AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Som spesialpedagog, hvor mye frihet får en til å legge opp undervisningen? Får du velge litt selv? Hva får du for eksempel velge? Ønsker erfaringer fra de som er spesialpedagoger og de som har hatt med spesialpedagoger å gjøre. Ønsker da også erfaringer fra foreldre og de som har hatt bruk for spesialpedagog selv. Passer ofte barn som er litt andre behov og lurer på å bli spesialpedagog, men er ikke sikker. Blir glad for alle komemntarer og tanker rundt spesialpedagog:)
KatteLatte Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Hvor tenker du å jobbe? På en skole for elever med spesielle behov, eller en vanlig skole? Eller andre steder?
liv Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 En lager jo en plan over hva barnet skal lære, deretter må en finne pedagogiske måter i samarbeid med hva en har tilgjengelig(assistent, barnehage etc) og foreldrenes ønsker.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Hvor tenker du å jobbe? På en skole for elever med spesielle behov, eller en vanlig skole? Eller andre steder? Å dumme meg:) Tok vekk noe annet jeg hadde skrevet like før jeg postet: Jeg lurer på å bli spesialpedagog eller vanlig lærer. Synes det er vanskelig og bestemme meg for trinn men tenker 1-7 trinn eller 5-10 trinn.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Som spesialpedagog, hvor mye frihet får en til å legge opp undervisningen? Får du velge litt selv? Hva får du for eksempel velge? Ønsker erfaringer fra de som er spesialpedagoger og de som har hatt med spesialpedagoger å gjøre. Ønsker da også erfaringer fra foreldre og de som har hatt bruk for spesialpedagog selv. Passer ofte barn som er litt andre behov og lurer på å bli spesialpedagog, men er ikke sikker. Blir glad for alle komemntarer og tanker rundt spesialpedagog:) Du skal ha full oversikt over hvor barnet er utviklingsmessig, utarbeide individuell opplæringsplan i samarbeid med foreldre og andre på ansvarsgruppen-deretter legger du planer. Hva du velge? .. kommer an på hjelpebehovet til barnet, det er helt individuellt. Feks trenger en med autsime mer sosial trening enn vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå