Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Her skal jeg ut på byen for første gang på fredag! Mamma skal passe O! Skal begynne å pumpe meg i dag slik at vi har nok mat til han. :) Gleder meg sånn! Blir bare sånn tre øl eller noe sånt, for jeg aner jo ikke hva jeg tåler lenger. Men uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennande med frøken am! Håper noko skjer der snart :jepp:

Har hatt ei veldig fin jul :) Julaftan vart feira saman med mannen min sin familie i år, så vi var 17 stk tilsaman :) Guten vår var veldig snill og sov seg gjennom store delar av kvelden, på forskjellige fang ;) Fekk mat på flaske, sidan eg ikkje ammar i offentlighet. Og så masse fint vi fekk til han, du store tid!

Nyttårsaftan blir feira hos min familie, det gler eg meg til :)

Og så har jo "Dagmar" rasa gjennom området her dei siste dagane, men det har heldigvis gått bra hos oss. Litt straumbrudd no og då, men til å overleve :)

Eg blør forresten bittelitt enda, over 1 mnd sidan fødsel. Kan heldigvis bruke truseinnlegg da, så det er ikkje så ille. Og sex ventar vi framleis med :gjeiper: Kjenner framleis bittelitt i stinga, men det blir betre for kvar dag. Og sidan eg blør, så er ikkje eg så keen på sex. Ang. prevensjon så veit ikkje eg korleis vi skal gjere det. Mannen min meiner vi berre skal satse på amming som prevensjon, men eg er liiitt meir skeptisk :fnise: Men så er ikkje eg så lysten på hormonprevensjon heller.. Vanskeleg, dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Dere er søte :rodmer:

Var hos legen i dag som røsket rundt livmormunnen. Og den var fin og klar! Bare ikke åpen ... :daane:

Så skjer det ikke noe før torsdag, har jeg time på morgenen og da setter de i gang! :strix:

Selv om jeg gjerne slår et slag for naturens gang :sjenert:

Høres ut som dere har kost dere masse med småttisene i julen! :jepp:

Får vår lille innen helgen hvertfall. Herregud. Spennende! :bolledeig:

Den mest utålmodige er nok sambo haha! Han maser fælt...

Ellers virker det som når vi først har fått disse små, bare vokser de fra oss!! Blir helt stressa, det virker som de blir store så foooort :sjenert:

Alle stadier er nå like fine, men babytid...jeg vil ha masse babytid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det med at tiden bare flyt av gårde, fikk helt sjokk jeg når det plutselig var gått en uke, og nå har det jammen gått en uke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit litt teit spørsmål, men korleis veit ein at stinga har gått/falt ut (eller kva det no heiter..)? Merker ein noko f.eks. når ein er på do? Har lest hos nokon at dei merka det i dusjen.. korleis ser ein det?

Ønsker deg masse lykke til, frøken am! :hoppe: Håper såklart at naturen ordner opp sjølv, men det går bra å bli satt i gang også, det veit eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjekket siste uken da, men har brukt å se meg der nede med speil, og da har jeg sett at stingene ikke har falt ut enda..

Jeg sluttet å blø etter to og en halv uke. Etter det var det bare brunlig utflod. Men for noen dager siden begynte jeg å blø kraftig igjen. Så sånn går nu dagene. Håper det gir seg snart, for jeg og sambo venter på å prøve oss på sex igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stingene mine ramlet ut i dusjen etter bare en uke... jeg så meg aldri "der nede", men jeg så trådene da de plutselig lå på gulvet i dusjen...

og noen diskuterte sex; jeg har hatt det flere ganger - og merket ingenting annerledes enn før! Mannen trodde kanskje - muligens at det var litt "bedre plass", men som han sa - det kan bare være inbilning siden jeg ba han om å kjenne etter, hehe..

jeg fikk minipiller av legen. har gått på det i en liten uke, men har nå begynt å blø.(som en liten mens).. er det noen som har erfaring med minipiller og som vet om dette er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min meiner vi berre skal satse på amming som prevensjon, men eg er liiitt meir skeptisk :fnise:

Tja, jeg fullammet, også om natten og har nå to innen for 13 måneder...

Men det skal sies at jeg hadde fått mensen tilbake og vi brukte ikke prevensjon bevisst. Hadde bare ikke regnet med at ting kom til å gå SÅ fort, men nå er det veldig hyggelig. Og vi overlevde dagen i dag! Første dag hvor pappaen gikk på jobb og jeg har vært alene med begge to.

Masse lykke til frk am!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var det kanskje trådar frå stinga mine eg merka på dopapiret i går..ca 1 cm lange..? Viss ikkje, så er det ein mystisk trådliknande alienkoloni i underlivet mitt :fnise:

Eg trur neppe amming blir brukt som prevensjon her heller..2 stk på 13 mnd er tett :jepp: Og no fullamma sikkert ikkje mormora mi, men ho fekk altså 4 ungar på 4 år :daane: Men det er snart 50 år sidan, så då amma dei vel ikkje fullt så lenge. Men eg har IKKJE lyst på 4 på 4 år, så eg trur eg må velge noko anna prevensjon. Har nokon her erfaringar med t.d. spiral? Har tenkt på kobberspiral, men så har ikkje eg så lyst å putte fremmedlegemer inn i kroppen heller :sukk:

Håper noko har skjedd i dag, frøken am! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har julen vært kjempe fin.

Har feiret hjemme og har hatt min mamma her. Så det var deilig.

Gutten vår har bare vært snill og har ligget i fanget til alle og bare kost seg.

Vi fikk alle masse fint inkludert han. Gleder meg allerede til neste jul når han er større og får mer glede av julen.

Angående cerazett: Jeg har gått på deg og funket veldig bra for meg. Jeg blødde en i ca 4 uker første gangen jeg startet med dem, men når jeg stoppet og blø så hadde jeg ikke mensen før jeg sluttet. altså over 4 år. Ble gravid på 2 forsøk etter jeg sluttet. Så det er helt normal å blø en stund frem og tilbake de første ukene på cerazett..

Blir desverre ikke så mye tid til skravling her inne om dagen, men kommer sterkere tilbake etter hvert.

Nå ligger gutten ute i vogna å sover. Prøver å få han til å sove andre steder enn på oss slik at han ikke skal bli altfor van med det.. Han sover tydeligvis godt ute i vogna da. sovnet på 2 sekunder :) Godt det er milt ute nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Masse kosete slim og noenlunde godt med blod. Masse tak nederst i magen og livmoren.

Noe på G ja :jepp:

Men hadde HÆLVETE med omgangssyke i natt... Sånn på toppen av det hele!

Her er nærmest snøen borte, så det er vel null stress å få mini til å sove ute og trille masse turer!

Kjedelig at vinteren ikke er hvit lenger :sukk:

Si ifra når dere blir enige med dere selv om prevensjon! Jeg er veldig usikker på hva jeg vil velge...skal jo amme, da føles det ugreit å putte i seg masse rart :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse kosete slim og noenlunde godt med blod. Masse tak nederst i magen og livmoren.

Noe på G ja :jepp:

Men hadde HÆLVETE med omgangssyke i natt... Sånn på toppen av det hele!

Her er nærmest snøen borte, så det er vel null stress å få mini til å sove ute og trille masse turer!

Kjedelig at vinteren ikke er hvit lenger :sukk:

Si ifra når dere blir enige med dere selv om prevensjon! Jeg er veldig usikker på hva jeg vil velge...skal jo amme, da føles det ugreit å putte i seg masse rart :vetikke:

Kjempespennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre ang prevansjon.... Har gått på cerazette før. Gikk et halvt år på de, da var tolmodet slutt! Smøblødningene gav seg ikke, jeg spotta mer eller mindre konstant i 6 mnd... :sukk: Ser for meg at jeg sikkert reagerer likens denne gangen om jeg evt prøver? Og da er nok hormonspiral utelukket også, siden det er samme stoffet i de.... Kobberspiral har jeg hørt gir heftig mens, og jeg er ikke interessert i noe større mengder enn jeg har fra før igrunn. Fullamming som prevansjon blir lite aktuelt, da jeg absolutt ikke vil ha 2 tette..... :sjenert:

Kondomer er bare upraktisk, og dessuten lite aktuelt for oss - ingen gidder det styret likevel :gjeiper: Og jeg er innstilt på å amme så lenge jeg får til, iallefall 6 mnd, så p-piller går jo heller ikke.

Så hva vi ender opp med som prevansjon må gudene vite......... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Kjempespennende! :D

Jaaaa! Håper noe skjer i natt, har så lyst at det skal gå av seg selv :sjenert:

Kjenner lillingen presser seg nedover og sparker fra i toppen!

Noe maserier, gleder meg til å få ut denne klumpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! Håper noe skjer i natt, har så lyst at det skal gå av seg selv :sjenert:

Kjenner lillingen presser seg nedover og sparker fra i toppen!

Noe maserier, gleder meg til å få ut denne klumpen!

Krysser fingrene for at babyen kommer i natt! :jepp:

*sender fødestøv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! :strix: Det er så spennende! Tenker tilbake for seks uker og en dag siden da vannet gikk..Derduen for et adrenalinkick jeg fikk! For selv om jeg var fem dager over tiden, så var det utrolig uventet :ler: Innbildte meg at fødselen var langt unna.. :sjenert:

__

Til dere andre som har født:

Synes dere det er litt trist at graviditet og fødsel er overstått? Jeg sitter og tenker på at det er fire-fem år til neste gang, og det er rett og slett trist! Jeg føler meg overhode ikke klar til å være mamma til TO barn, men det å gå gravid og faktisk det å føde, til tross for at fødselen var over gjennomsnittlig hard, så er det noe jeg virkelig gleder meg til å oppleve igjen. Jeg hadde så lite plager som gravid, så skulle virkelig ønske jeg hadde nytt de siste ukene litt mer enn hva jeg gjorde..

Fire-fem år er ganske lenge :sukk:

I kveld skal jeg prøve å gi O litt MME. Har veldig dårlig samvittighet, men jeg vil prøve det sånn at vi har det i bakhånd i fall det ikke blir nok med melk når jeg skal ut på fredag. Kunne så klart ventet lenger med å dra ut, men det er nå alle vennene mine er hjemme. De fleste har flyttet, så siden O har blitt seks uker, så har jeg bestemt meg for å være litt egoistisk på fredag. :) Føler jeg fortjener det. Men likevell sitter jeg her med dårlig samvittighet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre som har født:

Synes dere det er litt trist at graviditet og fødsel er overstått? Jeg sitter og tenker på at det er fire-fem år til neste gang, og det er rett og slett trist! Jeg føler meg overhode ikke klar til å være mamma til TO barn, men det å gå gravid og faktisk det å føde, til tross for at fødselen var over gjennomsnittlig hard, så er det noe jeg virkelig gleder meg til å oppleve igjen. Jeg hadde så lite plager som gravid, så skulle virkelig ønske jeg hadde nytt de siste ukene litt mer enn hva jeg gjorde..

Fire-fem år er ganske lenge :sukk:

I kveld skal jeg prøve å gi O litt MME. Har veldig dårlig samvittighet, men jeg vil prøve det sånn at vi har det i bakhånd i fall det ikke blir nok med melk når jeg skal ut på fredag. Kunne så klart ventet lenger med å dra ut, men det er nå alle vennene mine er hjemme. De fleste har flyttet, så siden O har blitt seks uker, så har jeg bestemt meg for å være litt egoistisk på fredag. :) Føler jeg fortjener det. Men likevell sitter jeg her med dårlig samvittighet. :sjenert:

Først om MME og O: Ikke ha dårlig samvittighet for å mette ungen din. At du tar deg en kveld ute gjør deg ikke til en dårligere mor, du skal ikke utslette deg selv, O fortjener å ha en lykkelig mor som trives med livet :)

Også om fødsel og graviditet: Jeg hatet å gå gravid. Virkelig. Det var skikkelig tungt, og jeg hadde så mye plager og så utrolig mye vondt. Heldigvis fikk jeg en lett og enkel fødsel (selv om den også var veldig vond ;) ). Men ja. Jeg elsker den tiden jeg er i nå, og selv om Fie er såpass liten at jeg ikke får noe særlig reaksjoner (gud som jeg gleder meg til et smil :rodmer: ), gleder jeg meg til å oppleve det igjen, og oppleve en fødsel igjen. Kan til og med gå så langt at jeg gleder meg til å bli prøvere igjen, til sommerfuglene i magen ved at det klaffer, og at det er enda et mirakel i magen min. Det er rart hva hormoner gjør med kroppen vår, alt slitet blir liksom glemt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg saknar magen min kjempemasse og elska å gå gravid, så eg gler meg til neste svangerskap :jepp: Forhåpentlegvis skjer det innan 2 år. Eg var jo veldig heldig som ikkje hadde nokon plager og som ikkje la på meg (veldig bra slankekur :tommelsmil::ler: ), så eg håper såklart at neste svangerskap blir like fint.

Ang. mme så gir eg det av og til, rett og slett fordi eg ikkje tør å amme foran andre enn mannen min. Eg hater puppane mine og takler ikkje at nokon ser dei.. Pluss, guten min kan vere veldig "vasete" til tider, når han får pupp..slepp brystvorta, blir sint og kaver litt. Aner ikkje kvifor, men eg trur det skjer når han må jobbe litt hardare for mjølka..eller så er det magen som plager han under amminga, veit ikkje. Litt slitsomt, og ikkje noko offentlegheten treng å vite/sjå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...