Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Jeg mista mens på cerazette i 4 år. Kom tilbake så fort jeg slutta. Og ble gravid på 2 forsøk. Så jeg var veldig fornøyd med dem:-)

Min gutt sover veldig godt om dagen. 2 lurer på 3 timer hver i vogna ute eller på trille tur. Trenger ungen byssing eller vugging.

Men på ettermiddag/kveld er det værre. Vil bare sove på oss og blir fort overtrøtt. Våkner så fort vi legger han fra oss. På fra mandag må jeg prøve ordentlig på litt legging.

Niennas: ikke ha dårlig samvittighet. De sier fra hvis det er noe:-) min ligger en del aleine på gulvet og gir fort beskjed når han er lei eller vil ha selskap.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mista mens på cerazette i 4 år. Kom tilbake så fort jeg slutta. Og ble gravid på 2 forsøk. Så jeg var veldig fornøyd med dem:-)

Min gutt sover veldig godt om dagen. 2 lurer på 3 timer hver i vogna ute eller på trille tur. Trenger ungen byssing eller vugging.

Men på ettermiddag/kveld er det værre. Vil bare sove på oss og blir fort overtrøtt. Våkner så fort vi legger han fra oss. På fra mandag må jeg prøve ordentlig på litt legging.

Niennas: ikke ha dårlig samvittighet. De sier fra hvis det er noe:-) min ligger en del aleine på gulvet og gir fort beskjed når han er lei eller vil ha selskap.

Hadde du ikkje småblødningar medan du gjekk på Cerazette? Det hadde vore veldig deilig å sleppe mensen.. :sjenert:

No har M hatt TRE dagar der han har sove i fleire timar i vogna si :tommelsmil: Håper på at det fortsetter, for eg må innrømme at det er litt deilig.. :) Vanlegvis våknar han 5 minutt etter at eg har parkert vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når de sover i vognen ja! O sover alltid tre timer i vognen på dagtid. Da får jeg gjort litt i huset og slappet av litt. Det gjør godt. :)

Jeg tok første minipille i går. Spent på når blødningen kommer. Vil ikke ha den, for vi har så vidt kommet i gang med sex vi..har ikke hatt energi pga. All magevondten, men er mye bedre nå så nå har vi endelig overkudd til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på 6 ukerskontroll i dag :)

Ved fødsel: 3955g

utskrivelse fra sykehuset: 3730g

22/12-11: 3915g

2/1-12: 4410g

6 ukerskontroll: 5420g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å blø - igjen! :sur: Etter 4 dagers opphold. Jeg gir meg oooooover :daane: dette er jeg lei av nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det tar sånn tid..Jeg sluttet helt etter syv uker.

Dere som har begynt på cerazette: Hvor lang tid tok det før blødningen dukket opp? Jeg er på tredje dagen nå, men ingen blødning. Vil det si at jeg slipper unna, eller tok det noen dageR?

Nå skal jeg sove..Er helt utslitt etter svært dårlig natt! Ikke noe gråting, bare usedvanlig mange måltider på gutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på cerazette hadde jeg jo mensen da... men begynte på pillene 1.mensdag. Blødningen avtok etter 2-3 dager (pleier å blø 4-5). Oppholds til ca midt i brettet, om jeg ikke husker feil. Altså ca 2 uker. Da begynte jeg og spotte. Hadde aldri skikkelig mensblødninger (som at jeg blødde ut et bind), men det varierte fra kraftig spotting til litt mindre spotting. Men etter det jeg har skjønt er det veeeeeldig individuelt hvordan man reagerer på disse pillene.

(og hos meg var denne spottinga mer eller mindre konstant da... :sjenert: kun avbrutt av noen få dager opphold innimellom, for så å begynne på igjen. Men jeg har heldigvis aldri hørt om noen som reagerte så kjedelig på disse pillene som jeg gjorde!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg blør fortsatt. Bittelitt. Men nå er det bare gått fire uker tho.

Hvordan vet vi når første mensdag er da, hvis mensen uteblir pga fullamming? :klo:

Jeg ikke forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet vi når første mensdag er da, hvis mensen uteblir pga fullamming? :klo:

Jeg ikke forstå!

du er ikke alene om å ikke forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke forstå!

1. mensdag blir jo 1. mensdag, den dagen mensen kjem, vel?! :klo: Men legen min sa at det kunne jo ta laaang tid før mensen kjem når ein fullammer, så eg skal berre begynne på ein tilfeldig dag. Då er sikkerheten dårlegare., 1 mnd før den er sikker vs frå dag 1 når du tek den på 1. mensdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Det jeg tenkte meg ja :)

Bare å prøve da haha!

Gleder meg til :sengekos:

Hadde vært veldig deilig med den type nærhet og bekreftelse for tiden.

Men ting er mye mye bedre og frøkna er jo bare god og grei! :jepp:

Nesten bare :fnise: det er vel ganger man får litt lyst til å bli barnløs, for å sette det veldig på spissen...

Man blir sliten når de skriker 3 timer i skrekk. Har all medfølelse og sympati for foreldre - OG BARN! - som må deale med kolikk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ingen smøblødninger når jeg gikk på cerazette nei :) Men begynte å blø ca 2 uker etter første pille og det holdet på en god stund til all blødning forsvant. Men alle reagerer forskjellig på dem.

Nå er vi meldt på svømmekurs :) Gleder meg til det selv om det er en liten stund til kursstart enda. Og vi kikker på barnehageplass. Her er det heldigivs fullbarnehagedekning så er ikke noe problem. Skal forhåpentligvis begynne i januar 2013...

Teriyaki: Det er utrolig mye mat på gang her også nå. Han vil jo ikke ligge i egen seng, så vi sasover nå og han ligger på puppen hele tiden. så vi er nok inne i en økeperiode. har vært slik en liten stund. Han vil også ha begge puppene nå og det er sikkert derfor han spiser "hele tiden" slik at han øker produksjonen.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter vi på babysvømming onsdag 29.februar :D

Gled deg!! Hvor mange uker er babyen din da? (ser ikke evt ticker fra mobil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal vi i åpen barnehage på helsestasjonen. Det er veldig trivelig, og gutten får sosialisert seg :) Dvs. så mye en to måneder gammel baby sosialiserer med andre babyer, da. For to uker siden kikket han veldig mye, men var jo ikke akkurat sånn at han pratet til dem, hehe. Men får se i dag da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi i åpen barnehage på helsestasjonen. Det er veldig trivelig, og gutten får sosialisert seg :) Dvs. så mye en to måneder gammel baby sosialiserer med andre babyer, da. For to uker siden kikket han veldig mye, men var jo ikke akkurat sånn at han pratet til dem, hehe. Men får se i dag da. :)

Oi så koselig! Sånt tror jeg ikke vi har her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...