Gå til innhold

Bryllup 12.12.12

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er siste mulighet for en slik dato. 13.13.2013... går jo ikke.

Har dere lyst på denne datoen, ta den! For den som vil ha stort selskap kan ha dette senere. :)

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå nærmer det seg så med stormskritt så jeg tviler på det blir for vår del jaffal. I tillegg er vi invitert i et annet bryllup en uke etterpå, og det er langt å reise dit. Så vi tar vel heller ferien heller. Jeg vil ikke stjele hennes "thunder".

• 2 uker senere...
Skrevet

synes det er en flott ide, det er jo hva man gjør ut av ekteskapet som teller. Alle vet det er flest av hverdager her i livet...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Valg av ukedag

Selv om de fleste bryllup i dag finner sted på lørdag, var dette i gamle dager forbundet med ulykke. Fredag var også forbundet med ulykke, spesielt fredag den 13.

Noen gamle setninger sier:

Mandag betyr rikdom

Tirsdag betyr et godt helbred

Onsdag er den heldigste av alle dager

Torsdag betyr tap

Fredag betyr sorg

Lørdag betyr ikke hell i det hele tatt.

Valg av måned

Januar, du får en elskverdig og trofast ektemann

Februar, du legger din fremtid i skjebnens hånd

Mars, du vil møte både sorg og glede

April både du og din mann vil få mye glede i livet

Mai, du vil bli sviktet

Juni, du vil komme på mange reiser

Juli, du kommer til å slite for føden

August, det vil komme mange forandringer i livet ditt.

September, du blir rik.

Oktober, du vil få mye kjærlighet, men du vil aldri bli rik.

November, det vil kun være glede i ditt liv.

Desember, Kjærligheten vil vare livet ut.

Det sies at dronning Victoria i det gamle England nektet sine barn å bli gift i mai. Denne overtroen var også skyld i at kirkene hadde det svært travelt i april, siden alle ville gifte seg før mai.

I Skottland var det en god skikk å gifte seg om sommeren, da det medførte hurtig graviditet. Bruden skulle også gå fra øst mot vest på sydsiden av kirken, og fortsette med å gå rundt kirken tre ganger.

Så kanskje Onsdag er den beste dagen:) Lykke til!

Hentet her

http://www.bryllupsguiden.no/stavanger/innhold.php?side=nyside&nyid=20

Endret av Rebellina
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg og min forlovede skal gifte oss 12.12.12, da han fikk bestemme datoen..

Vi var tildig ute å informerte de viktigste gjestene våre om datoen så de skal ha god tid til å kunne ordne seg fri fra jobb denne dagen. Vi har ikke fått noen negative tilbakemeldinger så langt..

Ettersom ingen av oss er kristen skal vi gifte oss hos byfogden. På dagen skal vi ha koldtbord middag, med litt godt i glasset og noen kaker etterpå sammen med noen nære venner og familie (blir ca 30stk). Vi har ganske stor familie, foreldre som har giftet seg på nytt og sånt. Lørdagen etter skal vi igjen diske opp med koldtbord og masse kaker etterfulgt av en skikkelig fest. Her tenker vi å invitere familie som bor langt unna, foreldre, søsken og venner :)

Er utfordrende å få til et lavbudsjett bryllup med to middager, men vi satser på å få det til ;)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke synes at det hadde gjort noe, men dere må nok forberede dere på at kanskje ikke alle blir så veldig seint. Men siden det er en så spesiell onsdag som det, hadde jeg ikke synes at det gjorde noe :)

Endret av June Rae
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er jo å velge en lørdag, siden de fleste har fri fra jobb - men om man får vite det lang tid i forveien går det jo selvfølgelig ann å spørre seg fri fra jobb eller ta en ferieuke da. Litt dumt at det er rett før jul, siden de fleste tar ut ferie rundt 22 desember og da har de på en måte brukt opp noen dager like før. Jeg synes uansett disse 11.11.11 12.12.12 datoene er noe tull.. hva er vitsen? er da like bra å gifte seg 15.12.12!

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha bryllupsfesten 22.12, men vurderer å ha vielsen 12.12.12

Blir da bare for de som kan/ønsker å være med. Vi gifter oss i tinghuset og har en koselig middag for våre nærmeste, etterfulgt av en koselig kveld for oss på et eller annet koselig sted .. Så langt har jeg kommet med planleggingen :P

Mitt store problem er å få booket av tinghuset den datoen så jeg er sikker på at det går, de tar ikke booking før man får vigsels attest, og attesten er jo kunn gyldig i tre måneder. Er liksom ikke helt O.K å bestemme dato på vielsen kunn 3 mnd før selve vielsen :/

Skrevet

Jeg hadde syntes det var kjempekoselig å bli invitert til bryllup midt i desember! For en fantastisk måte å kunne ta folk ut av julestresset på! En fin avveksling vil jeg kalle det. :) Og jeg hadde nok ikke forlatt festen før i tolv-ett tiden. Man orker en sliten dag på jobb.

:jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har valgt 01.12.2012. Ingen dum dato det heller - og på en lørdag!

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville satt pris på at vielsen ble satt til f.eks. 15.00 om det var på en onsdag. Sånn sett kan man i det minste jobbe halv dag.

Ellers ville jeg også foretrekke festen samme dag, men heller at det legges opp til at det essensielle er ferdig til ca. 23.30 - sånn at de som må på jobb kan gå da. Så kan de mer hardbarka bli igjen.

Det ville egentlig være å foretrekke for meg, da jeg ofte liker å bruke helgene til andre ting. Et bryllup midt i uka ville være en hyggelig avveksling, og ikke legge beslag på helgen.

• Liker 1
Skrevet

Alle dere som sier "snakk med menigheten" osv, oppfatter dere ikke at hun spesifiserer at de ikke ønsker kirkebryllup? :P

Uansett, det er ikke noe problem å ha bryllup en hvilken som helst dag, så lenge gjestene får vite det i god tid. Da kan de aller fleste ta seg fri både onsdag og torsdag dersom de ønsker det. :) Bare vær rask, disse 10.10.10/11.11.11/12.12.12-datoene er fryktelig poppis.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi gifter oss 12.12.12 :) etter vielsen går turen til fotograf, å så har vi bedt foreldre og forlovere hjem til oss på middag etterpå :)

Bryllupsfesten tar vi 15.12.12 ( ca 50 gjester) har bare fått positive tilbakemeldinger på valg av dato :) et avbrekk i jule kaoset med nære og kjære :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...