arrangere, så kan det hende det løsner litt? Bruker du logic/cubase eller noe annet musikkprogram? Dette kan også være spennende og inspirerende! Lykke til, jeg vet alt om å "sitte fast".. Det beste for meg har vært å ta pauser eller finne nye samarbeidspartnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå