Spent... Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Hei, har en baby på 3,5 mnd, og har den siste mnd sett at hun er rød under (bolle) hakene, og er rød. Ligger et "hvit" belegg som lukter ille. Jeg har trodd det er melk som har rent ned, og blitt værende. Jeg vasker henne der hver kveld, og ofte om morgen. Har smurt inn med Locobase, A-krem, og Spenol, men ikke sett at det har hjulpet. Helsesøster spurte meg om jeg hadde opplevd dette, men det var for over 1 mnd siden jeg var der sist, og da hadde jeg ikke lagt merke til noe... Noe tips?
Redbull Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Tror ikke eg ville smurd der, da det røde/illeluktende oppstår når det er fuktigt... Tørker du godt etter vask/bad?
Tralla la Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Det er nok en kombinasjon av fuktighet av diverse opphav og døde hudceller som ikke har noen vei å gå fordi de er fanget inni valkene. Smør med morsmelk og la det virke noen timer, og vask deretter av med en bomullsdott med pyrisept. Det gjør susen her iallefall. Ellers er det viktig å holde rent under der, prøv å tørk over med en klut med lunkent vann hver dag og tørk godt, så forebygger du at det blir rødt på nytt. Det kan være vanskelig å komme til, men prøv å legge babyen på siden, da pleier ihvertfall min baby å strekke litt på halsen og det blir enklere.
Ellen Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Hadde slikt på begge mine jenter i perioder. Synes det hjalp å vaske forsiktig med lunket van, tørke godt og smøre med zink-salve. Zinksalven holder fuktigheten unna så huden får heles i fred.
SummerJoy Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Dette er veldig vanlig, og skyldes bakterieoppsamling der hvor huden er samlet hud mot hud. Dette er vanligvis ikke lenger noe problem når babyene holder hodet sitt mer oppreist og luft får slipep bedre til.
Donpedro Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Inotyol i tynt lag, Cytolium-spray fra Aderma eller talkum.
Shade Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Potetmel funket kjempefint her i huset Jeg vasket først området og klappet forsiktig så tørt jeg fikk til (hadde ikke lyst til å gni i tilfelle det skulle gjøre vondt) før jeg klappet på potetmelet med en finger og blåste vekk det overflødige. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Her fikk jenta litt under armen og i valken på halsen og det jeg syntes var best var en fuktig bomullspad med noen dråper olje på. Brukte Weleda sin babyolje, men regner med alt funker. Da ble det rengjort og pleiet samtidig.
*Bumblebee* Skrevet 29. mars 2011 #9 Skrevet 29. mars 2011 Begge mine jenter har hatt slik også,jeg vasket rent med vann,tørket godt og smurte deretter med zinksalve.funket som bare det. zinksalve er uvurderlig,også i forhold til bleieirritasjon/utslett!
Spent... Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2011 Hei, takk for alle tips! Jeg prøvde Sink salve i går (skjønner ikke at jeg ikke har prvød den tidligere...), og det ser ut til at den allerede har hjulpet
*Bumblebee* Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 ja sant den er knallgod? bra det ble bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå