galskap Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 jah da var dagen kommet igjen, jeg er drittlei singellivet! elska det først, hater det nå.. er så jævli ensom at jeg nesten blir kvalm.. problemet er at jeg sliter en del med meg selv om dagen så føler det blir feil å dra inn nye folk i kaoset mitt.. men jeg er ensom, og savner noen å dele dagene med:( hva skal jeg gjøre?!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Sliter du mest fordi du er ensom eller er det andre grunner også? I siste tilfelle så bør du vel prøve å få orden på det først evt oppsøke hjelp.
Nessy Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Hva er det du sliter med? Hvis det er dårlig selvbilde eller negative tanker så kan jeg anbefale "CBT for dummies". CBT = Cognitive Behavioural Therapy som går ut på å skifte negative tanker med mer balansert syn på seg selv og andre. Høres kanskje hokus pokus ut men det har hjulpet meg en del ihvertfall
galskap Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2011 Hva er det du sliter med? Hvis det er dårlig selvbilde eller negative tanker så kan jeg anbefale "CBT for dummies". CBT = Cognitive Behavioural Therapy som går ut på å skifte negative tanker med mer balansert syn på seg selv og andre. Høres kanskje hokus pokus ut men det har hjulpet meg en del ihvertfall sliter mye med negative tanker ja.. selvbildet mitt er mye bedre enn det har vært på lenge så er heldigvis ikke det som er så ille.. bare hue mitt som lever sitt eget liv om dagen. driver å leser noen liknende bøker nå, så får bare se om det hjelper=)
Nessy Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Noe som trolig kommer til å skje når du starter med å skifte negative tankemønstre er at du kommer til å tenke "ahh, det er jo logisk" men når du sier det til deg selv så synes du kanskje at det bare blir tomme ord. Det tar ei stund for det setter seg i hjerte i forhold til i hodet når du prøver å bli mer aksepterende av deg selv. Sliter selv akkurat med den delen men det er bare å fortsette å fortelle seg selv positive/nøytrale ting alt etter hva du sliter med. Bare ta tak i deg selv og merk når negative tanker kommer og bare si "nei, sånn er det ikke" og fortell deg selv mer positive vinklinger på ting. F.eks hvis du sliter med at du ikke liker utseende ditt (som i mitt tilfelle) så kan du kanskje komme til å tenke f.eks "off, jeg har ikke lyst å gå ut på butikken seendes ut som dette her, det blir fælt og folk kommer til å tenke at jeg er stygg". istedefor det sier du heller til deg selv "jeg ser ut som jeg gjør og det er det lite jeg kan gjøre med, hvis folk dømmer meg for utseende er ikke meningen deres verdt noe uansett". Ønsker deg lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå