sopelim Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 jeg har tenkt til å gå fra barberhøvel til epilator nå, men er usikker på hvilke som er best. har noen noen erfaringer eller tips? har sett på disse, noen formeninger? http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=153983 http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=146848 http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=126219 http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=152870 tusen takk for alle svar :D
Yasi Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har en som ligner veldig mye på den første du har linket til (mulig det er den også - har den ikke i nærheten nå, så jeg får ikke sjekket), og den var jeg super fornøyd med da jeg brukte epilator. Mye bedre enn høvel
LillePetrine Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Hurra for epilator! Jeg har brukt det sikkert de siste 10 årene, og hårene på bena mine kan man nesten ikke se, det er heller ikke så mange av dem lenger. Det er også deilig å kunne gå mange uker uten å tenke på hårete legger. Min er en Braun SilkEpil Xelle, sikkert lik som en av dem du linket. Den ble kjøpt for to-tre år siden, så jeg kunne ikke finne helt lik på Experts hjemmesider, men der er nok en som ligner. Det som kan være supert med akkurat den typen jeg har, er at den kom med forskjellige "hoder", en for nybegynnere med et slags massasjehjul på, og en som var bare en vanlig åpning for de litt mer viderekomne. Jeg kjøpte også denne typen til ei venninne som byttet fra barbering til epillator, og hun var superfornøyd med at man kunne regulere hastighet og bytte hoder, og ville aldri gå tilbake til høvelen. Min epillator har også en dobeltfunksjon som ladyshave så den kommer med avtakbart hode. Kjekt å ha om man har problemer med at bikinilinjen blir tørr og sår ved barbering. Ladyshaven gir ikke like tørr hud. Lykke til!
skruf Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Jeg kjøpte for noen måneder siden den siste du linket til, og jeg er superfornøyd:-) Den vibrerer, så da får den med småhårene også, i tillegg har den ekstra bredt hode. Tidligere så har jeg vokset, men det kostet 390kr pr gang, så en sparer fort inn ved å kjøpe en epilator. I tillegg har en og glatte bein i ukesvis kontra når en bruker høvel.
Søster K Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Jeg har også en super epilator, men problemet mitt er at jeg snes det gjør for vondt...har dere noen tips? Er så utrolig lei av den høvelen...og får dere problemer med inngrodd hår ved epilering?
Yasi Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Jeg fikk masse problemer med inngrodde hår da jeg epilerte. En god skrubb hjelper deg med det problemet Jeg synes ikke det gjorde såå vondt å epilere, men med min gamle epilator fulgte deg med en "ispose", som jeg kunne legge i fryseren en halvtime før, og legge det på området rett før jeg skulle epilere. Det hjalp litt, men jeg kjente det fortsatt :/
skruf Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Jeg har også en super epilator, men problemet mitt er at jeg snes det gjør for vondt...har dere noen tips? Er så utrolig lei av den høvelen...og får dere problemer med inngrodd hår ved epilering? Du kan kjøpe xylocaine krem på apoteket. Det er en bedøvende gele, smør leggene inn, vent i ca 15min og tørk av. Deretter er det bare å epilere i vei:-) Lurt tips er også å peele leggene dagen før, og noen dager etter, for å unngå inngrodde hår. Jeg kjøpte en krem på hudpleiesalong som heter Kolokrem, den skal en smøre med rett etter epilering/voksing og 6 ganger den dagen en epilerer/vokser. Hårsekkene er ganske åpne da, og kremen trekker inn og gjør sånn at hårene vokser saktere ut. Har bare brukt den to ganger, så vet ikke helt hvor effektiv den er enda.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Er det bare meg som får stubber kun et par dager etter epilering? Føler meg som apekvinnen..
Søster K Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Takk for supre svar! Da skal jeg på byen å kjøpe både peeling og bedøvelseskrem Gleder meg til å få glatte legger! Det gjør sikkert mannen min også..heh Håper ikke mine hår vokser kjempefort, men har en følelse av at de gjør det..jeg kjenner stubber dagen etter jeg har barbert meg.. bruker dere epilatoren andre steder enn leggene? type bikinilinje og i armhulene..?
Jade Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Har en gammel epilator som jeg bruker på leggene. Den blir sjelden brukt pga at det tar så lang tid (selv om jeg vet at jeg slipper å bruke høvelen på en stund), men resultatet er jo bra. Varer i ca 2 uker. Jeg får inngrodde hår når jeg bruker den på bikinilinjen :/ Men jeg slurver med skrubb. Har litt problemer med at den knekker noen av hårstråene istedet for å nappe dem ved roten. Da tar det naturligvis noen dager før det kommer stubber igjen. Men det er jo bare litt, og da er det kjapt å gå over igjen med epilatoren (eller høvelen). Armhulene ville jeg ikke brukt den på. Er redd for at pinsettene skal ta tak i huden der :O
Yasi Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Jeg brukte epilatoren både på bikinilinja og under armene. Under armene gjorde det så vondt de første gangene at jeg måtte stappe et håndkle i munnen for å ikke sjenere de andre som satt i stua :O Men jeg tålte smerten, nettopp fordi det tok opptil 2 uker før jeg så hårstrå igjen :D Kjempe deilig å slippe å barbere seg hver dag! En må lide for skjønnheten, ja!
Gjest krystallen Skrevet 6. april 2011 #12 Skrevet 6. april 2011 Så spennende for jeg kjøpte min for maaaange år siden og jeg tenkte endelig noe som gjør at hårene blir borte litt lengre MEN jeg fikk ganske mange inngrodde hår som ble betent og prikkete. Vær obs på desinfisering av dette. Mange kan tenke * ja men, det er bare jeg som bruker det, så det går bra*. Eller så vasker de bare med vann. Dette må rengjøres skikkelig da det kan være arrvevsvæske på epilatoren. Sånn for å være streng hehe. Jeg sverger til voksing jeg. Det går fort og huden blir myk. Da får man med alle dunhåra også :-)
sopelim Skrevet 24. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2011 Tusen takk for alle svar Har kjøpt meg nå og er fornøyd Sliter litt med at det er vondt, men skal nok klare det
Gjest krystallen Skrevet 25. april 2011 #14 Skrevet 25. april 2011 Hehe for å oppdatere. Jeg brukte min her om dagen. Kom på det etter denne tråden og tenkte jeg får prøve nå og se. Og faktisk nå så fikk jeg ingen inngrodde hår og ikke ble det betent men, trur gjerne det skyldes at jeg smørte meg inn med aloe vera og sitronolje etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå