AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Hei! Er en jente i 20 åra som gjerne vil ta opp treningen og melde meg inn i treningsstudio. Jeg er slank, men vil gjerne bli sunn og føle at jeg har en stram kropp med muskler. Det eneste som jeg "bekymrer" meg litt over er at treningen vil føre til at jeg miste fettmasse i puppene slik at de blir mindre. Det ønsker jeg ikke, da jeg er veldig fornøyd med strl. Noen forslag eller tips til hvordan jeg kan trene eller spise for å unngå dette??? Alt mottas med stor takk
bMay Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Hei. En veiledningstime med trener er somregel med i prisen første gangen.Han kan nok hjelpe deg litt med det. Mine bryst har bare blitt bedre etter at jeg begynte å trene^^ stramme opp brystmusklaturen så de strutter mer. Da spesielt øvelsen hvor du skyver armene forran deg, ala pushups,bare at du bruker apparat for dette. Men er det første gang i studio anbefaller jeg deg en veileder som lager et program i hennhold til hva du ønsker å få ut av treningen. Er litt viktig å lære seg å bruke de diverse apparatene riktig, slik at du ikke får skader og slitasje:) Tror ikke du trenger å bekymre deg for brystene! Håper det var til hjelp:)
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Jeg er ingen ekspert, men jeg har trent aktivt i ca. en måned, og har gått ned litt i vekt. Samtidig har puppene mine blitt strammere, og dermed enda finere synes jeg
Gjest Applestore Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Jeg er ingen ekspert, men jeg har trent aktivt i ca. en måned, og har gått ned litt i vekt. Samtidig har puppene mine blitt strammere, og dermed enda finere synes jeg Ja, samme her. Trener en del bryst, og puppene har blitt strammere og finere å se på
Tullepia Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Hei! Er en jente i 20 åra som gjerne vil ta opp treningen og melde meg inn i treningsstudio. Jeg er slank, men vil gjerne bli sunn og føle at jeg har en stram kropp med muskler. Det eneste som jeg "bekymrer" meg litt over er at treningen vil føre til at jeg miste fettmasse i puppene slik at de blir mindre. Det ønsker jeg ikke, da jeg er veldig fornøyd med strl. Noen forslag eller tips til hvordan jeg kan trene eller spise for å unngå dette??? Alt mottas med stor takk Hvis du trener for å bygge opp muskler og bli sunn (i stedet for å slanke deg (og bli sunn)) må du passe på å spise nok. Det betyr at du etter trening må passe på å få i deg energi med én gang, for eksempel sjokomelk, frukt, müsli. I tillegg må du få i deg protein innen to timer etter styrketreningen, for eksempel en middag med fisk, kylling eller storfe eller et måltid som inneholder egg. Du bør selvfølgelig ha minst en økt i uken med kondisjonstrening, til dette er intervalltrening effektivt. Spinning eller andre timer er selvfølgelig også gode alternativer. Ellers bør du sørge for å trene styrke minst to ganger i uka. Få noen til å vise deg øvelser og riktig teknikk. Bruk så tung belastning du klarer, og øk etterhvert som du blir sterkere. Ikke tenk så mye på hva andre klarer, du starter på det nivået du er på og øker etterhvert. Forslaget om å få en personlig veileder-time er bra. Da får du et spesialtilpasset program for deg og de målene du har. Hvis det ikke er en mulighet kan du evt spørre etter øvelser her på forumet. Jeg vil råde deg til å bruke de ansatte på senteret, da de er der nettopp for å hjelpe deg. Spør om de kan vise deg en øvelse nå og da. De er forpliktet til å se etter at du har riktig teknikk så du ikke skader deg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Kan anbefale deg treningsprogrammet RYP! (søk på google) Da har du et 7.ukers komplett program å følge. Forskjellen fra vanlige program, er at det gjerne er lett å følge (står svart på hvitt, versågod, hva du skal gjøre), du tester først max vekt du løfter på ulike vekter, taster det inn, og vips, kommer treningsprogrammet med vekter for alle ukene opp, og dermed sikrer en fremgang. I stedet for bare å surre på senteret, ikke vite når en skal øke vektene og hvor mye, osv. 3 dager med styrke, 2 dager med kondisjon. Jeg er veldig fornøyd
Stellia Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Nei, du kan ikke regulere det selv. Det er kroppen som bestemmer hvor fettet reduseres først. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Fettet forbrennes generelt jevnt over hele kroppen, så etterhvert som du mister fett, blir også brystene mindre. (det er jo mye fettvev) Tren på "benkpressaparater" for å stramme omm musklaturen bak brystene og evt beefe de opp litt, men jenter legger generelt på seg lite muskler gjennom trening i forhold til menn, så du vil nok aldri klare å kompensere 100% for et fett-tap.
kanel23 Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 (endret) Siden du allerede er slank og ikke ønsker å miste mye vekt, men heller stramme opp, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for dette Mister du fettmasse, vil du ofte få litt mindre pupper, men bygger du muskler uten å gå ned noe særlig i fettmasse, vil ikke dette gjøre brystene mindre. Du kan til og med få litt større og mer perky pupper om du er flink til å trene brystmusklene. Endret 29. mars 2011 av kanel23
J90 Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Jeg har trent i to-tre mnd, og jeg var bekymret for det samme som deg da jeg begynte. Men jeg har ikke merket noe forskjell:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå