Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Registrert at det er en del tråder her inne fra mennesker som ønsker at kjæresten skal kvitte seg med bilder o.l fra eksen.

MEN:

Er det ikke ofte de som faktisk kaster alt som man kanskje bør være litt obs på - om man er i et forhold med vedkommende vel og merke?

At det er de menneskene som ikke orker minnes eksen fordi det blir for trist- at de aldri helt aksepterte bruddet?

Sier ikke at det gjelder alle:)

Men skulle jo tro at det er en del såre følelser hos de som kaster alle bildene av eksen sin.

Jeg tror jeg hadde blitt skeptisk om jeg hadde en kjæreste som ikke hadde bilder fra sitt 4 år lange forhold fordi h*n hadde kastet alle...Ville også blitt skeptisk om h*n ikke kunne snakke om eksen.

Hva tenker folk? Tror nemlig aldri jeg har sett en tråd som handler om skepsis ifht en kjæreste som ikke har NOE igjen etter en eks;) Egenlig litt snodig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det handler om sjalusi jeg. Det finnes de som ikke takler at kjæresten har hatt et liv før dem tragisk nok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Registrert at det er en del tråder her inne fra mennesker som ønsker at kjæresten skal kvitte seg med bilder o.l fra eksen.

MEN:

Er det ikke ofte de som faktisk kaster alt som man kanskje bør være litt obs på - om man er i et forhold med vedkommende vel og merke?

At det er de menneskene som ikke orker minnes eksen fordi det blir for trist- at de aldri helt aksepterte bruddet?

Sier ikke at det gjelder alle:)

Men skulle jo tro at det er en del såre følelser hos de som kaster alle bildene av eksen sin.

Jeg tror jeg hadde blitt skeptisk om jeg hadde en kjæreste som ikke hadde bilder fra sitt 4 år lange forhold fordi h*n hadde kastet alle...Ville også blitt skeptisk om h*n ikke kunne snakke om eksen.

Hva tenker folk? Tror nemlig aldri jeg har sett en tråd som handler om skepsis ifht en kjæreste som ikke har NOE igjen etter en eks;) Egenlig litt snodig!

For meg er det å kaste slike ting en viktig prosess etter et brudd med eks. Det er ikke før dette er gjort at det virkelig er over.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaster og sletter alt som hadde direkte med forholdet å gjøre. Romantiske brev, mixtapes med klissete sanger, kyssebilder og typiske kjærlighetsgaver. Når forholdet tar slutt, synes jeg det er både sært og dårlig gjort mot ny partner å skulle beholde slike ting. Da virker det som om man savner eksen og klamrer seg til det som var (uten at det nødvendigvis trenger å være sånn).

Når det er sagt så sletter jeg ikke helt normale bilder fra f.eks den gangen jeg, ex og flere venner var på Tusenfryd. Ei heller kaster jeg mixmasteren som ex kjøpte til meg. Jeg føler ikke at jeg trenger å nær sagt rydde vedkommende ut av livet mitt - typ: alt han har tatt i skal brennes - men når vi ikke lenger er kjærester, ser jeg heller ikke poenget med å beholde "I love you"-bamsen, eller andre ting som skriker "deg og meg for alltid".

• Liker 10
Skrevet

Jeg har kastet/slettet alt av brev mellom meg og eksen, samt bilder av der en av oss var "usømmelig" avkledd eller i litt for seksuelle stillinger - har rett og slett gått etter "hva ville jeg syntes det var ok at min mor / mine fremtidige barn så".

For JEG har jo absolutt ikke noe behov for å sitte å se på disse bildene og lese disse brevene...

Og derfor "forventer" jeg det samme av egne partnere.

• Liker 4
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Interessant!

Jeg er sikker på at uforenlige holdninger til akkurat dette er kilde til mye ståk.

Usikker på om dette er kjønnsbestemt i noen grad men det er ihvertfall ganske tricky når den ene har holdningen "vekk med alt, først da er jeg mentalt ferdig med eks" og den andre tenker mer sånn "kult å ta vare på, hyggelige minner". Da må det nesten bli bråk.

Innbiller meg at graden av prinsippfasthet rundt dette er omvendt proposjonal med antall forhold, unger og år.......

Gjest i grosny
Skrevet

Jeg kaster og sletter alt som hadde direkte med forholdet å gjøre. Romantiske brev, mixtapes med klissete sanger, kyssebilder og typiske kjærlighetsgaver. Når forholdet tar slutt, synes jeg det er både sært og dårlig gjort mot ny partner å skulle beholde slike ting. Da virker det som om man savner eksen og klamrer seg til det som var (uten at det nødvendigvis trenger å være sånn).

Når det er sagt så sletter jeg ikke helt normale bilder fra f.eks den gangen jeg, ex og flere venner var på Tusenfryd. Ei heller kaster jeg mixmasteren som ex kjøpte til meg. Jeg føler ikke at jeg trenger å nær sagt rydde vedkommende ut av livet mitt - typ: alt han har tatt i skal brennes - men når vi ikke lenger er kjærester, ser jeg heller ikke poenget med å beholde "I love you"-bamsen, eller andre ting som skriker "deg og meg for alltid".

Tenk om du har fått et romantisk kjærlighetsbrev, som med stor nøyaktighet beskriver dine imponerende sider. Som virkerlig får fram hvordan og hvorfor han elsket deg.

Det brevet bør du ikke kaste. Disse brevene bør du ta fram når du sitter som pensjonist foran peisen, eller kanskje vise til barnebarna dine.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det som forundrer meg mest er de kjærester jeg har hatt som bare snakker stygt til meg, men aldri kan si noe negativt om sine ekser! Dette har ingenting med det å samle på ting, men mere samle på minner...

AnonymBruker
Skrevet

Hehe:)

De som har holdningen :"vekk med alt, først da er jeg mentalt ferdig med eks", og ikke lenge etter blir sammen med en ny - de ville jeg vært obs på ifht følelser for eks!

Om jeg skulle kaste kjærestebilder av meg og en eks er det fordi bruddet event var vanskelig og vondt for meg, og at jeg IKKE var over han.

Sånn JEG tenker og tror er det de som IKKE kaster,men kanskje hellerrydder vekk (unntak for svært sentimentale og ting som ikke har bruksverdi - som en eller annen klein bamse) som er helt over eksen.

Må presisere at selv om bilder fra ferier o.l beholdes antas det at de ikke ses på daglig eller i smug;) Noe jeg tviler på folk som har spart på minner fra fortiden faktisk gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan nok väre en kaster. Jeg kastet allt som min ex-mann ikke tok med seg når han flyttet. Jeg likte det. Han var ikke snill. Kastet også allt som vi hadde fått av hans slemme mor. Knakk eller rev i stykker ting för de gikk i söpla, det var litt terapi for meg.

Hadde han värt snill hadde jeg nok ikke fölt så stort behov for å kaste allt. Men jeg hadde ikke tatt med disse gjenstandene når jeg etterhvert flytter sammen med kjäresten min uansett.

Skrevet

Eg slette og kaster alt, når eg er ferdig folk, då er eg ferdig. Samme det er eks-kjärester eller eks-venner, eg samle ikkje på rusk.

• Liker 1
Skrevet

Tenk om du har fått et romantisk kjærlighetsbrev, som med stor nøyaktighet beskriver dine imponerende sider. Som virkerlig får fram hvordan og hvorfor han elsket deg.

Det brevet bør du ikke kaste. Disse brevene bør du ta fram når du sitter som pensjonist foran peisen, eller kanskje vise til barnebarna dine.

Nja... Jeg forstår at noen kanskje synes det er fint, men om det var min mor som viste meg brev fra gamle elskere ville jeg fått en svært uggen følelse. Synes dog det stiller seg litt annerledes å ta vare på ting fra barnets far/mor om foreldrene er skilt, siden det da er snakk om minner fra de to menneskene som skapte deg. Tilfeldige kjærester vil jeg helst vite minst mulig om...

Minner tar jeg vare på, både i hodet og konkrete gjenstander, men jeg synes det er smakløst å ta vare på klinebilder eller saftige kjærlighteserklæringer fra en man ikke lenger er sammen med.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nja... Jeg forstår at noen kanskje synes det er fint, men om det var min mor som viste meg brev fra gamle elskere ville jeg fått en svært uggen følelse. Synes dog det stiller seg litt annerledes å ta vare på ting fra barnets far/mor om foreldrene er skilt, siden det da er snakk om minner fra de to menneskene som skapte deg. Tilfeldige kjærester vil jeg helst vite minst mulig om...

Minner tar jeg vare på, både i hodet og konkrete gjenstander, men jeg synes det er smakløst å ta vare på klinebilder eller saftige kjærlighteserklæringer fra en man ikke lenger er sammen med.

Enig. Med mindre man sitter der alene på dødsleiet og aldri fikk et skikkelig forhold...ikke engang på slutten.

Vel, synes det er like ille med de som står frem i f.eks media og bedyrer at nå har de virkelig truffet (igjen) sin store kjærlighet..hva med de/den de var sammen som "nr. 2"..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kastet/slettet alt av brev mellom meg og eksen, samt bilder av der en av oss var "usømmelig" avkledd eller i litt for seksuelle stillinger - har rett og slett gått etter "hva ville jeg syntes det var ok at min mor / mine fremtidige barn så".

For JEG har jo absolutt ikke noe behov for å sitte å se på disse bildene og lese disse brevene...

Og derfor "forventer" jeg det samme av egne partnere.

Det er denne holdningen som ikke funker for meg. Det som er rett for deg, er ikke nødvendigvis rett for alle. Jeg hadde et rent og pent og minimalt smertefullt brudd med min ex, vi har pratet en sjelden gang i ettertid og tonen mellom oss en god. Vi jobbet sammen og hadde felles venner. Hvis min nye kjæreste hadde krevd at jeg måtte slette alle bilder jeg har av ham, bryte kontakten og kaste alt han ga meg - da tror jeg faktisk det ville være den nye kjæresten som måtte gå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt nada behov for å beholde gamle klinebilder/bamser osv fra ekser.

Hva er egentlig vitsen med å beholde gammelt skrot som samler støv? Hva er det godt for? Skal jeg begynne å ta bilde av alle ONS'ene mine og henge dem opp/legge dem i en eske så jeg for alltid skal huske dem også? Noe trenger å forbli i huet og glemt. Livet går videre!

Jeg trenger ikke å ha "fysiske bevis" igjen etter alle jeg kjenner/har kjent. Håper nå virkelig ikke eksene sitter og ruger på bilder og ting etter meg heller.

Etter min mening har folk som har vanskeligheter for å kvitte seg med fysisk skrot, vanskeligheter med å kvitte seg med psykisk skrot også.

• Liker 1
Skrevet

Det er denne holdningen som ikke funker for meg. Det som er rett for deg, er ikke nødvendigvis rett for alle. Jeg hadde et rent og pent og minimalt smertefullt brudd med min ex, vi har pratet en sjelden gang i ettertid og tonen mellom oss en god. Vi jobbet sammen og hadde felles venner. Hvis min nye kjæreste hadde krevd at jeg måtte slette alle bilder jeg har av ham, bryte kontakten og kaste alt han ga meg - da tror jeg faktisk det ville være den nye kjæresten som måtte gå.

Og nå leste du jo HELT TYDELIG ikke det jeg skrev. Jeg skrev at jeg kvittet meg med alle avkledde/seksuelle bilder, ikke ALLE bilder (jeg har sikkert 100 bilder igjen av ham på feriesteder, fest med venner eller selskap med familien min).

Jeg har heller ikke nevnt med et ord gaver, ei heller å kutte kontakten. Både jeg og min kjære har (om enn rimelig overfladisk og sporadisk) kontakt med eksene våre, hva han har av gaver fra sine vet jeg ingenting om, men tipper endel av det står i CD-hylla her da han er musikkelsker. Jeg har selv noen gamle gaver fra eksen liggende på loftet hos min mor (da de aldri falt helt i min smak, type perlekjeder ol.).

Uansett har det minimalt å si, all den tid jeg er lykkelig samboer med en mann som hadde samme holdninger uten at noen av oss har trengt å nevne det med et ord.

Men vennligst slutt å tolke ting inn i innleggene mine som slett ikke var der. Det eneste jeg nevnte var kjærlighetsbrev og seksuelle/avkledde bilder.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i 2 lange forhold og jeg har tatt vare på alt av bilder, brev, gaver osv fra dem. Alt dette ligger i en eske som ligger langt inni skapet. Ser aldri på det. Gode og vonde minner fra begge forholdene. Men jeg har valgt å ta vare på det.

• Liker 2
Gjest Applestore
Skrevet

Etter at jeg gjorde det slutt med min ex, tok jeg først vare på alt, for å prøve å huske de gode minnene (som ikke var der). Fant etterhvert ut at det bare ble en byll som hang rundt meg og kastet alt av ting. Det var rett og slett ikke noe positivt å ta vare på. Dette var lenge før jeg fant min samboer :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kastet en gang et par bilder inn i peisen. Etter en stund så plukket jeg de ut av peisen igjen. Syntes det egentlig er fint at det ikke var fyr på peisen den dagen. :) På godt og vondt så vil jeg ta med meg minnene og følelsene fra livet mitt.

Hva ellers skulle være vitsen? Glansbilde-album?

Skrevet

Jeg har kastet og slettet ting rett etter at det har blitt slutt, men det er mer for min egen del.

Kaster og sletter for å da ikke ha det liggende rundt slik at det stadig skal trigge minner.

Og, jeg må si at i ettertid så har jeg heller aldri angret på at jeg har gjort det slik. Det blir lettere for meg å takle bruddet da. Alle er forskjellige.

Jeg prater gjerner om mine ekser, hva som skjedde osv, men bare hvis den nye spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...