AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 At man skal utsette nesten alt til sist er noe jeg ikke trodde jeg hadde gjort, men jo. Jeg har nå idag lest tips på nettet til hva man kan gjøre for at det skal se best ut på visning! Vår visning er idag klokken 18.30 og jeg innser at det er mye som trenger å gjøres.. Jeg er ferdig på jobb klokken 1400. Og før det hadde jeg blitt så glad om det kom inn noen tips til meg her til hva jeg kan gjøre! Vi bor i en liten leilighet på bare 40 kvadrat.. Jeg er ikke god på interiør og slikt så alt er så som så. Vi har et nyoppusset bad da, det er et pluss. Men er livredd for at de som evt kommer vil ta ut dusjveggene, de er nemlig satt opp skjevt På det lille soverommet vårt har vi en altfor stor seng, så det er så vidt plass å gå mellom seng og garderobeskap.. Huff. Skulle også vært malt den vinduskarmen, men det rekker vi ikke idag.. Blir helt stressa av dette, og vet hvor viktig et førsteinntrykk er :O HJELP!
zuperduper Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Rydd, rydd, rydd. Fjern det meste av personlige ting, nips osv. Tenn (duft)lys, ha noen friske blomster framme.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Mitt tips er å rydde med hard hånd, nesten til det ser litt tomt ut. Det gjelder både møbler og pyntegjenstander. På en av de første visningene jeg og mannen var på var det f.eks. ikke kjøleskap eller komfyr på kjøkkenet, men det la vi ikke merke til. Vi synes bare det var fint og romslig der
Brunhilde Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 Ikke tenn duftlys! Jeg hadde blitt supermistenksom og lurt på hva slags lukt dere prøvde å skjule! 1
kaprifolen Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Rydd, rydd, rydd! Re sengen på "hotell-vis" Fjern alle apparater fra kjøkkenbenken. Fyr i peisen om det er kaldt/sett blomster og lykter på verandaen om det er varmt. Fjern flest mulig personlige eiendeler, spesielt regninger og andre ting man måtte ha på en evt oppslagstavle. Tørk over er gulvlister, stikkontakter o.l
kaprifolen Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 OG: hvis du har tid/mulighet: Pakk noen av klærne dine ned i kofferter og/eller sørg for at skapet er ryddig og ikke stappfullt om det følger med leiligheten. Da gir man inntrykk av god og luftig plass i garderoben. Og ja; folk vil se i skapene dine.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Friske blomster er alltid et godt tips! Luft godt. Viss du vil ha grønnsåpelukt i huset, så setter du en panne med vann og grønnsåpe på svak varme. Da sprer lukten seg godt Husk å fjern den før visningen
Gjest *smak* Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Er enig med de andre her.. RYDD. Det er utrolig hvor mye bedre inntrykk man får når det er ryddig. Jeg ville også fjernet en del ting sånn at det blir åpent og virker større.. Man kan ikke ha mange møbler i en leilighet på 40 kvm.. Nytt bad er jo pluss og vil helt sikkert gjøre leiligheten mer attraktiv.. At soverommet er så lite er det vel ingentingen og gjøre med?? Bare du har det ryddlig på soverommet, gjerne med et sengeteppe så vil det virke mer innbydende.. Om du ikke skulle finne noen gode råd her, så kan du jo engasjere en interiørkonsulent.. Man får ofte bedre pris når en interiørkonsulent har fikset sånn at det konsulenten vil koste tjener en inn på salget fordi flere er interessert i å betale mer... Lykke til!!
Gjest Spinell Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Enig i alle ryddetipsene, samt at du bør unngå duftlys. Du kan nesten aldri få det for ryddig. Hvis du vil pynte med levende lys, bruk heller telys. Folk kommer til å åpne skap og skuffer, i alle fall på fastmontert innredning. Ta derfor en liten sjau i kjøkkeninnredningen også. Skal du prioritere ett eneste skap der, så er det skapet under vasken/oppvaskkummen. Der bør du absolutt rydde og vaske, for folk vil se etter vannskader og lekkasjer. Det samme gjelder derfor også skap under håndvasken på badet/toalettet osv. Tørk også støv/vask rundt/under stoppkraner, varmtvannsbereder og andre steder som har med vannopplegg.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Frøken trådstarter her og takk for så mange svar! Ja, altså enkelt er best. Pluss en liten prikk over i`en! Skal til innkjøp av et sengeteppe hvertfall! Vi har ryddet og vasket i flere dager, men alltid noe man oppdager til slutt. Vi har hvite liftgardiner i stuevinduene, men også svarte gardiner! Lurer på å ta bort gardinene.. Litt mer rydding i skuffer & skap.. Hmm, kjøpe en orkidee kanskje! Vi har også ryddet i den ene boden vår, men den er full i esker og slikt som vi har pakket ned, vi skal jo flytte om en måned også. Håper de ikke bryr seg så hardt om det. Jeg tenker vel kanskje litt for mye på det, er livredd for at det ikke skal bli respons:) Vasket vinduene i forrige uke, men tror jeg må gjøre det igjen, det har jo vært snøstorm flere dager her :|
Riskrem Skrevet 29. mars 2011 #11 Skrevet 29. mars 2011 Enig i alt det de andre sier. Pluss, påse at det er lyst og luftig i leiligheten. Luft godt!! Og trekk fra alle gardinene slik at leiligheten ser større ut. Ta ned toalettsetet. Vask speilet og servanten på badet. Fjern alle familiebilder og alle personlige ting. Ta ned evt. bilder og tegninger og regninger fra kjøleskapet, og fjern alle magneter. Hvis du ikke vet hvor du vil legge tingene mens det er visning, legg det under sengen Og støvsug godt! Det hjelper også veldig godt med friske blomster. En bukett på stuebordet holder!
Tears.of.the.Sun Skrevet 29. mars 2011 #12 Skrevet 29. mars 2011 Fokuser på at det er ryddig, åpent, god luft, luktfritt og lite personlig. Når en potentiell kjøper skal gå inn i leiligheten, vil du at han skal tenke at dette kan bli hans leilighet. Det er litt vanskelig hvis du har masse truser eller fotografier hengende rundt omkrig. Gjerne ha en bukett med friske blomster et sted hvor det passer. Vask vinduene! De fleste glemmer å vaske på steder hvor man normalt ikke gjør det, men det tar seg dårlig ut med håndavtrykk på vinduene.
MissStiles Skrevet 29. mars 2011 #13 Skrevet 29. mars 2011 - rydd, rydd og rydd - sett frem blomster - legg frem nyvaskede håndkleer - tenn stearinlys (ikke duftlys) - sett frem en koke/bakebok på kjøkkenet, kanskje også frukt Hvordan gikk visningen?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #14 Skrevet 30. mars 2011 God dag! Endelig var det over. Det hadde vært mange på visningen.. Over 20 har skrevet seg opp på lista over interessert og det har allerede kommet et bud <3 Så nå venter vi spent =D Tusen hjertelig takk for hjelpen, tror jeg fikk gjort det meste =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå