AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har jobbet litt over 6 mnd i et firma. Trives kjempegodt. Er en jobb som krever høyere utdanning, og man trenger endel opplæring. Grunnet samlivsbrudd så ser jeg ikke for meg å bo i byen jeg bor i nå så lenge. Firmaet har samme avdeling i hjembyen min, men jeg kvir meg litt for å spørre hvordan muligheten er for å skifte til en annen by. Opplæringen jeg har fått her vil selvfølgelig være 100% relevant for jobb i den andre byen, er tilnærmet samme arbeidsoppgaver. Har jeg jobbet der altfor kort? Virker så vinglete å spør om å skifte sted. Men samtidig virker det så meningsløst å være her kun pga det, når jeg har nettverket og vennene mine i hjembyen..
lillemia Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Du kommer ingen vei hvis du ikke spør. Om du syns det er for vanskelig å spør nå, får du vente til det har gått en stund til. Det er opp til deg!
Brukernavn Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Skjedde samlivsbruddet før eller etter du begynte i denne jobben? Dersom det har skjedd etter synes jeg du bare skal forklare situasjonen, samtidig som du forteller at du trives godt og ønsker å fortsette. Så kan du spørre om hvordan mulighetene for å bytte by ser ut pr. nå, og i fremtiden. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Samlivsbruddet skjedde etterpå jeg hadde begynt i jobben ja. Jeg tror jeg skal prøve å samle mot til meg å snakke med sjefen, det skader vel ingenting å spørre...
Annikken Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Så lenge den tiden de har brukt på deg ikke er bortkastet kompetanse (og det er det jo ikke når du forblir innenfor samme firma) så synes jeg ikke dette er for mye å be om. Fatt mot og spør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå