Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er to forsøk, et fersk ICSI og et fryseforsøk tilbakelagt og begge negative...

Mannen har trege svømmere, så derfor har det blitt ICSI.

Selv er jeg frisk (bank i bordet) såvidt jeg vet, men har allikevel, i den vanlige prøveperioden prøvd bl.a Vitex.

MEN! Fins den noen slike medikamenter/kjerringråd for MENN? Noe som kan forbedre kvaliteten på svømmerne?

Jeg/vi er villige til å prøve alt...Nå må vi jo uansett gå en syklus før vi kan prøve på et nytt fryseforsøk...så hvorfor ikke prøve alt. :vetikke:

Noen som har noen tips eller vet hvor jeg kan lete?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men hørt at selen og sink skal være bra?... Spør i helsekost, de kan sikkert masse om dette. Lykke til!

Skrevet (endret)

Ja de grunnleggende midlene har han prøvd og det har jo hjulpet NOE, men ikke nok til at vi klarer det på vanlig måte. (stoffet de svømmer i er også seigere enn vanlig, sa legen.)

Sink og e-vitamin tok han da, pluss akupunktur, men dette var visst ikke nok.

Men jeg tar i mot alle tips jeg.. :)

Endret av Redbird
  • Liker 1
Skrevet

Unngå trange bukser, badstue, sykling og varme bad ;)

Skrevet

Mannen har kommet fram til å starte på sink igjen og kjøpe selen. :tongue:

Men har dere flere tips så tar jeg imoooot! :nigo:

Skrevet

Bade gjør han ikke, badstue hater han og trange bukser? Tja...han bruker ikke skinny jeans, om det er det du mener. :fnise:

Sykling ja. Da får han begynne å løpe på SATS istedenfor.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste en gang noe om å ha mest mulig lik balanse i kroppen, altså dame og mann. Spise mest mulig likt og ta de samme vitaminene. Både C-vitaminer, sink og selen skal være bra.

Skrevet

Det viktigste for menn er å ikke røyke, tobakk reduserer sædkvaliteten betydelig. Videre er alkohol og varme (bad, badstu, trang bokser osv) fiender mot sædkvaliteten.

Sunt og variert kosthold, og fysisk aktivitet, er det nest viktigste man kan gjøre for å forbedre kvaliteten.

Vitaminer og tilskudd kan hjelpe, men er ofte overflødig om man har et godt kosthold (som også gir bedre effekt).

Ellers finnes det jo en del kjærringråd, alt fra urter, pergo (!), hostesaft osv. Men jeg tenker at dersom dette hadde hatt noe for seg hadde forskning bekreftet det for lenge siden.

Jeg regner med at mannen er utredet, og at man har identifisert hva som er i veien? Har dere undersøkt for infeksjoner og forsøkt en antibiotikakur? Hva som er problemet har mye å si for hva som kan hjelpe.

Skrevet

Vi er naturligvis utredet ja, siden vi allerede er i gang med ICSI. ;)

Han har trege svømmere og noe "seigt" som legen sa.

Han røyker heller ikke. :)

Skrevet

Vi er naturligvis utredet ja, siden vi allerede er i gang med ICSI. ;)

Han har trege svømmere og noe "seigt" som legen sa.

Han røyker heller ikke. :)

Seigt vil si høy viskositet, normalnivå er 2. Tilskudd osv hjelper neppe mot dette. Jeg trur det viktigste man kan gjøre selv er hyppig utløsning, viskositeten er særlig høy når man ikke har hatt utløsning på en stund. Har også lest at slimløsende hostesaft kan hjelpe, men dette er vel mer et kjærringråd en noe som er bevist.

Videre er det mobiliteten som er lav. Her er riktig kosthold og vitaminer ofte det viktigste. Husker ikke akkurat hva som hjelper på mobiliteten akkurat nå, men google er bare noen tastetrykk unna.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Da er to forsøk, et fersk ICSI og et fryseforsøk tilbakelagt og begge negative...

Mannen har trege svømmere, så derfor har det blitt ICSI.

Selv er jeg frisk (bank i bordet) såvidt jeg vet, men har allikevel, i den vanlige prøveperioden prøvd bl.a Vitex.

MEN! Fins den noen slike medikamenter/kjerringråd for MENN? Noe som kan forbedre kvaliteten på svømmerne?

Jeg/vi er villige til å prøve alt...Nå må vi jo uansett gå en syklus før vi kan prøve på et nytt fryseforsøk...så hvorfor ikke prøve alt. :vetikke:

Noen som har noen tips eller vet hvor jeg kan lete?? :)

Jeg har hørt at det hjelper å gå i litt løse boxere?

Gjest Alabama
Skrevet

Prøv min og samboers oppskrift. Avholdenhet en uke først, en runk om morgenen for å kvitte seg med gammel sæd (i vårt tilfelle; til gynekologens testlab), og så sex om kvelden, dagen før EL. :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv min og samboers oppskrift. Avholdenhet en uke først, en runk om morgenen for å kvitte seg med gammel sæd (i vårt tilfelle; til gynekologens testlab), og så sex om kvelden, dagen før EL. :jepp:

Hmm, du, jeg tror vel ærlig talt ikke det der er veldig vellykket for to som har vært igjennom 2 IVF/ICSI..? Du har tidligere vært irritert på andre som gir velmenende råd, men nå går du litt i den fella selv her..? dere hadde garantert fått det til uansett runk eller ikke...

For å være enda mer ærlig; jeg tror det er svært lite som kan gjøres for å forbedre den foruten avhold fra alkhol og røyk, og det skader vel ikke å få i seg anbefalte vitaminer og et sunt kosthold. Utover det har jeg null tro på kjerringråd.

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Hmm, du, jeg tror vel ærlig talt ikke det der er veldig vellykket for to som har vært igjennom 2 IVF/ICSI..? Du har tidligere vært irritert på andre som gir velmenende råd, men nå går du litt i den fella selv her..? dere hadde garantert fått det til uansett runk eller ikke...

For å være enda mer ærlig; jeg tror det er svært lite som kan gjøres for å forbedre den foruten avhold fra alkhol og røyk, og det skader vel ikke å få i seg anbefalte vitaminer og et sunt kosthold. Utover det har jeg null tro på kjerringråd.

Gyn mente vi ikke ville klare det uten ICSI. Det klaffet for oss i pp 17 og i mellomtida prøvde vi ganske mange forkjellige tips. Var faktisk ment som et godt råd, da noen forskere mener at man ikke skal "spare" opp sæden i mange dager, slik som de aller fleste andre mener.

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/30/372512.html

Edit: Så var det også sånn at TS spurte direkte etter kjerringråd for menn. Dette var kanskje ikke noe kjerringråd, men noe som lyktes for oss, med dårlig sædkvalitet. Når det i tillegg kan underbygges av forskning som heller er lite kjent, så skjønner jeg ikke hvorfor du synes det var så teit forslag!?

Endret av Alabama
Skrevet

Ingen grunn til å krige damer! :nigo: Alle råd er gode råd, ALLE har forskjellige opplevelser og tanker rundt dette, så jeg er åpen for de fleste råd man har å by på. :)

Men ja, naturmåten har jeg nok mistet litt troen på, siden vi har prøvd i nærmere to år og tester og leger har sagt at det er liten sjanse for å få det til på den...hyggelige måten. ;)

Jeg vet også at mannen min ofte sier at han er veldig varm nedentil. Og det har visst et utslag på kvaliteten på sæden? Kanskje jeg skal vurdere å be han om å gå i kilt...? ;):fnise:

Skrevet

Spis ananas :goodbye:

Skrevet

Sink, selen og magnesium er mineraler som i hvert fall kan gjøre noe med testo-produksjonen, om det er mangel på dem :)

Han burde også få i seg nok av både mettede og umettede fettsyrer (blir'ke mye produksjon hverken av testo eller sædceller uten). Sååå spis variert, men force-feed han avokadoer, laks og hele kokte egg (4-5, en time før leggetid er fint) ;) Og så burde han selvsagt begynne med tung styrketrening da ;)

Skrevet

Jeg vet også at mannen min ofte sier at han er veldig varm nedentil. Og det har visst et utslag på kvaliteten på sæden?

Det stemmer. Det er derfor testiklene henger utenfor kroppen, fordi det ville ha blitt for varmt for sædcellene inni kroppen. Så det er bra å ha "god lufting" der nede! ;)

Men hvorfor er han så varm, tror du?

Ellers, lykke til med eller uten ICSI! Jeg har selv en datter fra ICSI-forsøk.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er bra å ha på setevarmer i bilen

Skrevet

Ja de grunnleggende midlene har han prøvd og det har jo hjulpet NOE, men ikke nok til at vi klarer det på vanlig måte. (stoffet de svømmer i er også seigere enn vanlig, sa legen.)

Sink og e-vitamin tok han da, pluss akupunktur, men dette var visst ikke nok.

Men jeg tar i mot alle tips jeg.. :)

Kosthold og væskebalanse virker ihvertfall inn på "stoffet de svømmer i". Han bør drikke mer og spise grapefrukt jevnlig, og gjerne ta hostesaft et par dager før han skal produsere. Kaffe er også noe som setter midlertidig fart på svømmerne, men ellers er det jo vanndrivendre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...