Gå til innhold

Overvektig? eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en jente som er 160 høy, og 62 kg, overvektig? eller er dette normalvekt?

Altså meg det er snakk om her, jeg er 18, har et ganske bra kosthold, men fortsatt "valpefett" eller "bilring" på magen, lårene er også ekle og stygge, ikke faste i det heletatt. Noen som gidder eller kan gi meg et opplegg for og rette litt på dette?

Er veldig utålmodig, men skal nok klare det. Vil helst gå ned til 52 kg ca.. Og, hvorfor er det så jævlig kjipt og se hvor fin og flat magen blir når man LIGGER? huff. og medengang jeg reiser meg, så blir det liksom, hengende. Dette irriterer meg noe inni h. Vil ikke slanke meg, men gå ned i vekt, kall det hva dere vil, men jeg kaller det ikke slanking. Og dere som syns det er teit og rart jeg skal gå ned i vekt i så ung alder, dere vet sikkert hvordan man bør være idag? tynn som faen og drit pen? ALLE vil ha drømmekroppen, det er helt sikkert.. Jeg vil også ha det. Er fornøyd med alt utenom lårene, rompa, magen.

Noen som gidder og lage et opplegg til meg? eller gi meg deres opplegg? Skal jeg spise sånn som jeg bruker? eller skal jeg spise mer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg.

Dette finnes det ikke svar på =) Om du bruker BMI kalkulator så er du normalvektig.

Men ingen kan si noe, fordi den tar ikke med muskler osv, kun høyde og vekt.

Drit nå i dette hva du er klassifisert som, og føl heller på hvordan du føler deg selv! Du er sikkert ei helt fin jente, tror du ikke? Vekt er bare et tall! Noen veier samme som meg men ser større ut, andre veier det samme meg men har en veldig trent kropp.

Om du vil gå ned i vekt så er det egentlig bsre å passe på at du spiser sunt og får til beveging i hverdagen. Det er det som skal til, ikke mer hokuspokus.

Det finnes mange forslag til opplegg, så det kan du søke på selv.

Gå 1 time tur per dag, eller sett igang og jobb. Kondistrening eller kardio er optimalt for fettforbrenning. Om du ikke er medlem av treningssenter så kan du kjøpe deg manualer til å ha hjemme, og f.eks en ball.

Det er ikke hokus pokus, så prøv å forstå at om du tar enkle grep så kan det faktisk være det som skal til =) men du må ikke forvente resultater på 123. Det har tatt tid å få disse kiloene på kroppen, så det vil ta tid og få de av også. Mange tror at det skal så innmari mye til for å gå ned, men hvis du er flink hver dag ,ikke skeier ut med altfor mye i helgen (husk at helgen varer ikke fra fredag til søndag hva angår alkohol og mat) så går dette fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 180 og veier 65kg.. Så du er nok litt tett ja. :P

Gjest Nanne70
Skrevet

Som AB over her sier - du er normalvektig, så du bør ikke fokusere på vektnedgang, men på sunt kosthold og tilstrekkelig aktivitet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 180 og veier 65kg.. Så du er nok litt tett ja. :P

Da er jo din bmi på 20. under 20 regnes som undervekt.

AnonymBruker
Skrevet

Da er jo din bmi på 20. under 20 regnes som undervekt.

Under 18 regnes som undervekt.

Skrevet

Er en jente som er 160 høy, og 62 kg, overvektig? eller er dette normalvekt?

Altså meg det er snakk om her, jeg er 18, har et ganske bra kosthold, men fortsatt "valpefett" eller "bilring" på magen, lårene er også ekle og stygge, ikke faste i det heletatt. Noen som gidder eller kan gi meg et opplegg for og rette litt på dette?

Er veldig utålmodig, men skal nok klare det. Vil helst gå ned til 52 kg ca.. Og, hvorfor er det så jævlig kjipt og se hvor fin og flat magen blir når man LIGGER? huff. og medengang jeg reiser meg, så blir det liksom, hengende. Dette irriterer meg noe inni h. Vil ikke slanke meg, men gå ned i vekt, kall det hva dere vil, men jeg kaller det ikke slanking. Og dere som syns det er teit og rart jeg skal gå ned i vekt i så ung alder, dere vet sikkert hvordan man bør være idag? tynn som faen og drit pen? ALLE vil ha drømmekroppen, det er helt sikkert.. Jeg vil også ha det. Er fornøyd med alt utenom lårene, rompa, magen.

Noen som gidder og lage et opplegg til meg? eller gi meg deres opplegg? Skal jeg spise sånn som jeg bruker? eller skal jeg spise mer.

Det viktigste du kan gjøre for å få en strammere kropp er å holde deg i aktivitet og spise normalt sunt. Det betyr:

Trening

Hverdagsmorsjon: Gå eller sykle i stedet for å ta buss. Trapper i stedet for heis. Gå en tur om dagen i stedet for å se på tv.

Kondisjon: Løp, svøm eller sykle to-tre ganger i uka. Liker du ikke å være ute kan du melde deg inn på et treningssenter.

Styrke: Tren styrke to-tre ganger i uka. Armhevinger, planken, knebøy, markløft og utfall er gode øvelser. Meld deg inn på et treningssenter hvis du kan, eller lån deg en dvd på biblioteket og tren hjemme i stua, evt se på youtube. Lær deg teknikken ordentlig, få hjelp av en venn. Husk å legge på så mye belastning som du klarer. Gjenta øvelsene 3x12 ganger.

Kosthold

Spis fisk tre-fire ganger i uka. Kyllingkjøtt og vegetarmat er også bra. Prøv å spise rødt kjøtt kun en eller to ganger i uka. Husk at kjøttdeig ikke er særlig sunt, da er karbonadedeig bedre.

Middagstallerkenen skal se slik ut: Halvparten grønnsaker, en fjerdedel ris/pasta, en fjerdedel kjøtt.

Makrell i tomat, røkelaks, magerprodukter, margarin, ulike typer skinke er sunne pålegg. Spis grovt brød, havregrøt eller knekkebrød.

Spis frukt og grønnsaker.

Drikk vann.

Unngå snop, brus og alkohol. Dette reserverer du kun til lørdagen.

Ikke tenk så mye på kalorier, tenk heller på hva som er sunt og ikke. Spis en vanlig porsjon mat til hvert måltid. Spis mellom 4 og 6 måltider til dagen. Mellommåltider kan være youghurt, frukt, nøtter e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...