Gjest LineaKristine Skrevet 30. mars 2011 #1 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg skal gå på Karmøy folkehøgskole til høsten. Jeg lurer på om det er mulig å jobbe mens man går på folkehøgskole? Det er bare skole tirsdager og torsdager, også blir det to turer til utlandet. Tenkte å jobbe kanskje en gang i uken, men så lurer jeg på hvor lang avstand det er fra Karmøy folkehøgskole til Kopervik? Jeg er ikke kjent borti der i det hele tatt! Går det ofte busser? På forhånd tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 30. mars 2011 #2 Del Skrevet 30. mars 2011 Ut fra egen erfaring vil jeg si at det ikke lønner seg å arbeide samtidig som man går på folkehøgskole av den enkle grunn at du da kan gå glipp av mye på den sosiale siden. Og det sosiale er tross alt en veldig stor del av å gå på folkehøgskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. mars 2011 #3 Del Skrevet 30. mars 2011 Hæ? Du har vel undervisning mer enn tirsdag og torsdag? Da jeg gikk på FHS hadde jeg to økter (på 2-3 timer) undervisning hver dag, unntatt en dag i uka - da hadde jeg fri etter lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. mars 2011 #4 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg så på timeplanen til Karmøy FHS, skal du bare ta linjefag men ingen valgfag? Er ikke noe av det andre obligatorisk? Uansett - jeg ville ikke gjort det, for min del handlet Folkehøyskole mest om det sosiale og personlig utvikling, undervisningen var ikke det viktigste. En dag i uka er jo ikke all verden forsåvidt, så du får vurdere det deretter. Mulig burde det vel være, men jeg ville nok kontaktet folkehøyskolen ang. dette først! Nettside med oversikt over busslinjer på Karmøy finner du her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 30. mars 2011 #5 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg er enig med de som skriver at ved å jobbe ved siden av kommer du til å gå glipp av det sosiale ved folkehøgskolelivet -som tross alt er det du sannsynligvis vil ha noe igjen for videre i livet. Hva avstanden fra Kopervik sentrum og til folkehøgskolen angår, anslår jeg det til å være rundt 1 km. Gangavstand er det i alle fall. Kopervik sentrum er dog ikke så stort, så det spørs om du får noen jobb. Mange om beinet og få arbeidsplasser, er mitt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Del Skrevet 30. mars 2011 Poenget med e noirske sosialdemokratiskee folkehøgskolene er vel det sosiale? Hele poenget er vel at en bor på skolen, overnatter og stifter bekjentskaper med de andre?! Om en skal pendle med bussen til folkehøgskoen 2 ganger i uken, hva er da poenget??! Betaler du mye bare for det??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #7 Del Skrevet 30. mars 2011 Syns den timeplanen så forholdsvis full ut, jeg.. Skal du ikke ta valgfag? Da jeg gikk på fhs var det obligatorisk å velge valgfag for å få fylt opp timeantallet. En må ha et visst antall timer i året for at det skal bli godkjent med hensyn til Lånekassen og studiepoeng. Det bør gå å jobbe ved siden av. Jeg jobbet selv som instruktør mens jeg gikk på fhs, men det var bare to timer, én dag i uken. I tillegg var det relevant i forhold til linjen jeg gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #8 Del Skrevet 31. mars 2011 Slapp av, du slipper ikke unna med to dager skole i uka, det kan jeg love deg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 31. mars 2011 #9 Del Skrevet 31. mars 2011 Regner da med at det er obligatoriske valgfag? Var i alle fall det når jeg gikk på fhs. Selv gikk jeg på en folkehøgskole på samme kant av landet, og jeg kunne aldri tenke meg å jobbe ved siden av. For det første kan det være veldig vanskelig å få jobb på små plasser, for det andre er jo mye av gleden ved å gå på folkehøgskole det sosiale. Selv de dagene det ikke var skole, var det lagt opp til sosialt samvær og ulike aktiviteter. Det kan sikkert gå å jobbe en dag i uka ved siden av, men jeg ville nok ikke gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 31. mars 2011 #10 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg tok meg en liten deltidsjobb ved siden av FHS, bare to kvelder i uken. Vi hadde timer fra halv ni til klokken to, så jeg hadde god tid til både FHS og litt jobbing. Jeg syns også det var deilig med litt "fri" fra skolen noen dager i uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 1. april 2011 #11 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg skal gå på Karmøy folkehøgskole til høsten. Jeg lurer på om det er mulig å jobbe mens man går på folkehøgskole? Det er bare skole tirsdager og torsdager, også blir det to turer til utlandet. Tenkte å jobbe kanskje en gang i uken, men så lurer jeg på hvor lang avstand det er fra Karmøy folkehøgskole til Kopervik? Jeg er ikke kjent borti der i det hele tatt! Går det ofte busser? På forhånd tusen takk for svar hei. har selv gått på den folkehøgskolen og den er virkelig å anbefale. Savner karmøy enda etter 4-5 år siden jeg gikk der:) og ja jeg SKAL tilbake en dag forhåpentligvis innen 1 år. Skal du bare ha timer 2 dager i uka??? Jeg hadde full uke pluss annen hver lørdag var det vel med skole/temadag? husker ikke hvor ofte det går busser men du kan sjekke det her: http://www.kolumbus.no/article.php?id=821 Det går fint an å gå fra eide hvor folkehøgskolen ligger på, til kopervik sentrum. Mener å huske det tok ca 15.min. Var heller ikek kjent der da jeg begynte og hadde ikke en gang hørt om karmøy da jeg lette etter folkehøgskoler. Men den ble det og angrer ikke ett sekund:) Vil ikke anbefale å jobbe mens du går der pga det sosiale pluss evt kveldstimer innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå