rigelgutten Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg er drittlei. Jeg får aldri reist vekk for jeg har ingen å reise med. Lurer på hvor mange jeg har spurt. Enten har de unger, eller flyskrekk eller ingen penger..Ikke vet jeg om det er en dårlig unnskyldning .Ikke engang i ferien reiser de vekk,for de har tatt seg opp så store huslån,billån,. Arg!!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Skjønner ikke hvordan noen kan bli oppgitt over andre som er økonomisk smarte. Ja, det er frustrerende men man kan jo reise alene?
Gjest Heloise Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 ... Eller de som bare skal ut og reise for å fylle, flørte, p*le rundt, og drive dank. Jeg kjenner ingen morsomme reise-mennesker som vil reise for å se, oppleve og gjøre noe annet enn alkohol, dop og drit. Savner å ha noen avslappede venner som liker å nyte en god reise Høres ut som alle vennene mine er narkomane, det er de ikke, men det er jo den vanlige "helgefylla" gjengen... 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Skulle gladelig ha reist jeg, men jeg er faktisk en av de med lite penger så ferie i det hele tatt kan jeg se langt etter. De fleste har bare 5 ukers ferie. Har de egen familie med barn så blir den ofte brukt der. Å ikke ha råd eller ikke prioritere ferie for de skal pusse opp et soverom er en helt ærlig sak. Det kan jo hende at noen kunne tenkt seg å ta en tur, men kanskje ikke i sammen med deg? Da kan andre unskyldinger være bedre enn å si sannheten rett ut. Her synes jeg faktisk du er sutrete. Reis alene da! Det arrangeres jo singelturer. Ikke for å sjekke, men for den sosiale biten. 1
Inx Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Du får nesten reise alene da, er jo ikke noe problem det Jeg kunne for eksempel ikke tenke meg å bli med på sydentur hvor "hoved" intensjonen var å feste og slikke sol. Og sier nei når jeg får tilbud om å bli med fest-gjengen. Sommerferie synes jeg er best i Norge, fjelltur alene på 1-2 uker er herlig om man er heldig med været og hvis ikke er det helt ok også 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Det kan ha med at en har andre prioriteringer! Jeg liker å reise, men vet at med mine venninner (hvor nesten alle er singel) hadde endt opp med fylla og vill festing. Så¨det hadde ikke vært så kult.. 1
kanelsnurr Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Du kan jo reise aleine, ikke nødvendigvis på arrangert tur, men på backpacking f.eks. På type hosteller/ungdomsherberge rundt i verden møter man mange som reiser aleine, og det er kjempelett å bli kjent med folk. Ellers så kan man jo melde seg på f.eks. spansk-kurs i Rio, så blir man kjent med folk på skolen, før man ser litt mer av Sør-Amerika før man reiser hjem igjen.
Kvinne_21 Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 Hei, er student og jobber ved siden av. Har ikke den beste økonomien, så det jeg kan være med på er stort sett reiser som ikke er så alt for langt (les dyrt). Synes det er viktigere å finne på sosiale ting på det jevne; se på film sammen, dra på fjelltur, byturer, og lage mat, feste^^). Men skjønner godt frustrasjonen din over folk som ikke har tid til noe, da er det vansklig å holde gående et vennskap.
Fiol Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Jeg hadde samme problemet for to år siden da jeg ville ut på backpacking. Mange av vennene mine studerte, hadde ikke råd, eller hadde ikke mulighet til å blir med, så jeg meldte meg heller inn på reisefolge.no, fant en hyggelig reisekompis fra Skien, og dro på tur likevel! Er så klart lurt å bli litt kjent og prate litt om målet for turen på forhånd, men hadde ellers ingen problemer med det. Man kommer alltid i kontakt med andre folk når man er ute og reiser også. Så ikke fortvil - det finnes alltid løsninger
Gjest Fikira Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Om man har barn, så er det visse ting man prioriterer vekk. Har man flyskrekk så sier jo den seg selv. Har man ikke penger, så har man ikke penger. Og at man velger hus og bil over en ferietur må vel få være lov det også. Ikke alle ønsker å reise så mye heller =) Har alltid reist alene, foretrekker det slik. Men du kan jo prøve den reisefølge greia linket til over her. verdt et forsøk om du virkelig ønsker noen å reise med.
MissStiles Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har sluttet å spørre folk jeg.. Kjempedeilig å reise på ferie alene og. Da har man bare seg selv å tenke på og kan gjøre akkurat det man selv vil.
Eplen Skrevet 3. april 2011 #12 Skrevet 3. april 2011 Husker at jeg ville dra til Israel alene, men det fikk jeg selvfølgelig ikke lov til, så jeg spurte alle jeg kjente. Enten så var det ene eller det andre. Det var alt fra nei, er ikke Israel farlig til joda jeg kan bli med, og etter par dager, nei kan ikke bli med likevel. Så det endte med at jeg hadde foreldrene mine på slep :/ men klager ikke. Fikk sett Israel. Drar enten for et år til Israel for å ta et utvekslings år eller med klassen i oktober! Gleder meg helt vilt, men krysser fingrene mine for at jeg kommer inn på det universitetet jeg skal søke på så får være der et år ALENE. :D
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #13 Skrevet 4. april 2011 Kanskje de rett og slett ikke har lyst til å reise sammen med deg? Når man har etablert seg med familie (ektefelle, samboer, barn) så er det ikke lenger naturlig å reise på ferie med venner, dersom man ikke har veldig god råd og kan reise på ferie utenom familieferien også. Du må kanskje bare innse at vennene dine har andre prioriteringer enn deg.
Purple Basil Skrevet 5. april 2011 #14 Skrevet 5. april 2011 Litt enig med deg, ts. Men folk må prioritere slik dem vil, jeg løste min situasjon med å få bedre kontakt med bekjente jeg visste var "som meg". Kanskje noe slikt funker for deg og?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå