Gå til innhold

Facebook og grupper - begrense innsyn til profil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man kan lage flere grupper man kan putte vennene sine i, og er det ikke noe sted man kan gjøre sånn at disse gruppene har forskjellig tilgang til profilen sin?

F.eks. at gruppen "nære venner" har tilgang til alt, mens gruppen "andre" har begrenset innsyn? Klarer ikke å finne hvor jeg skal redigerer dette..

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

er det ikke bare å legge gruppen eller siden i en venneliste med begrenset innsyn da?

AnonymBruker
Skrevet

er det ikke bare å legge gruppen eller siden i en venneliste med begrenset innsyn da?

Hehe, er nok bare det.. Men hvordan gjør man det? Føler jeg har lett frem og tilbake i en evighet nå :/

Gjest padawan
Skrevet

Trykk på Brukerkonto -> Rediger venner. Øverst er det en knapp som heter "Opprett en venneliste". Trykk knappen og gi gruppen et navn. Trykk så på Brukerkonto -> Personverninstillinger. Midt på litt langt nede skal du ha noe som heter "Tilpass instillinger". Trykk den og på siden som kommer opp kan du velge hvilken bruker eller brukergrupper som ikke skal se de forskjellige tingene. Det beste er å la instillingene gå på vennelister slik at du slipper å konfigurere så mye hver gang du får noen venner som du ikke vil vise alt. jeg har 5 vennelister som er både for å begrense innsyn i profilen og for å holde litt styr på hvem som er venn og hvor jeg kjenner de fra.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Endelig fant jeg det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...