Gå til innhold

Legeerklæring hos legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I dag våknet jeg med feber og skikkelig verkende kropp, og har fått hjemmeeksamen i dag.. Kan få utsettelse på et par dager dersom jeg får legeerklæring, men jeg har ikke fastlege her i denne byen, har ikke fått byttet fra hjemmefra enda.

Kan man få legeerklæring hos legevakten? Ser for meg at jeg blir sittende der i mange, mange timer, men.. Må man så må man.. Er helt elendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan i hvertfall få en sykemelding hos legevakta. men om den kan gi deg grunnlag for utsettelse på eksamen, det bør du kanskje ta opp med studieplassen. ulike skoler og studier har ulike regler rundt eksamen, spesielt hjemme eksamen.

Gjest Chanè
Skrevet

Jeg fikk det da jeg måtte være hjemme med sykt barn istedetfor å gå på en eksamen engang ihvertfall :)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg har fått legeerklæring på legevakten, da jeg ble syk i Oslo og hadde fastlege i Bergen. Men kommer du midt i rush-periodene er det ikke sikkert de vil ta i mot deg, drar man ned på formiddagen når det er rolig går sdet som regel greit, men blir nok litt ventetid. Evt studenthelsetjeneste, hvis de har det der du studerer?

Skrevet

Kan fort bli en del ventetid ja, alt fra en halvtime til fem timer eller mer.. men når du er inne hos legen, kan du be om en legeattest på at du har vært der den dagen, og grunnlaget om du ønsker det. Da sier de ofte at skolen du går på ikke har noe med å få vite hvorfor du er borte, og nevner kanskje taushetsplikt. Men om du sier at du likevel ønsker at de skal skrive at du er syk og hvordan syk du er, så skal de gjøre det. Si at det er veldig viktig i forhold til skolen, og fravær fra eksamen!

Skrevet

Jeg vet at på studiestedet mitt så får man et par dager ekstra på hjemmeeksamen dersom man har legeerklæring :) Var på legevakten en gang i høst når jeg fikk virusinfeksjon på balansenerven, og da ventet jeg 5 timer.. Men det var sent på kvelden. Det er rett i nærheten, så jeg kan jo hvertfall ta turen ned og høre. Takk for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...