Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal søke på juss til høsten, men hvis jeg ikke kommer inn vil jeg gjerne ta årsstudium av f.eks psykologi, som gir 60 studiepoeng (2 poeng). Men aller helst har jeg lyst til å starte på marked, innovasjon og ledelse på uit for å se om det er noe for meg (hvis jeg ikke kommer inn på juss), så lurte jeg på om jeg får noen studiepoeng av ett år av den bacherlorgraden hvis jeg finner ut at det ikke var noe for meg og jeg vil søke på juss året etterpå også? Eller MÅ jeg ta årsstudium for å få 2 poeng?

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Aldri hørt om det poengsystemet du snakker om, i forhold 2 poeng på et årsstudium..

Det jeg veit er at man på UiT får som regel 10 studiepoeng per kurs man tar. Dvs. 60 studiepoeng iløpet av et fulltidsår.

edit: glem dette, jeg skjønner hva du mener! Men har desverre ikke noe svar :/

Endret av Arnøy
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal søke på juss til høsten, men hvis jeg ikke kommer inn vil jeg gjerne ta årsstudium av f.eks psykologi, som gir 60 studiepoeng (2 poeng). Men aller helst har jeg lyst til å starte på marked, innovasjon og ledelse på uit for å se om det er noe for meg (hvis jeg ikke kommer inn på juss), så lurte jeg på om jeg får noen studiepoeng av ett år av den bacherlorgraden hvis jeg finner ut at det ikke var noe for meg og jeg vil søke på juss året etterpå også? Eller MÅ jeg ta årsstudium for å få 2 poeng?

Du får to karakterpoeng for militær, folkehøyskole eller 1 år høyere utdanning på universitet eller høyskole. Det trenger ikke å være et årsstudium, det er jeg ganske så sikker på. Søk litt rundt på samordnaopptak.no

Nei jeg er 100% sikker på at det ikke trenger å være et årsstudium. Det kan godt være 1 år av en bachelorgrad. Du får 2 karakterpoeng for første året du tar 60 studiepoeng

Gjest Pantherinae
Skrevet

stemmer som AB over sier, så lenge du har tatt 60 studiepoeng, får du de to ekstra poengene. :)

Skrevet

Det stemmer at du får to karakterpoeng for 60 stp med høyere utdanning, uansett om dette er årsstudium, første år av en bachelor eller bare frie emner. Men det må ikke forveksles med studiepoeng. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...