Rumleskaft Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Sitter her og ser litt på ulike tråder, og ser jo det at man kan ha bryllup for alt fra 50 000 til 500 000,-. Nå skal ikke jeg gifte meg i nærmeste framtid, men er alltids gøy å leke litt med tanken Også kunne det vært greit å ha en tråd der folk forteller hva de bruker penger på, hva de får hjelp med, og hva man faktisk trenger i et bryllup? Om det allerede finnes en slik tråd - link!
Anglofil Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 (endret) Hva man trenger eller ikke er veldig individuelt. For oss var det viktig å ha vielse og fest på samme sted, da vi ikke skal gifte oss i kirken og tinghuset var uaktuelt. Vi skal ha utebryllup, så vi fant stedet først og jobbet ut i fra det. Der er det slik at vi må kjøpe alkohol og mat fra stedet vi leier, så det er mat og drikke som er våre største budsjettposter. Er man ikke så bundet som oss kan man selvsagt få det mye billigere. I tillegg har vi valgt å bruke penger på ringene, liveband, fotograf og filming. Utover dette har vi (eller jeg) funnet mye på eBay, sånn som brudekjolen min, som jeg brukte 1000 kr på. Vi får ingen økonomisk hjelp, så her har jeg vært den som har spart. Mamma har tilbudt seg å hjelpe med kaker og blomsterdekorasjonene, da hun er flink til det Mvh Yvonne Endret 30. mars 2011 av Yvonne
chadahl Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Er med og dytter litt på denne jeg - er helt i begynnelsen av planlegging selv og trenger gjerne noen gode veiledene priser og tips Har funnet lokalet, skal catre maten (3 retter) og leier kokk fra cateringen - Totalt kommer dette på litt i overkant av 50 000,- (80pers) Her kan vi ordne baren selv og kommer jo da til og spare litt på det! Så kommer ALT annet i tillegg og der har vi null peil
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Det er ikke til å komme unna at det er mat og drikke som koster mest i et bryllup. Vi regner ca. 1200,- pr person som inkl. velkomstdrink, mat og drikke til middagen, kaffe avec, bryllupskake (konditoren til lokalet lager den) og andre mindre kaker. I og med at det er på en restaurant og vi har 84 gjester hvor mange er veldig glad i alkohol blir det ikke fri bar. De andre store postene for vår del er kjole, smoking, ringer, fotograf og kirken (sokner ikke til den, koster 10 000,- ) Vi har valgt å kjøpe de fleste tjenester, det eneste vi får hjelp til av familie er å bake noen kaker. Årsaken er at vi ikke bor i byen vi skal gifte oss i. Andre ting som pynt og blomster og sånt er jo mindre poster slik som vi ser det. Her kan man jo bruke alt fra mange tusen til veldig lite. Vi har bestilt mye fra ebay og etsy.com, og da blir det billig
fjollefrua Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 følger spent med på denne tråden da vi akkurat har begynt å planlegge... Vi ser for oss bryllup i april 2013, men venter på svar fra lokalet vi ønsker oss før vi setter en dato. Vet jo ikke om de kun leier ut med personale, eller om vi kan styre alt selv. Hvis vi kan styre alt med mat og drikke selv så HÅPER jeg at vi kan havne på under 50000. Vi må betale alt selv, men vi hadde egentlig tenkt til å ha kombinert koldtbort og grilling av helt lam. Mamma driver en kantine, så innkjøp av råvarer vil vi nok spare en god del på. Grunnen til at vi har valgt koldtbord er fordi vi gjerne vil invitere alle til middag. Og da blir vi ca 70 stk. Hvis vi skal ha 3 retters blir det kun nærmeste familie og forlovere. da blir vi 20 stk. Hvis vi kan styre baren selv, så satser vi på å handle i sverige regelmessig og en venninne som er i Danmark med jobben hver uke kan handle på kvota si til oss. Da vil vi jo spare ganske mye. Jeg satser på å kjøpe kjole brukt til under 5000,- og sambo har lyst til å gifte seg i bunad. Jeg synes bunaden er kjempefin, men da er jo spørsmålet hva vi gjør med barna våre. Skal sambo ha på bunad, så må gutta mine ha på bunad også og da kan det fort ryke på 10000 bare der. Ellers synes jeg at de 3 gutta ville vært smashing i sjakett :D Vi tenker å innkassere en del vennetjenester. Dette gjelder da fotograf, ryddehjelper mot en billig penge, blomsterdekoratør, billeie, en venninne som er make-up artist til å fikse hår og sminke, kompis av broren min kan stå i baren, pappan til en venninne driver med trylling... Osv... Man må bruke alle bekjentskaper man har for å kutte i priser. Selv om jeg synes det er kjipt å spørre folk, så er det vår mulighet til å få en perfekt dag. I tillegg ønsker vi oss pengegaver, for å få råd til bryllupsreise :D
Amens Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Vi har valgt å fleske til med å ha festen på fint hotell med fri bar og regner med å bruke 60k bare der. Da har vi valgt billigere løsninger på antrekk og pynt og slikt. Regner med vi blåser 80k på kalaset alt i alt. Vi kunne nok fått det en del billigere, men siden vi begge går i full jobb hadde vi ikke lyst til å bruke mye tid på finne billigste alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå