Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist sommer flyttet jeg ut, etter år uten kjæresteri. Barna 4 og 6 år. Barnefar var uenig i flyttingen, ønsket å fortsatt dele på det praktiske i hverdagen. Nå bor jeg like ved, vi har delt omsorg.

Jeg har forklart at mamma og pappa ikke er kjærester lengre, og ikke skal bo sammen. At vi er uenige om mye, og krangler. Barnefar har forklart ungene at han ønsker å bo sammen alle sammen, men at mamma ikke vil. Han ber meg når ungene hører på, fortelle hvorfor jeg ikke vil bo i huset sammen med dem.

Eldste datter har det vanskelig nå. Sinne, gråt. Synes mor skal flytte tilbake.

Noen råd om tilnæring?!?!?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familievernskontoret!!!

Skrevet

Familievernskontoret!!!

- vi har vært der, men han vil ikke mer. Mener veilederen der er partisk med meg...

Men mulig jeg kan ha nytte av samtale alene også. Veiledning på koss takle barnefar som vil diskutere fordeling og fortelle av mamma ikke tar hensyn til ungene - foran ungene.

-fortvila..

Skrevet

Det jeg også ville ha gjort er å minimere sjansene har får til å oppføre seg på denne måten.

Om han ved henting og levering bruker tiden og anledningen til å bebreide deg og spille offer ovenfor ungene så må du sørge for at han ikke får holdt på sånn lengre.

Dette ved f.eks heretter å bare hente/levere via barnehage eller skole. Du kan også ha med deg venner eller familiemedlemmer ved henting/levering.

Det gjelder å bedrive damage control der du kan, og deretter bare vente til han roer seg ned. Klart han føler at fam.vern er partiske; det er jo fordi han fremdeles sitter fast i "stakkars meg" og ikke ser at hans sårhet og smerte går ut over de han helst vil beskytte- ungene.

Du kan ha god nytte av samtaletimer på egen hånd, så om du har den muligheten så grip den.

Med mindre han er en komplett idiot så vil dette gå over av seg selv snart han får beina litt mer på bakken og reorienterer seg.

Behold fatningen- det lønner seg alltid på sikt.

Lykke til.

Skrevet (endret)

Ja en trenger ikke gå som par. Det er også mulig at dere kan f.eks snakke litt med helsesøster om han er villig til det. Få henne til å snakke litt om barnas forståelse av situasjon.

Endret av liv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...