Gå til innhold

Vil lære å hekle!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å lære meg å hekle. Er helt grønn når det gjelder det der, og skjønner for eksempel ikke hva luftmasker, halvstaver og alt det der er for noe. Lurer derfor på om noen har en god bok eller nettside der man kan lære seg hekling å anbefale, steg for steg? Gjerne med ulike teknikker, og med grundig forklaring og oppskrifter som er lette å forstå. Jeg er nemlig litt treig av meg, og må ha ting inn med teskje.

Er hekling vanskelig forresten? Har forstått det sånn at det er enklere enn strikking? For strikking er noe jeg aldri har fått teken på, har prøvd meg på det også, men måtte bare gi meg da alt jeg prøvde meg på ble helt mislykka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt en titt på youtube.com? Hvis du finner ut hva det heter på engelsk så finner du kanskje mer? Mye rart på youtube ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en norsk video på youtube, men hun forklarte ikke nøye nok. Noen som vet hva det heter på engelsk da?

Skrevet

Jeg så en norsk video på youtube, men hun forklarte ikke nøye nok. Noen som vet hva det heter på engelsk da?

crochet

Skrevet

"Crochet" fikk jeg opp på google hvertfall.

Jeg kunne også tenkt meg og hekle, når du først nevner det!

Skrevet

Har du sett på Garnstudio sin nettside? Der har de noe de kaller heklekurs, og i tillegg har de videoer (uten lyd dessverre) hvor de viser mange ulike teknikker. Kanskje det kan være noe?

Skrevet

Har du sett på Garnstudio sin nettside? Der har de noe de kaller heklekurs, og i tillegg har de videoer (uten lyd dessverre) hvor de viser mange ulike teknikker. Kanskje det kan være noe?

Supre tips!!

Skrevet (endret)

Bare glem det jeg skrev. Linket til en detaljert oppskrift på bestemorruter, og de var ikke helt det du spurte om. :sjenert:

Endret av Gyngehest
AnonymBruker
Skrevet

Bare glem det jeg skrev. Linket til en detaljert oppskrift på bestemorruter, og de var ikke helt det du spurte om. :sjenert:

Tar gjerne imot det også jeg, altså. Kan jo lagre det til jeg har lært meg teknikkene. For bestemorruter er en av de tingene jeg har lyst til å lære.

TS

Skrevet

Siden du også ønsker deg oppskrift på bestemorruten, anbefaler jeg deg oppskriften til Rebekka Mæla. Hun har lagd et innlegg på bloggen sin med meget detaljert forklaring. Både bilder og film om hvordan hun gjør det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Siden du også ønsker deg oppskrift på bestemorruten, anbefaler jeg deg oppskriften til Rebekka Mæla. Hun har lagd et innlegg på bloggen sin med meget detaljert forklaring. Både bilder og film om hvordan hun gjør det. :)

Åh, takk! Det er akkurat sånne detaljerte beskrivelser jeg er ute etter. Da er det strake vegen til byen i morgen for å handle inn det jeg trenger.

Skal sjekke ut videoene på Garnstudio også. Tar gjerne imot enda flere tips!

Gjest Naenia
Skrevet

Lionbrandyarn har mange bra YouTube-videoer, både for strikking og hekling :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Her må jeg følge med! *Mine innlegg* :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har denne boken? Skal tro om den kunne være noe...

Gjest Naenia
Skrevet

Noen som har denne boken? Skal tro om den kunne være noe...

Jeg har den og liker den veldig godt! Den har masse oversikter over mønstre og sånt. Men jeg trengte YouTube-videoer i tillegg, bare for å skjønne hvordan det funka, men det har jo ikke noe med boka å gjøre, man lærer jo på forskjellige måter :)

Men vil absolutt anbefale den!

AnonymBruker
Skrevet

Bare et lite spørsmål til dere som kan dette... Man har tre masker, og en stav er gjennom to og så gjennom to? Og en halvstav er gjennom alle tre? Eller? Sitter og ser på videoer og prøver å skjønne litt, men det er jo ikke alle som har lyd, de bare sitter og gjør ting uten å forklare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...