Gå til innhold

Betennelse neggelrot stortå

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nei nei nei... nå kom det tilbake igjen :snurt:

Tidlig i tennårene forsøkte jeg å holde tånegglene helt korte for å unngå problemet. Men da delte neggelen seg og en flik av neggelen vokste gjennom tåen på siden. Dritvondt, sårt og veldig fort betent på siden av tåneggelen.

Fikk et tips om å ha lange neggler på tærne for å unngå problemet. Så i de siste 5-6 årene har jeg latt tånegglen gro.

Men....

Blir neggelen lengre en selve tåen virker det som neggelen vil rette seg ut på en måte.. da sprekker det opp på siden med veskende sår (beklager detaljer) med verkende gul/hvit guffe som renner ut.

Holder jeg negglene gjevnt like lang som tåen, eller litt kortere skjer akkurat det samme.

Har forsøkt å ha rett neggel på toppen og/eller avrundet på siden, filt kantene og på toppen men ingenting ser ut til å hjelpe. :kjefte:

Går bra en periode på noen uker eller mnd, så kommer sårene tilbake og varer i månder.

Vet ikke om det har noe å si men har ganske tykke og harde neggler på enkelte av tærne, blant annet stortærne.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan prøve... er ikke akkurat noe behagelig dette og ikke ser det særlig pent ut heller med en rødlig veskende stortå heller. Spessielt på sommeren da en gjerne bruker luftige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...