AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Del Skrevet 29. mars 2011 Vi ser på et hus vi har lyst til å kjøpe. Hagen er gravd opp, og nå er det bare jord der, uten noe gress eller lignende. Jeg er ikke så spesielt glad i gress og alt det vedlikeholdet, såing, klipping, luking (?) det medfører. Hvorfor må alle ha gress i hagene sine, egentlig? Jeg kunne tenkt meg en naturtomt med gress, strå, blomster, en og annen løvetann, etc etc. Finnes det noe slikt som man kan plante i sin egen hage, så frøene på et større område og ha sin egen (blomster)eng? Føler at vi er nødt til å gjøre NOE med hagen, hvis jorda får utvikle seg fritt kommer det sikkert masse stygg skvalderkål eller annet ugress og slår rot. Men skulle gjerne visst om det finnes alternativ til gress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 29. mars 2011 #2 Del Skrevet 29. mars 2011 Link til blomsterengdiskusjon i forum for Hagegale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 29. mars 2011 #3 Del Skrevet 29. mars 2011 Det finnes en type gressfrø som heter Blomstereng. Blant annet bruker Vegvesenet en liknende type i grøfter ved veien. Easy peasy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #4 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg husker moren min hadde en del av hagen som blomstereng. Gikk helt fint det, tror det var noen frø hun sådde Og når det gjelder det å måtte gjøre noe med hagen. Faren min ble tilslutt så lei av å strø og klippe og vedlikeholde, at han tilslutt ikke gadd mer. Nå har han mer grønn mose og løvetann enn gress, og er happy med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Del Skrevet 29. mars 2011 Blomstereng krever næringsfattig jord for at ikke gressarter og ugress skal overta. Jorda bør også være godt drenert, hvis ikke får mose lett overtaket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Del Skrevet 30. mars 2011 Takker for svar! Skal sjekke ut de frøene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 31. mars 2011 #7 Del Skrevet 31. mars 2011 Blomstereng krever næringsfattig jord for at ikke gressarter og ugress skal overta. Jorda bør også være godt drenert, hvis ikke får mose lett overtaket. Det visste jeg ikke. Jeg synes uansett at mose er en flott sak å fylle hagen med. Så utrolig pent er det kanskje ikke, men det er myyyye bedre å gå på enn gress! Jeg er ikke så glad i hagearbeid, men liker å leke med barna på plenen, og da passer mose best. :gjeiper: Jeg hadde nok også valgt noe ala Blomstereng, om ikke naboene hadde insistert på nyklippet gress fritt for ugress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå