Gå til innhold

Hvordan kapre en leilighet på fellesvisning?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Må ha et sted og bo frem til sommeren, og kom over en flott leilighet for leie. Den er virkelig fin, og fremstår også som veldig fin på finn.no.

Vi ringte dagen etter annonsen ble lagt ut, og har hatt hyggelige samtaler med eier. Sendt litt info om oss selv, fått tilbakemelding på at vi hørtes ideelle ut. Vi er derfor invitert på visning.

Mitt spørsmål er - hvordan overbevise om at vi er de idelle leietakere?

Vi har laget oss hver vår "CV" med bilde, litt info, informasjon om at vi er betalingssikre, ikke røyk/dyr etc. og kontaktinfo. Denne tenkte vi og levere til eier på visningen.

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff referanser! Som utleier synes jeg en CV er totalt uinteressant. Alt som står der kan være bløff. Jeg leier kun ut til de med gode referanser. Hvis du ønsker å leie en leilighet der utleiemegler er inne i bildet, så vær forberedt på at du kan bli kredittsjekket.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Vi har skriftlige referanser + tlf. til andre referanser i "CVen" vår. Det samme gjelder relevante bekreftelser på at vi har deltidsjobb og er betalingsdyktige.

:)

Skrevet

Prøv å heng igjen etter visningen, småprat litt med utleierne samtidig som dere titter rundt, og så kan det jo være lurt å flagge igjen at dere fremdeles er interessert - om dere er det ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Framstå som voksne/modne, seriøse og skikkelige på visningen. Tenk omtrent på samme måte som om dere skulle i jobbintervju.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Takk for tips :) Vi tenkte vi sulle kle oss ordentlig også, gir kanskje et bedre inntrykk om man kommer i rene og pene klær fremfor en slakk joggebukse..?

Gjest nobilian
Skrevet

Da jeg og en kompis skulle på fellesvisning, spurte jeg utleier om det var rolig i nabolaget, fordi vi begge var lite interesserte i å havne i et fest-område.

Det gjorde susen.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Da jeg og en kompis skulle på fellesvisning, spurte jeg utleier om det var rolig i nabolaget, fordi vi begge var lite interesserte i å havne i et fest-område.

Det gjorde susen.

Smart trekk! Den har jeg notert ned!

Gjest Spinell
Skrevet

Takk for tips :) Vi tenkte vi sulle kle oss ordentlig også, gir kanskje et bedre inntrykk om man kommer i rene og pene klær fremfor en slakk joggebukse..?

Det sier seg selv ;)

Siden en aldri vet hvor fordomsfull en utleier er, ville jeg også fjernet eventuelt metall i ansiktet og dekket til synlige tatoveringer. Jeg ville heller ikke kledd meg i deathmetallband-T-skjorte.

Skrevet

Som utleier ser jeg sjelden på klesstil eller ringer i nese eller leppe.

Første inntrykket er viktig, deretter referanser fra tidligere utleiere og jobb, disse er et viktig kort, veldig avgjørende.

Skrevet (endret)

Sett deg selv i utleierens situasjon. Tenk deg at du er 20 år eldre enn i dag. Du har investert penger i egen bolig. Tenk deg hvordan livet til utleier skal være for at han/hun har det behagelig.

Er det behov for snømåking, hjelp til hagearbeid? Er du hendig? kanskje han egentlig burde ha pusset opp et rom? Hint frempå og fisk etter om han ønsker hjelp til sånt, og tilby dere å kjøpe maling og hva han nå måtte ønske.

I det lange løp er et par tusen brukt på slikt bare en bagatell hvis man slipper ukevis med boligleting og likevel bare får bolig som man synes er litt mindre attraktiv.

PS: Er utleier selv og har leid ut både til par og single menn (studenter på kjedelige og vanskelige fag) i mange år. Single jenter har vi negativ erfaring med. Det blir aldri mer.

Endret av telemor
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tusen takk. Vi er studenter som skal leie, men vi er alle avholds, røyker ikke og er rolige. Så det sier seg selv at vi heller koser oss med en kopp te og pensumbok enn å holde heftige fester :sjenert:

Igjen takk, setter stor pris på at dere som utleiere deler deres tips! :tommelsmil:

Skrevet

Jeg fulgte magefølelsen min, har vel en egen teft for ekte mennesker etterhvert.

Tok riktig valg og har aldri hatt problemer med å leie ut til en singel dame, alt er betalt presis, alle spørsmål etc har blitt tatt på en ryddig måte.

Jeg ser etter jobbforhold, kroppsholdning, måten de snakker og henvender seg til meg på og mennesketype.

Skrevet

Paret jeg leide ut leiligheten min til tok med seg sine arbeidskontrakter på visning. Der kunne jeg se detaljer om arbeidsforhold og lønn. Det føltes som et ekstra pluss for meg :) (ringte selvfølgelig referansene som var sjefene deres i den bedriften og alt var bra. Det var også et pluss at bedriften de jobbet i var stor, velkjent og har godt omdømme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...