Gjest Stine Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Skal ha konfirmasjon om ca 2 mnd.... Og treng tips og råd om det meste.... Hvordan gjennomførte dere dagen? Like tallerker? Hvor kjøpe billige? Bestikk... Bordkort... Hvordan pynte... Hva må vaskes, hva skal jeg overse... Uteområdet... Noen som har gode tips de vil dele?? om det meste...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Skal du ha det hjemme? Jeg brukte helt vanlig hvite duker på bordet, men hadde en stoff over på midten som anga fargetemaet. Jeg kjøpte det og annen pynt på Ikea. Bestikk og tallerkner brukte vi det vi hadde eller fikk låne sånn at det ble sånn nogenlunde likt. Hadde en helt enkel lav oppsats med noen få blomster og resten bestå av en grønn plante. Stearinlys og servietter kjøpte vi rimelig. Nille har mye. Vi vasket huset på vanlig måte, men var nok litt mer nøye enn til vanlig.
Sofie_22 Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Nå er det en stund siden jeg ble konfirmert, men kan fortelle litt. Vi leide et lokale, så alt av tallerkener ol. var der fra før av. Jeg hadde kremhvit og lyse rosa som tema-farger. Bordkort laget vi for hånd av papp og silkebånd, blomsterdekorasjoner til bordet laget en familievenn. Brukte et hvitt stoff med noe litt utydelig mønster som duk, over denne hadde vi en rosa løper. Blomterdekorasjoner langs løperen i tilegg til hvite og gjennomsiktige glassstener spredt rundt omkring langs løperen. Vi valgte å lage et sanghefte med ulike sanger; "til konfirmanten", "velkommen", "takk for maten" ol. For å gjøre ting litt enklere hadde vi koldtbord, hvor folk bare kunne gå å forsyne seg. Kaker og desserter lagde vi selv, men besitlte i tilegg to kaker fra bakeri. Ettersom min familie er veldig musikalse hadde vi også en del musikkinnslag som underholdning.
Modic Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Skal du ha det hjemme? Jeg brukte helt vanlig hvite duker på bordet, men hadde en stoff over på midten som anga fargetemaet. Jeg kjøpte det og annen pynt på Ikea. Bestikk og tallerkner brukte vi det vi hadde eller fikk låne sånn at det ble sånn nogenlunde likt. Hadde en helt enkel lav oppsats med noen få blomster og resten bestå av en grønn plante. Stearinlys og servietter kjøpte vi rimelig. Nille har mye. Vi vasket huset på vanlig måte, men var nok litt mer nøye enn til vanlig. Slik var det hos oss, også. Det viktigste er ikke at det er rent bak seksjonen, men at folk har en koselig dag. 1
lulle Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Send ut invitasjoner. De kan være enkle og ferdigkjøpte fra nille eller en bokhandel, eller du kan lage dem selv med bilde av konfirmanten. Like tallerker og glass. Kjøp billig på Ikea. Eller lån om du kan det. (vi hadde lånt kontor på pappaen sin jobb, og der var det komplett servise/bestikk/glass) Duk kjøpte jeg i 5 meters rull på jysk. Rett over 100 kr for rullen. Lys og servietter i farge valgt av konfirmanten ble kjøpt på Nille. Bordkort kan lages eller kjøpes helt enkelt på bokhandel Sanger /tale. Feridg produserte sanger finnes vell på nettet, eks kaffi vise.. Stor stas hos oss at vi hadde laget fotofremvisning med bilder fra konfirmantens oppvekst som vi hadde satt "hennes" musikk til. Bilder av konfirmanten sammen med de enkelte gjestene. Veldig koselig og kjekt for både venner og familie. Konfirmanten hos oss hadde skrevet tale hvor hun takket hver enkelt gjest med noen ord om hva de var for henne. Eks. takk mormor for at jeg alltid kan komme til deg når jeg har kranglet med mor og far (det skulle være litt humoristisk.) Koldtbord ble bestilt for enkelthetens skyld. Maten var dessverre ikke helt topp. :-( Kaker hadde noen av gjestene laget. Lykke til . Konfirmasjon er kjempekjekt. Ikke stress mer enn nødvendig.
Gjest Stine Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Jeg skal ha det hjemme ja, og det blir ca 40 gjester. Jenta vil ha blått som hovudfarge... Så er en liten utfordring å få det feminint med blått. Jeg ser litt for meg ett sommerlig bord...
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Hvis det er kommet hortensia til dess så er det veeeldig fint å pynte bordet med
kamela Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Hjemmelagede invitasjoner. Pynt fra Nille. Hjemmelagede bordkort. Hvite papir damaskduker om du ikke har andre som er egnet. Hva skal der spise? Bestille mat? Hvem baker hvilke kaker? Hva må dere låne og av hvem? Rene vinduer er fint men ellers duger det med vanlig helgerengjøring. Hvis gresset er i full vekst, ikke klipp det de siste dagene før dagen, det blir utrolig mye bøss over alt! Forsøk å kose deg med forberedelsene
The Kitten Skrevet 29. mars 2011 #10 Skrevet 29. mars 2011 Jeg skal ha det hjemme ja, og det blir ca 40 gjester. Jenta vil ha blått som hovudfarge... Så er en liten utfordring å få det feminint med blått. Jeg ser litt for meg ett sommerlig bord... Off topic, men blått var opprinnelig en jentefarge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå