Sophie-Ann Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg eier 50% av borettslagsleiligheten min, og mine foreldre eier 25% hver. De står som medlånetakere på lånet, men det er jeg som betaler alle utgifter. Kan jeg da føre alt på min selvangivelse? Også hele verdien?? Eller må vi stå med 50, 25 og 255, mens alle utgiftene føres på meg?
flickan Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jeg eier 50% av borettslagsleiligheten min, og mine foreldre eier 25% hver. De står som medlånetakere på lånet, men det er jeg som betaler alle utgifter. Kan jeg da føre alt på min selvangivelse? Også hele verdien?? Eller må vi stå med 50, 25 og 255, mens alle utgiftene føres på meg? Lånet skal føres på den som reellt sett er ansvarlig for gjelden. Dersom du "eier" hele lånet selv i utgangspunktet (men har de som medlåntakere for å lettere få lån), skal hele lånet føres på deg. Hvem som har betalt har ingen betydning. En enkel måte å tenke seg frem til fordelingen på, er at du forestiller deg at leiligheten ble solgt i går. Hvordan skal verdiene på det nedbetalte lånet fordeles. Hvis svaret er at du får igjen alt du har betalt alene, så skal rentene stå på deg. Likningsverdien må fordeles etter tinglyst eierandel, dvs 25/25/50. Endret 28. mars 2011 av flickan
Sophie-Ann Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2011 Det var det jeg trodde også. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå