Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger forbønn i en tung tid. Jeg er en ung kvinne som en stund har vært sykemeldt. Jeg har kommet langt på vei med å bli frisk, men i mellomtiden har jobbsituasjonen min endret seg, og jeg kjemper nå for å finne meg en ny jobb å komme tilbake til. Vi har hus, bil (1, som vi må ha grunnet jobb) og gjeld (nyetablerte), og det hviler en tung sky på oss angående fremtiden.

På toppen av det hele er vårt største ønske i verdenen å få barn. Men foreløpig har ikke naturen vært på vår side. Vi er i starfasen av en utredning, men har også måtte satt det på vent, da vi kjenner på redselen om å havne i økonomisk uføre før barnet kommer. Jeg slites sånn, og kjenner at det gjør så uendelig vondt å sette dette ned i tekst.. For vondt, og for sant...

Kan dere være så snill å be for meg og min familie? Det er ikke lenge siden jeg fant ordentlig tilbake til min tro, men jeg kjenner at bekymringer og følelse av håpløshet hemmer min lovprisning. Jeg har et inderlig ønske om at vår situasjon på mirakuløst vis skal løse seg innen slutten av mai. Da skal jeg synge på et arrangement, og ønsker av hele mitt hjerte å formidle budskapet, og å få gjøre gjengjeld til vårherre ved at det skal stråle ut av meg hvor sant dette er! Jeg vil så gjerne få være et redskap for hans kjærlighet, men akkurat nå føles det ut som om jeg ikke en gang klarer å bære meg selv.

Takk, og måtte Gud velsigne dere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Caylee
Skrevet

Jeg trenger forbønn i en tung tid. Jeg er en ung kvinne som en stund har vært sykemeldt. Jeg har kommet langt på vei med å bli frisk, men i mellomtiden har jobbsituasjonen min endret seg, og jeg kjemper nå for å finne meg en ny jobb å komme tilbake til. Vi har hus, bil (1, som vi må ha grunnet jobb) og gjeld (nyetablerte), og det hviler en tung sky på oss angående fremtiden.

På toppen av det hele er vårt største ønske i verdenen å få barn. Men foreløpig har ikke naturen vært på vår side. Vi er i starfasen av en utredning, men har også måtte satt det på vent, da vi kjenner på redselen om å havne i økonomisk uføre før barnet kommer. Jeg slites sånn, og kjenner at det gjør så uendelig vondt å sette dette ned i tekst.. For vondt, og for sant...

Kan dere være så snill å be for meg og min familie? Det er ikke lenge siden jeg fant ordentlig tilbake til min tro, men jeg kjenner at bekymringer og følelse av håpløshet hemmer min lovprisning. Jeg har et inderlig ønske om at vår situasjon på mirakuløst vis skal løse seg innen slutten av mai. Da skal jeg synge på et arrangement, og ønsker av hele mitt hjerte å formidle budskapet, og å få gjøre gjengjeld til vårherre ved at det skal stråle ut av meg hvor sant dette er! Jeg vil så gjerne få være et redskap for hans kjærlighet, men akkurat nå føles det ut som om jeg ikke en gang klarer å bære meg selv.

Det du burde gjøre er å gå i den nærmeste menigheten ved deg og be om forbønn ;) eller så kan du foreksempel be en helgen om forbønn

Skrevet

Vær trygg på at mange som leser innlegget ditt her nå ber for deg.

Gå også til en person i menigheten som du har tillit til og forklar hvordan du har det og be om forbønn. Pastor/ prest har taushetsplikt.

Husk også at Gud virker gjennom deg selv når du føler deg sliten og lei. Ikke føl press på å være glad og takknemlig når du ikke er det. Gud tåler din klage og din sorg. Mange mennesker som har følt sorg og angst har i ettertid skjønt at Gud kunne bruke dem akkurat slik de er. Når du er langt nede så skal du bare hvile i Gud og gå til dine medkristne slik at de kan støtte deg. En annen gang kan det være du som er ovenpå og kan hjelpe en annen som er trist.

Herren støtter enhver som faller,

og reiser alle nedbøyde opp.

Så sier han som er høyt opphøyet,

som troner evig og heter Den Hellige:

I det høye og hellige bor jeg

og hos den som er knust og nedbøyd i ånden.

Jeg vil vekke de nedbøydes ånd til liv

og gjøre de knustes hjerter levende.

(Salme 145 og Jesaja 57)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tror du forbønn vil hjelpe deg??

• Liker 1
Skrevet

Les Salme 55:22

Kast din byrde på Jehova,

og han skal støtte deg.

Aldri skal han tillate at den rettferdige vakler.

Han er der hvis du vil ha Han der :)

• Liker 1
Gjest Nadezhda
Skrevet

Bønn kan ikke jeg gi deg, men du skal vite at jeg vil sende mine beste ønsker og håp din vei :klemmer:

Skrevet

Jeg ber for deg TS.. og husk at Gud er med deg, alltid <3

:klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor skulle gud på en mirakuløs måte løse TS sine (luksus)problemer når han ikke løser langt mer alvorlige problemer til millioner av mennesker som gjerne ville hatt guddommelig hjelp??

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ber for deg.

Og håper at du kan ta kontakt med en menighet i nærområdet ditt. De har sjelesørgere/forbedere. Og ikke minst, en menighet full av mennesker som også går igjennom livets opp og nedturer. Å ha en menighet å gå i, har alt å si:) Jesus vil at vi skal ha menigheter, som vår åndelige familie, der vi deler våre liv.

Kom dere avgårde på et møte på kommende søndag. Du skal ikke behøve å bære dette alene.

Varme tanker:)

Endret av Ayana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! :klem:

Ble helt tårevåt da jeg så hva noen av dere hadde skrevet!

De tunge tidene er fortsatt ikke over, men min tro er sterk.

Terskelen for å åpne meg slik til noen i meningheten er høy, det skal jeg innrømme.

Men jeg føler at det varmer veldig å få forbønn av dere her!

Og Nadezha: Tusen hjertelig takk! Bønn er jo i bunn og grunn basert på et ønske om at noen andre skal få det dem trenger, og det betyr veldig mye for meg at du ønsker meg gode tanker og viser nestekjærlighet uavhengig av hvordan man gjør det! :yvonne:

Jeg fortsetter å be, og takker dere for omsorgen.

TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...