Gå til innhold

Æsj!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er relativt nyutdannet, men får ikke jobber jeg er kvalifisert for. Jeg søker, men blir ikke engang innkalt til intervju. :( Jeg har en jobb, deltid i butikk, men mistrives enormt. Jeg vet jeg burde være glad for å i det hele tatt ha en jobb, nå som arbeidsledigheten er så stor, men jeg er rett og slett deprimert. Jeg har vurdert muligheten for å melde meg for et vikarbyrå, men jeg er jo helt avhengig av å ha en fast, regelmessig inntekt, da vi har lån og barn.

Hva gjør dere andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal melde deg for et vikarbyrå. Veldig ofte er det dette som åpner døren til en fast stilling. Tenk på hvilken mulighet du har til å markedsføre deg selv! Og så får du relevant praksis.

En annen ting, er at enkelte firmaer bruker vikarbyråer bevisst for rett og slett å prøve ut nye medarbeidere. Dersom vedkommende passer i jobben kan det bli fast ansettelse, dersom det ikke fungerer så er det enklere å si opp avtalen.

Grip sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har aldri vært i samme situasjon jeg, men det jeg tror lønner seg er og ikke gi opp håpet og bare fortsette og søke mens du jobber i butikken. du kan jo snakket med vikarbyråer også og se om de kanskje har noen gode tips og komme med.

jeg er veldig redd for å havne i samme situasjon som deg når jeg er ferdig som lærling. håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...