Gå til innhold

Bryllup 12.12.12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, er det dumt å gifte seg på en onsdag? Jeg har egentlig ikke lyst på kirkebryllup, men hadde det latt seg gjøre i tilfellet?

Og hva med gjester ol? Hadde kanskje blitt et stille og rolig bryllup kanskje mtp at folk muligens skal på jobb dagen etterpå?

Jeg har mine grunnet til å velge denne datoen, men så nå at det var på en onsdag, og kunne tenkt meg å høre hva folk der ute syns om det?

:dagens-rose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bryllup midt i uka hadde jeg hatt mye imot.

• Liker 2
Skrevet

Min første tanke var også det at det kan bli et ganske stille bryllup :fnise:

Skrevet

Hva med selve vielsen og en intim middag på onsdagen, og stor bryllupsfest i helgen?

• Liker 7
Gjest Fikira
Skrevet

Som overskriften sier, er det dumt å gifte seg på en onsdag? Jeg har egentlig ikke lyst på kirkebryllup, men hadde det latt seg gjøre i tilfellet?

Og hva med gjester ol? Hadde kanskje blitt et stille og rolig bryllup kanskje mtp at folk muligens skal på jobb dagen etterpå?

Jeg har mine grunnet til å velge denne datoen, men så nå at det var på en onsdag, og kunne tenkt meg å høre hva folk der ute syns om det?

Fordi det kommer til å bli den enkleste datoen i verden å huske? Samme med de som gifter seg 11.11.11 og 10.10.10, 09.09.09 osv

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det kommer til å bli den enkleste datoen i verden å huske? Samme med de som gifter seg 11.11.11 og 10.10.10, 09.09.09 osv

:fnise: Nei faktisk ikke, selv om datoen er veldig lett og huske. Både han og jeg har bursdag den dagen. :gjeiper: Og jeg har alltid hatt lyst på et vinterbryllup. I tillegg til dette har vi ikke noen drøm noen av oss med stort kirkebryllup med 80 gjester, vi vil gjøre det enkelt og kun med de nærmeste. Og som sagt, jeg er ikke kristen og har derfor ikke lyst å gifte meg i kirken, og det har heller ikke han. Men et finnes jo alternativ for dette også...

Men det var jo en god ide å kanskje gifte seg den dagen å ha selskap til helgen... Visst dette er normalt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror neppe de ansatte i kirka vil ha noe i mot et onsdagsbryllup! Bare sørg for å melde det inn tidlig, slik at kirka ikke blir booket til begravelser eller skolegudstjenester.

Det er nok riktig at folk flest skal på jobb dagen etter, så du kan ikke regne med at langveisfarende kan komme, og muligens blir festen roligere og slutter relativt tidlig. Men det er sikkert dem som kan ta seg fri, særlig hvis du bekjentgjør datoen tidlig.

Ingenting i veien for onsdagsbryllup - det er nok lett å få drømmelokaler osv!

Det blir opp til dere hva dere ønsker :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis gjestene bor i nærheten burde det vel ikke være noe problem, men gjester som må reise langt kan dere vel nesten glemme. De må jo fort ta to dager fri, både onsdagen og torsdagen. I tillegg bør dere jo legge vielsen såpass seint at folk rekker å jobbe i alle fall noen timer først, og da kommer det jo til å bli et kort selskap siden folk gjerne går hjem tidlig.

Støtter forslaget om vielse på onsdag og fest på lørdag! :)

Skrevet

Hvis dere ikke har noe særlig lyst på kirkebryllup og vil ha det lite er det vel ikke noe problem. Kontortid for vieler er 9 - 15 og middag på restaurant etterpå. Men kommer vel ann på hva du mener med lite bryllup. For meg er det 10-15 personer og da ville jeg tro det var de nærmeste. Og de burde prioritere bryllup og ordne seg fri fra jobb om de bryr seg om dere :-)

Masse lykke til.

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

ja!!!! :) hvis brudeparet vil gifte seg på en onsdag så just go for it :) vi giftet oss selv på en onsdag siden det var på dagen et år etter at vi forlovet oss og vi ville ha det slik (nå må det tilføyes at vi stakk av til utlandet og giftet oss, men allikevel). poenget mitt er at hvis brudeparet vil det så gjør det :)

godt forslag fra noen av de andre å ha festen påfølgende helg. da slipper dere (sannsynligvis) mye mas på en av de viktigste dagene i livet deres ;)

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Jeg ville gått for vielse på onsdag og selskap i helgen. Desember er vanligvis en ganske travel måned for de fleste og mange har det også ekstra hektisk på jobb i den tiden. Og dersom noen av de nærmeste ikke bor på samme sted men har reisevei så blir det heller ikke så enkelt å bare ta fri en dag, å komme en helg blir som regel noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Bryllup midt i uka i desember? Hvordan gjøre seg upopulær blant gjestene...

Er planen ettermiddagsbryllup og middag med nærmeste familie, så kanskje. Har du større ambisjoner enn det, ville jeg satset på en helg (og helst en annen måned...).

• Liker 5
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot å gifte meg på en onsdag. Ser at det er et problem for de som vil nyte alkohol og være oppe veldig "sent", men bortsett fra det er det ikke noe problem. Morsom dato :)

• Liker 1
Skrevet

Vi giftet oss en onsdag kveld. 20/10-2010 klokken 20.10

Vi hadde riktignok ikke et stort bryllup, men vi ga beskjed i god til til gjestene så de visste om det. Var et par frafall, ellers fikk vi ikke noen reaksjoner på det. Vi hadde en utrolig koselig kveld og jeg hadde gjort det samme om igjen.

Synes ikke du skal høre på de som ville hatt mye i mot det. De ville jeg uansett ikke hatt i bryllupet mitt!

Synes dere skal kjøre på og ønsker dere lykke til!!!

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en fin og betydningsfull dato for dere, men dere burde ikke beregne at dere får mange gjester den dagen, selv om dere skulle flytte feiringen til helgen etter onsdagen, så vil det likevel være så tett opp til jul at jeg tviler på at mange ville hatt mulighet til å delta, ettersom det er mye som skjer ukene før jul.

Men dere kan jo gifte dere den dagen, med feks foreldre, forlovere osv tilstede, og ha festen i januar?

Skrevet

Ja, absolutt! Som prest kan jeg vie folk på den dagen de ønsker (bortsett fra på mandager, for det er prestenes fridag :jepp: ). Den jeg anbefaler deg er å kontakte det lokale menighetskontoret der hvor du bor.

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo positivt å høre fra presten. Når det gjelder at folk er så travle ol midt i desember så er det nok noe i det, men om vi gir beskjed god tid i forveien? Jeg var i bryllup til en vennine av meg den 16 desember, og de dro til et annet land og giftet seg. Var mange som kom, vi bare planla det en smule :)

Det går alltids ann å forhøre seg litt, er uansett lenge til. :)

Skrevet

Hva med selve vielsen og en intim middag på onsdagen, og stor bryllupsfest i helgen?

Det var det vi gjorde. Vi hadde vielsen midt i uka med en intim middag med noen få gjester, men vi hadde en stor bryllupsfest etterpå i helgen og da kom alle sammen :) Det virket greit for oss og alle ble veldig fornøyde :)

Skrevet

Så lenge man ber folk i god tid så bør det ikke være stress. Om noen jeg bryr meg om velger å gifte seg en onsdag eller evt en helg i desember så hadde jeg kommet.

Du mister kanskje endel av de gjestene som ikke er nærmest, men det er kanskje ikke så farlig?

Julebord, julegavekjøp osv hadde jeg nedprioritert til fordel for å gå i bryllup.

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

....

Endret av Kardinal
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...