Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg treng eit godt, varig headsett til musikklytting.

Det må vere lukka system som tek vekk bakgrunnsstøy effektivt, slik at eg ikkje treng ha musikken så høgt på.

Sennheiser har jo mykje snacksy, men så var det det å velje rett versjon, då. Og kanskje det finst andre leverandørar som er like gode, og som gir meir att for pengane?

Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Bosehøytalere skal være gode.

Skrevet

Bose,uten tvil

Skrevet

Jeg har et sett med Beyerdynamic DT770. Et fantastisk headset med knall lyd. Det demper godt støy, men det finnes nok andre som er bedre akkurat her. Det er ikke nødvendigvis det mest fancy som finnes der ute, men det er absolutt et av de bedre på lyd. Da jeg kjøpte mitt kom det stort sett best ut av de fleste tester.

Skrevet

Takk for svara!

Gløymte å nemne at det må vere "portabelt", då det skal brukast mest når eg flytter meg mellom stader. Eg ønskjer óg modellnummer, ikkje berre merke. :)

Skrevet (endret)

Nå spørs det hva du legger i portabelt, men Beyeren er relativt portabel. De er kanskje litt store til å ha rundt halsen, men de går relativt greit ned i en veske eller lignende...

Vedlegg fjernet. Kråkesaks, moderator.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

jeg har Koss portaPro ComfortZone. De er ok, til jeg løper på sats å trener da har de ikke høy nok lyd. Jeg har fjernet lydsperren på iPoden, men den makter ikke

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spørsmålet her blir hva du regner som "portabelt". Jeg har et par Audio-technica ATH-M50, som egentlig er profesjonelle studio-hodetelefoner. Jeg bruker dem til å spille på synthene mine i stua mens resten av huset ser på TV. :) FANTASTISK lyd, som man ikke skulle tro var mulig av hodetelefoner. De er selvsagt temmelig dyre da, 1500 kroner.

http://www.procom.no/hodetelefoner/audio-technica-ath-m50.html

De vant test i Lyd og Bilde her:

http://www.scandecsystemer.no/nyheter/pdf/ATH-M50_test_LB_nov.pdf

Vær oppmerksom på at ikke alle hodetelefoner er like lette å drive for små bærbare musikkspillere. Noen kommer i ulike versjoner impedanse.

Vennlig hilsen Vargen!

Endret av Vargen
Skrevet

jeg har Koss portaPro ComfortZone. De er ok, til jeg løper på sats å trener da har de ikke høy nok lyd. Jeg har fjernet lydsperren på iPoden, men den makter ikke

Det er et eksempel på det jeg nevnte i mitt forrige innlegg. Hodetelefonene er for tunge å drive/har for høy impedans for det svake nivået ipoden leverer.

Skal man bruke hodetelefonene på bærbart utstyr, lønner det seg å sjekke dette.

Hilsen Vargen!

Skrevet

Takk for alle gode tips.

Eg hører dårleg på eine øyret, og merkar at hørsla på andre øyret ikkje er som ho var, så eg ønskjer å gå frå in-ears til "klokkar". Dei må vere portable sia dei skal bli brukt på iPod, og dei må isolere godt nok til at eg kan spele musikk på lågt lydnivå. Kjedeleg når hørsla byrjar krangle, så eg skal skaffe meg slike øyreproppar til bruk på konsertar og når eg er på øving: http://www.hantek.no/formstopte-produkter/musikk-scene/horselvern/er-serien/er-stoypropper

Skrevet

Jeg har et par Sennheiser med små klokker og støyreduksjon, den har da en ekstra dings til å ha batterier i (for støyreduksjonen). De kan slås sammen og tar liten plass. Tror modellnr er PXC250, men det kan jeg se etter om i morgen når jeg kommer på jobb (de ligner iallefall) :)

Med støyreduseringen på kan jeg ha mye lavere volum på selve musikken, i tillegg til at jeg føler at jeg får litt fred fra omverdenen ;)

Skrevet

Kjempekjekt om du gidd sjekke i morgon, flicka! :)

Er ikkje så enkelt det her. Hadde ikkje trudd eg måtte tenkje så mykje på hørsla mi allereie i starten av 30-åra...

Skrevet

Jeg har Sennheiser PX 200. De er nok 6-7 år gamle, men veldig gode. Små klokker, helt lydtette når de sitter på ørene. Jeg er veldig fornøyd. Eneste de ikke funker til, er trening. Blir så innmari svett på ørene.

Skrevet

Dei så smarte ut, jolie. Og dei har jo veldig "smart" pris, då.

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg sverger til Koss Porta Pro!

Skrevet (endret)

Eg skal ikkje seie kva eg meiner om Koss Porta Pro. Men eg kan nemne at det innebærer å rive dei av hovudet på dei som bruker dei og kaste dei ned på t-baneskinnene framfor tog i fart. Heile omgivinga vert jo utsett av mengdar med størforureining frå dritt-headsetet!

Endret av Rosalie
Skrevet

Koss er noe tull i den forstand at du spiller like mye for deg selv, som for alle rundt deg.

Har også hørt rykter om at Soundgarden gir deg 100kr avslag på hodetelefoner, om du har med deg Koss hodetelefoner og de får lov til å hoppe på de :fnise:

Ellers har jeg dessverre ingen tips da lyd ikke er mitt felt. :P

Skrevet

Hvis man har et snev av sosial intelligens bruker man ikke PortaPro-ene ute blant folk og på mer enn middels volum. Makan til lydforurensning har jeg aldri vært borti.

Selv har jeg et AKG K420. De lekker også litt lyd (men ikke på langt nær like mye) og er ikke supre på støyreduksjon, så de er vel kanskje litt på siden av hva du ønsker deg. Men de har god lyd i forhold til pris (tror de var rundt 500 kroner) og er ganske så portable siden de kan foldes sammen.

Skrevet

Kjempekjekt om du gidd sjekke i morgon, flicka! :)

Er ikkje så enkelt det her. Hadde ikkje trudd eg måtte tenkje så mykje på hørsla mi allereie i starten av 30-åra...

Jeg gjettet riktig, det er PXC250 jeg har :) Veldig fornøyd med dem (hatt dem i over to år) :digge:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...