Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle prøve å søke på noen sommerjobber, og oppdaget at jeg faktisk ikke har en brukbar cv lagret noe sted, så jeg må lage ny/skrive fra bunnen av. Så da dukket det opp noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med! :)

Jeg holder på med en bachelor som jeg er halvveis i, ferdig sommeren 2012 om jeg holder meg til normert tid. Hvordan skal dette settes opp korrekt i en cv?

"2009 - 2012: Bachelor i ......." eller

"09 - d.d.: Navn på studie" ?

I en av jobbannonsene jeg vil søke på står det at de ønsker gode datakunnskaper. Jeg har aldri tatt noe kurs, men har vanlig brukerkunnskap og synes selv jeg har ok peiling, og lang erfaring med å bruke pc privat. Er det en bestemt frase man bruker for å beskrive dette? Eller bare skriver jeg "ja, gode datakunnskaper"?

Hva er de korrekte graderingene for språkkunnskaper? Har sett at man gjerne oppgir enten flytende, god, eller noe kjennskap. Finnes det en term som ligger mellom god kjennskap og noe kjennskap?

Jeg føler jeg kan stå inne for å skrive god kjennskap skriftlig i det aktuelle språket, men er ikke like sterk muntlig... men å oppgi kun noe muntlig kjennskap blir feil, er ikke så dårlig heller :)

Er det andre viktige momenter man må huske på når man lager en cv nå for tiden?

På forhånd takk for hjelp! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

å, jeg kom på en ting til jeg lurer på. Jeg har såvidt begynt å jobbe litt som freelancer, men foreløpig er det veldig lite. Det er ikke veldig direkte relevant for jobben jeg søker, men vil ha det med på cven for å vise at jeg gjør dette også.

Jeg tenkte å kanskje nevne det som et punkt under "annet", sammen med førerkort, frivillig arbeid og slike ting.

Går dette greit, eller må jeg sette det opp sammen med resten av jobberfaringen?

Blir superglad for tips og råd, håper noen vet :skravle:

Endret av Dansepiken
Skrevet

Ingen som har skrevet en CV noen gang....? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...