Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

vi skal bruke en dåpskjole som min oldemor har sydd :) alle som har blitt døpt i den har fått navnet sitt brodert på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en kjempepen dåpskjole hvor navnet til alle de som har blitt døpt er brodert på underkjolen. Det er altså faren til O, tanter, søskenbarn til faren til O , O sine søskenbarn osv. som har blitt døpt i den kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bruke en dåpskjole som mormoren til mannen min har sydd ut at brudekjolen sin, den har hele morssiden til T brukt, og han + hans to søsken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Da slenger meg på annerledesvognen og sier at vi er ikke så kristne og skal ha navnefest heller :sjenert:

Hvis det ikke er for mye styr å organisere? Får bestemme det når jeg er ute av ammetåken :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger meg på annerledesvognen og sier at vi er ikke så kristne og skal ha navnefest heller :sjenert:

Hvis det ikke er for mye styr å organisere? Får bestemme det når jeg er ute av ammetåken :daane:

Tror ikke det er stor forskjell på dåp og navnefest når det gjelder planlegging. :)

Vi er ikke kristne vi heller, men liker tradisjonen ved det, derfor giftet vi oss også i kirken :jepp: . Man kan diskutere opp og ned og i mente når det gjelder hva som er best for barnet med dåp eller ei, men vi er enig om det at Fie kan melde seg ut av statskirken når hun er 15, hvis hun vil det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn at det uansett er bedre for barna at de kan velge å konfirmere seg borgelig og melde seg ut av kirken når de blir 15, enn at de har lyst til å konfirmere seg i kirka når den tid kommer og er nødt til å døpe seg først...som 15 åring.. Det er en sårbar alder, midt i verste identitetskrisen, og det er nok dødsflaut og bli døpt da, når "alle" kompisene allerede er døpt som små og alt guttungen vil egentlig bare er å "være som alle andre kompisene" og konfirmere seg i kirka :sjenert:

Vi hører begge til statskirken og det gjør alle i våre familier også, selv om vi ikke er religiøse. Så synes, for vår del, at det er en trivelig tradisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke kristne vi heller, men dersom sønnen vår finner ut at han tror på Gud, og ønsker å konfirmeres kristelig, så skal han få slippe hele den prosessen det er å døpes i den alderen der. Så kan han heller melde seg ut av kirken dersom han ønsker det når han blir stor nok. :) Gudmoren hans er derimot kristen, så det er ingen som skal lyge i kirken her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her planlegges også dåp.. Vi blir ca 18-20 voksne og noen barn. Vi inviterer ikke våre tanter og onkler. Men barnets besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler. Har også skilte foreldre så blir litt utvidet på grunn av det :)

Gutten vil være ca 4 mnd når han blir dåpt. Vi skal leie lokale og derfor ønsker vi at det skal være mulighet for å kunne stå litt ute uten å fryse for mye. Da kan også de andre barna leke litt ute :)

V har 4 faddere, hvorav 3 er familie og en er barndomsvenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent!

Poden har fått sitt første måltid med MME! Hvorfor? Fordi jeg vil så gjerne spare opp et lager av MM som jeg kan ha i fryseren. Pappaen vil så gjerne være med på matinga, og jeg kunne jo tenke meg litt fri innimellom :-) Hvis jeg skal pumpe så det monner, så blir gutten liggende sulten, og det går jo ikke... Men nå som han får et måltid MME, klarer jeg å få ut masse MM! :-D

Hvorfor skriver jeg dette?

1. Fordi jeg er VELDIG spent på om lillegutt tåler MME, eller om jeg nå påfører han magevondt...

2. Fordi det stikker av dårlig samvittighet over å gi han MME når jeg tross alt har masse melk..

Kan ikke bare noen si at jeg ikke er verdens mest egoistiske mamma? Hehe :-)

Håper alle har det bra med babyene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å pumpe deg før babyen blir altfor sulten? det gjorde jeg, og samboern min matet sønnen sin med flaske da, det må da være et bedre alternativ enn MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, men tanken er at jeg skal kunne dra unna bittelitt. og enn så lenge så er det litt hipp som happ hvor ofte han er sulten, noen ganger hver time, andre ganger tre timer mellom hver mating. Så det vil være mye enklere for alle parter om jeg har litt MM liggende i fryseren!

Jeg er iallefall av den klare oppfatning av at pappaene må få prøve seg litt alene med babyen også i starten, det tror jeg bare er bra for alle tre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ingen dårlig mamma fordi du gir litt mme.:-)

Jeg prøver å få et lite lager mm til å fryse og jeg pumper meg på morran eller så pumper jeg det ene brystet når han sover. Spiser stort sett bare et bryst til et måltid så da er det ikke noe problem.

Så da rekker jeg liksom å tømme begge puppene også. Men gjør ikke dette hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ingen dårlig mamma fordi du gir litt mme.:-)

Jeg prøver å få et lite lager mm til å fryse og jeg pumper meg på morran eller så pumper jeg det ene brystet når han sover. Spiser stort sett bare et bryst til et måltid så da er det ikke noe problem.

Så da rekker jeg liksom å tømme begge puppene også. Men gjør ikke dette hver dag.

Dette gjør/gjorde jeg også. Ammet ene puppen på morgenen, også pumpet jeg av den ene. Puppen blir uansett ikke helt tom av 10 min pumping hos meg, så dersom han mot formoding skulle bli fort sulten igjen, så har jeg jo å gi han. :) På fire dager (da jeg skulle ut) pumpet jeg ut 750 ml. Det er fem måltider :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg hadde sånn spreng i begynnelsen at jeg pumpet ut en god del for hver gang H hadde fått pupp!

Har et helt lager av overflod i fryseren med tykk tykk melk (den første melken), og fant etter hvert ut at det bare økte produksjonen :ler:

Nå tømmer hun nesten en hel pupp hver gang hun får mat :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gis det også litt MME, spesielt siste måltid før vi legger oss :) Da sover hun lenge, i natt sovnet hun rundt halv ett tiden, og sov til åtte :)

Jeg har hatt overflod av melk helt fram til nå, men nå tømmer hun puppen ganske kjapt, har litt melk fryst bort, og har alltid minst et måltid stående i kjøleskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsinket bilde :

Foto0226.jpg

Dette er da en dokke som finnes på sykehuset i Vestfold. Jeg tror det er ei ammedokke, men kan tenke meg andre ting folk kan ha spøkt med å gjøre med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket::skratte: det er det verste synet jeg har sett på lenge :hoho:

...kan liksom se for meg hva enkelte folk har tenkt om denne ja... ( :pisk::lur: ) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som merker at babyen begynner å lage sine egne rutiner?

Her har det i det siste vært amming klokken to og klokken seks på natten, så har vi stått opp mellom halv ni og ni. Deretter har han vært klar for en kort dupp på 45-60 min i halv ellevetiden. Så har han vært klar for langluren mellom halv et og et, og den varer som oftest i tre timer. Men etter det er han for det meste våken til leggetid, med unntak av et par små powernaps nå og da.

Det varierer derimot når han er i seng for natten, men det har mest med magevondten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket bilde :

Foto0226.jpg

Dette er da en dokke som finnes på sykehuset i Vestfold. Jeg tror det er ei ammedokke, men kan tenke meg andre ting folk kan ha spøkt med å gjøre med den...

Jaaaa!!!!! Dette var det første jeg så da jeg ble lagt inn!!! (stod og ventet litt i resepsjonen, og der satt den!) Jeg trodde nesten jeg så syner, og jeg lo meg ihjel av den hver gang jeg gikk til spiserommet..

Hu satt bare der og gapte, liksom. Som samboeren min sa - "hva er det egentlig man skal stappe inn der, a???" hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...