Gå til innhold

En eller to uker på Mallorca?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal feriere på Sunving Resort Cala Bona på Mallorca i august/september og er veldig i tvil om vi skal velge en eller to uker. Vi har to barn på 3,5 år og 9 mnd. Blir det ensformig i løpet av to uker og blir det kjedelig på kveldene for de voksen når barna skal sove? Noen som vil dele erfaringer?

Endret av camoni
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på Mallorca, og synes ikke det var et spennende nok sted til å være to uker.

Skrevet (endret)

Har vært på Mallorca to ganger selv, en gang da jeg var fem år, og en gang da jeg var rundt 18 år. Jeg er glad vi var der to uker begge gangene. Man kan fint finne på ting, men må må kanskje aktivt gjøre noe selv. Ferien blir hva man gjør den til selv. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Nå er ts like lang, så hun trenger flere svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok valgt en uke. Litt for kjedelig sted for å være der i to uker.

Skrevet

Var det med barn på 3 og 5, og ein annan gang med barn på 2,4,5 og 6 på Mallorca, og barn på 1 og 3 år i Portugal.. Kunne lett blitt lengre alle gangane. .Då vi var i Nice med baby på 7 mnd, var vi 10 dagar, det var nok. Kanskje 14 dagaar hadde vore litt lennge, så kanskje 10-12 dagar hadde vore perfekt. Neste gang vi drar på tur til varmare strøk, trur eg det blir meir enn 1 veke. men det kjem jo litt an på alder på barna...

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal feriere på Sunving Resort Cala Bona på Mallorca i august/september og er veldig i tvil om vi skal velge en eller to uker. Vi har to barn på 3,5 og 9 mnd. Blir det ensformig i løpet av to uker og blir det kjedelig på kveldene for de voksen når barna skal sove? Noen som vil dele erfaringer?

Det kan bli kjedelig for de voksne ja...finnes andre reisemål

Skrevet

Jeg har aldri vært på Mallorca, men jeg tenker som så, at om det blir kjedelig eller ikke, er det bare dere som kan vurdere. Tenker dere å tilbringe hele oppholdet på og rundt hotellet? Tenker dere å leie bil og ut og oppleve Mallorca? Tviler på at ungene ville kjede seg om de var der 14 dager iallfall. Sol og vann fenger vel de fleste barn på den alderen.

Personlig ville jeg ha valgt et bosted hvor jeg kunne sitte utenfor døren når ungene har lagt seg og samtidig ha kontakt med andre gjester, men det finnes kanskje ikke slike på Mallorca?

Skrevet

Jeg glemte en ting; Når barna er så små, så kan de kanskje sove i en vogn, slik at mor og far ikke trenger å sitte på rommet hver kveld?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere drar dit for sol&strand; ja en uke holder nok.

Men så har faktisk Mallorca utrolig mye mer å by på enn bare strandliv. Utrolig flotte fjell og daler som glatt kan konkurrere med norsk vestland, mange historiske severdigheter som strekker seg over ca 5000 år, en storby med flotte shoppingmuligheter, restauranter etc., golfbaner, rideskoler, akvarium, badeland, naturreservat, tivoli, flere museer, enorme stalagmittgrotter, og et helt nydelig bondeland. Og sikkert 1000 ting til.

Jeg har bodd her i flere år og finner stadig noe nytt å gjøre og oppleve; å klare å presse alle mine favoritter ned til bare 2 uker hadde vært umulig...

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Var på samme hotell i fjor, og en uke der er nok. Fryktelig kjedelig sted for oss voksne, men snuppa storkoste seg da!

Skrevet

Det kommer jo an på hva man er ute etter og hva man gjør det til tenker jeg. Jeg har aldri vært på Mallorca spesifikt, men jeg har vært på flere andre syden-destinasjoner og har alltid hatt barnet med meg. Vi har aldri kjedet oss, og når vi har vært bare en uke har vi ønsket at vi skulle vært to. Men så er jeg en sånn person som ikke synes det gjør noe å "ofre" kveldsaktiviteter fordi barnet skal legge seg heller, da..

Skrevet

Jeg ville valgt to uker: i mine øyner er en uke å "snu i døren"... ;)

Gjest gurimalla
Skrevet

Vi tar en uke. For meg holder det med en uke bamseklubb og blue village hotell.

Gjest glemt å logge in
Skrevet

Vi hadde to uker i fjor og det var i overkant, syns jeg.

Skrevet

Takk for alle svar! Vi heller mot én uke denne gang i og med at det er vår første tur. Det var jeg som var mest ivrig på to uker, men nå har samboeren i alle fall lovet lengre tur neste gang hvis vi trives:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...