O'hara Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Jeg strikker en genser med strikkefasthet 10 cm = 17 masker. Hva om man får 26? Skjønner jo det blir feil, men skal man da gå opp eller ned i pinnestørrelse? Jeg er helt fersk i strikkeverden... Og hvordan kan man eventuelt regulere med garn? Garnet skal være 175 m, men jeg har et på 165 m. Hjelp?
Zzyzx Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 (endret) Opp i pinnestørrelse = færre masker. Det burde ikke være så stor forskjell på 175 meter og 165 meter pr 50 gram, men det kan også hende at du strikker litt vel stramt og at det er derfor du får så stort avvik. I så tilfelle vil jo også større pinner hjelpe en del. Hva slags garn bruker du? Endret 30. mars 2011 av Zzyzx
O'hara Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg gikk opp fra 5 til 5,5 i størrelse. Strikker med Dale Babyull. Skal egentlig strikkes med Pickles Baby Merino. Husker ikke hvor mange masker jeg fikk, men bolen ser riktig ut, men ermene ser så store ut?! Jaja, jeg får strikke ferdig og vurdere sluttresultatet etterpå. Så får jeg ta ei vurdering om strikkekarrieren min er over eller om jeg hiver meg på igjen Takk for hjelpen!
Jamme Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Nå veit ikke jeg hvordan oppskrift du bruker, men jeg synes ofte ermene er for vide på en del oppskrifter. Men prøv å strikke etter oppskriften hvis du ikke er sikker, så får du heller rekke opp etterpå. Ermer på 5,5 pinner er jo ikke det som tar lengst tid å strikke, selv om det er surt å rekke opp. Jeg strikket mitt første strikkeprosjekt på pinnestørrelse 2, etter en dysfunksjonell oppskrift fra 40-tallet. Det ble en del opprekking, kan du tro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå