Gå til innhold

Blir ikke fornøyd med kjolen! HASTER!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg kjøpte en kjole fra usa før jul. den er en nydelig, ekte Mori Lee kjole. Nå er den sydd og tilpasset meg, men jo mer bryllupet nærmer seg, jo mindre fornøyd er jeg. Min mor og forlover har sett den, de syns den er nydelig, men det var ingen wow-reaksjon. Også sklir den ned... :tristbla:

Nei, mulig bare nærver som kommer, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en annen kjole som jeg kunne glede meg til å ha på. En som er litt mer meg... :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det til bryllupet da? Du kan jo kanskje få en sydame til å endre den litt sånn som du vil ha den. Spiller jo ikke noen rolle hvilke merke kjolen er, du skal jo elske den :-)

Jeg gleder meg som en unge hver gang jeg skal prøve kjolen, men mulig en blir mer misfornøyd og ønsker seg noe annet når en kommer nærme nok bryllupet.

Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

Spiller jo ikke noen rolle hvilke merke kjolen er, du skal jo elske den :-)

Nei, det er HELT sant. Jeg kjøpte først en Kina-kjole og den var fin, men så billig og litt jalla ut. (Og den var selvsagt billig!)

Da jeg kjøpte denne andre var det ubeskrivelig stor forskjell i detaljene og stoffet! Det er derfor jeg skrev det. :jepp: (Begge kjøpt på ebay og jeg har aldri vært i en brudesalong, noe jeg angrer på nå.) :cry: 2 uker igjen.

Jeg tenker jo en del på at det er den eneste gangen i hele mitt liv at jeg skal ha på en brudekjole og da skal den være nærmest perfekt. :sukk:

Skrevet

Kjolen skal i hvertfall ikke skli ned! Gå tilbake til sydamen asap og få hjelp.

Ellers synes jeg ikke du skal bekymre deg for om du synes kjolen er WOW eller "bare" pen. Bryllupsdagen handler ikke om perfekte kjoler, men om kjærligheten. Det er den som gjør feiringen vakker og perfekt!

Jeg vil tro at du har fått kalde føtter nå som dagen nærmer seg. Plutselig kommer tvilen snikende. Rett deg selv opp, tenk tilbake på hvor flott du syns kjolen var da du fikk den og bær den med stolthet!

Er du virkelig, virkelig misfornøyd får du scanne gjennom finn.no, alliere deg med sydamen og bruke enda noen tusenlapper på ny kjole. Men jeg vil anbefale deg å bare ta det med ro nå og heller fokusere på kjærligheten som dere skal feire. Du er vakrere enn du tror :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vil anbefale deg å bare ta det med ro nå og heller fokusere på kjærligheten som dere skal feire. Du er vakrere enn du tror :)

:rodmer:

Åh.... Så koselige ord! Det hjalp faktisk! Tusen takk!

Jeg går ikke tilbake til sydama... Når kjolen var ferdig så sa hun; sånn blir den! Ferdig med det.Den var så krevende å sy, at jeg vurderte å ta timespris Vi hadde avtalt pris på forhånd. :snurt: Jobben er nydelig utført, tro meg, men merkelig å si noe sånn... Hmm... Må bare finne meg riktig undertøy, så holder den vel. :glare:

Skrevet

Nei, det er HELT sant. Jeg kjøpte først en Kina-kjole og den var fin, men så billig og litt jalla ut. (Og den var selvsagt billig!)

Da jeg kjøpte denne andre var det ubeskrivelig stor forskjell i detaljene og stoffet! Det er derfor jeg skrev det. :jepp: (Begge kjøpt på ebay og jeg har aldri vært i en brudesalong, noe jeg angrer på nå.) :cry: 2 uker igjen.

Jeg tenker jo en del på at det er den eneste gangen i hele mitt liv at jeg skal ha på en brudekjole og da skal den være nærmest perfekt. :sukk:

Enig med deg der. De billige kjolene ser billige ut, nettopp fordi de er sydd med dårligere stoffer som ikke faller like pent. Noen må gjerne innbille seg at selv om de får en kjole for 1000 kr ser den garantert ikke like fin ut som en til 10 000. Den vil heller ikke sitte like pent pga stoffet.

Men som sagt, det er utrolig viktig at vi som brud føler oss fine på den dagen, er jo eneste dagen vi blir så pyntet :-)

Lykke lykke til :-)

• Liker 2
Skrevet

Prøv med korsett under kanskje? Det gjorde underverker på min kjole! Under prøving følte jeg hele tiden at den kom til å skli ned. Sydamen sa at den ikke gjorde det. Jeg klarte allikevel ikke å være komfortabel i den. Hun anbefalte derfor et korsett under. Og da ble alt PERFEKT! :rodmer:

Kjolen har litt mer å "henge" på hvis man bruker korsett. Også får man jo en veldig flott holdning!

Gjorde underverker for meg og min kjole hvertfall! Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg må ha korsett har jeg funnet ut, men det skulle ikke være lett.... :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ikke noe moro å gå rundt og være usikker på kjolen. Men er enig i ordene til Tullepia, prøv å ha fokus på at det er kjærligheten mellom dere som skal feires, ikke kjolen. Selv om det er lettere sagt enn gjort, man vil jo føle seg som en prinsesse på den store dagen!

Men jeg tror også tilbehør, hår og sminke kan gjøre susen. Og jeg håper du får ordnet meg korsett e.l. som gjør at kjolen sitter bedre.

Jeg har vært/er i samme situasjon selv. Var storfornøyd de første gangene jeg prøvde kjolen (den var altfor stor, kjøpt på finn.no, ordentlig merkekjole, brukt av en annen og dermed ikke tilpasset meg). Selv om den ikkke passet meg perfekt forestilte jeg meg at den ville bli perfekt! Men ble mer og mer usikker, og følte at kroppen bare så stygg ut i kjolen. Nå er kjolen hos sydamen, så er veldig spent på hvordan resultatet blir. Krysser fingrene for at det blir bra, men føler jeg meg ikke vel i kjolen er jeg neimen ikke sikker på hva jeg gjør... Det er jo ikke lenge til du gifter deg, så kanskje du skal prøve å tenke ut noen små, lette justeringer osm kan gjøres med kjolen, som gjør at du føler at den blir bedre?

Ikke mange gode tipsene fra meg, men vil bare si lykke til, og nyt den store dagen!!

Klem

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig for svar alle dere! Jeg er fortsatt usikker altså... :tristbla: Har kjøpt stoff i samme som kjolen. skal prøve å sy stropper selv... (Har sydd masse før, så det skal gå..) :gjeiper:

Meeeen.... Det føles ikke bra! Jeg har sett på noen på finn nå som jeg vurdere å kjøpe. Faktisk!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig for svar alle dere! Jeg er fortsatt usikker altså... :tristbla: Har kjøpt stoff i samme som kjolen. skal prøve å sy stropper selv... (Har sydd masse før, så det skal gå..) :gjeiper:

Meeeen.... Det føles ikke bra! Jeg har sett på noen på finn nå som jeg vurdere å kjøpe. Faktisk!

Ja, det kan jo hende at nødløsningen med å finne kjole på finn fungerer! Masse lykke til, og hold oss gjerne oppdatert på hva du endte med :)

(du har ikke en forlover du kan snakke ut med da? Kanskje hun kan komme med gode tips, hvis du sier at du er usikker på kjolen..)

Gjest Blondie65
Skrevet

Vi har nok veldig forskjellig syn på hva som er tynne stropper - og hva en bør klare seg. Jeg er enig i at det var pent i den linken du snakker om, men helt uenig i at dette er noe som "hvem som helst" som har sydd før kan få til.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Drar opp denne tråden igjen jeg: hvordan gikk det?

Har samme følelse om min kjole, selv om den satt perfekt da. Nå venter jeg spent på at ny kjole skal komme i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...