Rachel Skrevet 1. november 2003 #1 Skrevet 1. november 2003 Ingen som skjønte den overskriften? Det har seg sånn at skapet mitt er fullt av klær. Noen merkelige, noen pene, noen med trykk, noen med mønster, noen med pels, noen i ull...og så videre. Jeg har en tendens til å alltid velge å ha på meg kjedelige klær som ikke fremhever personligheten min, men heller strømlinjeformer den. Dere vet; jeans og tynne bomullsgensere... Det er uniformen min! Og jeg misliker den mer og mer. Jeansene er ok, men jeg er lite flink til å bruke alle de fine toppene og jakkene jeg har. Når jeg titter inn i skapet ser jeg at de fleste klærne går i en sexy/sporty stil. (Litt utringinger, volanger, blonder, pelskanter og ettersittende myke stoffer; + noen hettejakker, to treningsbukser, jeans, streite trange t-skjorter osv osv) Nå trenger jeg et lite spark i baken i form av oppfordring om å bruke et litt bredere spekter av plaggene mine. Hilfe!
Gjest Hilde K S Skrevet 1. november 2003 #2 Skrevet 1. november 2003 Siden du har kjøpt dem regner jeg med at du liker dem. Gå agurk og legg de kjedelige klærne i en pose til Fretex, så MÅ du velge de friske som framhever personligheten din ! Garanterer deg at du kommer til å bli i godt humør !
Rachel Skrevet 1. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2003 Så lurt! Og skummelt... :oops: De kjedelige klærne er jo så kjekke å ha.. :oops: Jeg elsker de fine klærne, men er redd for å slite dem ut!
Gjest the imp Skrevet 1. november 2003 #4 Skrevet 1. november 2003 Joda, klart det er kjipt å slite ut de fine yndlingsklærne sine, men tenk på det sånn, hvis du sliter dem ut har du god unnskyldning til å skaffe deg noe nytt og fint
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #6 Skrevet 2. november 2003 har det akkurat som deg...!! Når jeg skal kle på meg, tar jeg ofte det som er mindre fint. Jeg "sparer" på de fine tingene!! :o Har blitt litt flinkere i det siste.. Tenker at det er NÅ de passer, det er NÅ de er "in" (mener ikke at en må følge moter til enhver pris og sånt asså, men.. you see?) og livet er ekstra gøy hvis man kan se bra ut!! :D Men fortsatt henger det litt igjen, det at jeg sparer på klærne.. Sparer dem til spesielle anledninger liksom...?! Men det er jo begrenset hvor mange det er av dem.. :-? Så det ender med at de kjipe klærne mine blir flittig brukt, mens de finere bare ligger der. :x Syns vi skal ta oss skikkelig sammen, og ta på noe av det fineste (nå tenker jeg hverdagstøy) neste gang! Ikke la det ligge og samle støv! :D :D :D
Rachel Skrevet 2. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2003 Fint at det ikke bare er meg! (...eller kanskje ikke? Hehe.) I dag har jeg hatt på meg fine klær! :D Mine peneste jeans med svart, bredt belte og sølvspenne, svart utringet topp med snøring og rysjer, semsket skinnjakke med pelskrage og svarte skinnstøvletter. Følte meg veldig bra i forhold til "til vanlig"! Og det er som du sier- de fine anledningene kommer sjeldnere enn hverdagene, da man kanskje trenger å føle seg ekstra fin noen ganger. Og uansett hva vi har i skapet så kjøper vi noe nytt til penere anledninger- ivertfall gjør jeg som oftest det. Skal virkelig prøve å skjerpe meg!
Englepusen Skrevet 2. november 2003 #8 Skrevet 2. november 2003 Når du først har brukte masse penger på et plagg bør du jo bruke plagget mest mulig slik at du får valuta for pengene Et tips jeg fikk en gang var å kombinere fine klær med hverdagsklær, på den måten får man flere variasjonsmuligheter!
Rachel Skrevet 2. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2003 Åh? Hvordan da- f.eks svart draktskjørt og hvit basic-topp i bomull? Ja- hvorfor ikke? :o Det hørtes faktisk fint ut.
Gjest Tristessa Skrevet 2. november 2003 #10 Skrevet 2. november 2003 Obs! Ved slik blanding er det veldig viktig at teksturene i plaggene står til hverandre. Bare et lite tips...
bluebird Skrevet 2. november 2003 #11 Skrevet 2. november 2003 Rachel, jeg har samme luksusproblem som deg. De "fine" klærne blir liggende på pynt i skapet, for de er jo for fine til å brukes. Og når jeg skal kjøpe nye klær.. kjøper jeg ting jeg kan bruke hver dag da? Niks. Men jeg har blitt litt flinkere etter hvert.. *skryte-av-meg-selv* Dagens motto: klær er til for å brukes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå