Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest baben
Skrevet

Jeg tenkte å prøve meg på lavkarbo-kosthold og begynte i dag.

Spiste lavkarbo halve dagen i går og.

I dag spiste jeg 2 skiver bacon og 2 stekte egg til frokost, og til lunsj spiste jeg salat av isbergsalat, tomat, agurk, paprika og en halv stekt kyllingfilet + rømme.

Så ble jeg utrolig dårlig og kvalm. Spiste et knekkebrød for å få i meg litt mer karbo, men var fortsatt kvalm. Endte med at jeg spydde masse i stad.

Er også veldig slapp og har litt hodepine.

Er det vanlig å bli kvalm og spy av lavkarbo, eller kan det være noe annet jeg er kvalm av? F.eks. lurer jeg på om det var kyllingfileten, den hadde vært fryst ned og tinet en dag i kjøleskap før jeg stekte den, kanskje ikke det var så lurt..

Hvis jeg ble kvalm av lavkarboen, hvor lenge skal jeg være sånn? For jeg kommer ikke til å klare å være sånn her kvalm mange dager..:(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke hvorfor du fortsetter lavkarbo hvis det åpenbart gir deg slike plager.

Jeg misliker sterkt "holdt ut i én uke, så går det seg til!"-argumentene. At du venner deg til ubehag er ikke en bra ting.

Skrevet

Høres ikke noe særlig ut! Kutta du kanskje litt raskt? Du kunne jo prøvd å trappe ned på karbohydratene over litt lengre tid. Har ellers hørt fra familiemedlemmer som har gått i ketose at de har vært småkvalme i ca. en uke. Men det skal jo ikke være så ille at man kaster opp, da.

Har forøvrig dårlig erfaring med å la kjøtt som har vært fryst ligge en dag eller to i kjøleskap...

Skrevet

Jeg tenkte å prøve meg på lavkarbo-kosthold og begynte i dag.

Spiste lavkarbo halve dagen i går og.

I dag spiste jeg 2 skiver bacon og 2 stekte egg til frokost, og til lunsj spiste jeg salat av isbergsalat, tomat, agurk, paprika og en halv stekt kyllingfilet + rømme.

Så ble jeg utrolig dårlig og kvalm. Spiste et knekkebrød for å få i meg litt mer karbo, men var fortsatt kvalm. Endte med at jeg spydde masse i stad.

Er også veldig slapp og har litt hodepine.

Er det vanlig å bli kvalm og spy av lavkarbo, eller kan det være noe annet jeg er kvalm av? F.eks. lurer jeg på om det var kyllingfileten, den hadde vært fryst ned og tinet en dag i kjøleskap før jeg stekte den, kanskje ikke det var så lurt..

Hvis jeg ble kvalm av lavkarboen, hvor lenge skal jeg være sånn? For jeg kommer ikke til å klare å være sånn her kvalm mange dager..:(

Hvis du ble dårlig rett etter lunsj kan det hende at kyllingen ikke var helt god, eller du kan ha fått vanlig omgangssyke.

Kyllingkjøtt har stor risiko for å inneholde bakterier som gir magevondt og derfor skal kjøttet være helt gjennomstekt. Stekt kjøtt må kjøles raskt ned og oppbevares i kjøleskap hvis det skal spises kaldt.

Rå kylling må ikke komme i kontakt med andre matvarer, og du må kaste kjøkkenkluten i skittentøyet etter å ha vasket rå kyllingssaft fra kjøkkenbenken. Du må også vaske hendene nøye etter å ha håndtert rå kylling. Skjærebrettet skal ikke brukes til andre matvarer, i så fall skal det vaskes grundig.

Det er lite sannsynlig at lavkarbodiett i seg selv gir deg slike plager - med mindre du har gått over fra vegetarisk kosthold.

VIKTIG: Få i deg karbohydrater mens du er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...