Gjest Catwoman Skrevet 3. november 2003 #21 Skrevet 3. november 2003 Nå har jeg vært vegetarianer i mange år, og veganer i ikke fullt så mange år, og jeg har aldri vært syk fordi jeg fikk i meg for lite av noe. Og hva med de som lever nesten kun på gatekjøkken mat og frossen pizza og brus og godteri og sånn.. tror du de får i seg alt de trenger?
Suzy Skrevet 3. november 2003 #22 Skrevet 3. november 2003 For å være neda mer spseifikk: Kvinner har eggceller. Blir de befruktet, blir de til barn. Blir de ikke befruktet støtes eggcellen ut med mensen. Høna har eggceller. Blir den befruktet blir de til egg med kyllinger i. Blir de ikke befruktet kommer egget ut slik vi kan kjøpe det i butikken. (hvorvid høner dermed har mensen aner jeg ikk noe om) Er jeg helt på jordet her, eller?? Nei det er du ikke! Kan jo legge til at mensen er slimhinna som bygges opp på innsiden av livmora hver syklus for å forberede en eventuell graviditet - når egget ikke blir befrukta så blir det støtt ut - sammen med egget. Suz
Gjest Lady-M Skrevet 3. november 2003 #23 Skrevet 3. november 2003 Blir ikke egget til høna befruktet etter at det kommer ut?? Høner har ikke mensen! Som suzy skriver, er mensen noe vi får for å forberede graviditet. Høna blir da ikke gravid...
Labella Skrevet 3. november 2003 #24 Skrevet 3. november 2003 En menneskeeggcelle er nettopp det; en celle. Et hønseegg inneholder en celle tilsvarende vår eggcelle i tillegg til veldig mange andre celler - "matpakka" som kyllingfosteret skal leve av fra befrukting til ferdig kylling. miss- tricky: hønseegget befruktes inni høna, før skallet dannes!
Gjest Halliburton Skrevet 3. november 2003 #25 Skrevet 3. november 2003 Herregud for en teit diskusjon. Egg er ett av våre aller viktigste naturlige ingredienser, tenk på all mat man ikke kunne laget hvis men ikke hadde egg. Å sammenligne hønseegg med kvinnens eggløsning er helt på trynet. H.
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #26 Skrevet 3. november 2003 Nå har jeg vært vegetarianer i mange år, og veganer i ikke fullt så mange år, og jeg har aldri vært syk fordi jeg fikk i meg for lite av noe. Og hva med de som lever nesten kun på gatekjøkken mat og frossen pizza og brus og godteri og sånn.. tror du de får i seg alt de trenger? Nei, absolutt ikke - det hender de blir syke de også ja, men det er igrunnen en annen diskusjon. Der har du forskjellene på junk food og sunn og variert kost, og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre.
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2003 #27 Skrevet 3. november 2003 Blir ikke egget til høna befruktet etter at det kommer ut?? Hvordan tenker du at dette skal foregå?? :o
Gjest Poirot Skrevet 3. november 2003 #28 Skrevet 3. november 2003 Å sammenligne hønseegg med kvinnens eggløsning er helt på trynet. H. Nei, jeg syne sikke det er på trynet. men å la dette være grunnen til at man ikke spsie egg, synes jeg er barnslig.
Gjest Lady-M Skrevet 3. november 2003 #29 Skrevet 3. november 2003 Hvordan tenker du at dette skal foregå?? :o Nei, jeg vet ikke! Skjønner egentlig ikke hvor jeg har fått det fra. Dette blir jo bare mer og mer morsomt....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå