Tropic Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Har beige kjøkkenskap med en del fettflekker (rett over komfyren), har prøvd å vaske bort disse med en klut og zalo, men det funker ikke. Er redd for at sterkere saker vil ødelegge malingen. Hva er trygt å bruke? Har Cilit bang som jeg bruker på badet, men dette må jo være alt for sterkt? Har i tillegg en fin oppbevaringsboks jeg nå har lyst å bruke til frokostblanding, men jeg har tidligere vært så dum å brukt denne til oppvaskmiddel... Uansett hvor mye jeg vasker den lukter det fremdeles oppvaskmiddel, har nå i eddik og vann. Noen andre tips til noe som kan funke?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Du må bruke salmiakk på kjøkkenet:) Det er fettløselig. Vann, zalo og en dæsj salmiakk gjør susen 1
Gjest Pantherinae Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Flekker på kjøkkenet bruker jeg jif skurekrem på, da går det alltid bort. Har ikke opplevd at det har skadet malingen på noen måte hos meg ihvertfall.
Tropic Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2011 Da skal jeg prøve Jif først, om det ikke funker, får jeg kjøpe salmiakk. Takk for hjelp! Noen tips til oppbevaringensboksen?
Gjest Consensio Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Kanskje om du har oppi litt bakepulver og varmt vann og lar det stå en stund, så kanskje såpelukten vil forsvinne?
Tropic Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2011 Kanskje om du har oppi litt bakepulver og varmt vann og lar det stå en stund, så kanskje såpelukten vil forsvinne? *teste*
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Jeg tror ikke jeg ville ha brukt salmiakk hvis du er redd for at malingen skal bli ødelagt.
Gjest Consensio Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 *teste* Verdt et forsøk. Vet ikke hvordan det fungerer mot såpelukt, men jeg pleier å bruke denne teknikken i kaffekanner og termoser for å fjerne gammel kaffe/lukt.
Tropic Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2011 Jeg tror ikke jeg ville ha brukt salmiakk hvis du er redd for at malingen skal bli ødelagt. Å, ja, det jeg er redd for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå