silverdoe Skrevet 22. desember 2011 #1441 Del Skrevet 22. desember 2011 God jul til alle saman! Eg blir nok ikkje så aktiv her inne i jula, så eg må benytte anledninga no til å seie det Håper alle får ei kjekk høgtid saman med familiane dykkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 22. desember 2011 #1442 Del Skrevet 22. desember 2011 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 22. desember 2011 #1443 Del Skrevet 22. desember 2011 Tusen takk Jeg fikk bekreftet i dag at det ikke var noe i veien med mine brystvorter,men lillegull som ikke ville gape skikkelig, vi øver og øver på og amme skikkelig forhåpentligvis ( og vanligvis) skjønner han konseptet til slutt Amminga er noe vi sliter med her i gården også. Det er vel ikke noe direkte galt med brystvortene mine, men jeg har store pupper, som er veldig runde i formen, og i tillegg så er vel kanskje brystvortene litt flate (men det burde ikke være noe problem). Fie synes nok puppene mine er veldig tunge, og vanskelig å finne riktig sted å suge, for vi har hatt mye problemer. I tillegg har jeg veldig stor melkeproduksjon, jeg må pumpe meg minst to ganger i døgnet, ellers er puppene mine harde som steiner. Det gjør det ikke enklere for stakkars Fie. For oss har løsningen vært å amme med brystskjold, da brystvorten virker mye større, og enklere å få tak i. Var på poliklinikken på barsel idag, og fikk beskjed om at det var flott at jeg heller valgte brystskjold enn MME, men at jeg måtte fortsette å prøve litt uten også, på grunn av etterhvert dalende produksjon. Fikk også klarsignal om at far kunne mate fra flaske (ingen stor forskjell på flaske- og brystskjoldsuging, tydeligvis.) Amming er en hard nøtt å knekke, men uansett hvor mye vanskeligheter vi møter på så har jeg bestemt meg for å gi det minst 1 1/2 måned! ____ OG GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 23. desember 2011 #1444 Del Skrevet 23. desember 2011 Samboern har veldig lyst til å måte lillegutt, går det an for meg å pumpe meg å la han måte eller kommer det til å ødelegge ammingen? Har ikke noen problemer med ammingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 23. desember 2011 #1445 Del Skrevet 23. desember 2011 Overtidkontroll i dag og en neste uke. Ikke mye å skryte av, mageboeren trives GODT! Får holde ut, så kommer h*n når h*n kommer Dere får kose dere så masse i julen med de nyyydelige små, også håper jeg vi skravles igjen over nyttår! GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 23. desember 2011 #1446 Del Skrevet 23. desember 2011 Samboern har veldig lyst til å måte lillegutt, går det an for meg å pumpe meg å la han måte eller kommer det til å ødelegge ammingen? Har ikke noen problemer med ammingen Umulig for oss å vite, men det anbefales ikke. (Det gjør heller ikke smokk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. desember 2011 #1447 Del Skrevet 23. desember 2011 Så lenge ungen har etablert god sugeteknikk så er det ikke noe i veien for å prøve både smokk og flaske. Tomme tupee har flasker som er veldig lik mors brystknopp. Anbefales dersom man skal delamme eller bare trenger barnevakt. Her bruker vi dr.Brown sine flasker siden det er antikolikk-system på dem da vi sliter sånn med magevondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 23. desember 2011 #1448 Del Skrevet 23. desember 2011 har ingen problemer med sugingen hans eller noe. har brukt smokk en gang når han ikke var sulten eller trengte ren bleie men fortsatt var missfornøyd. Har flasker fra Avent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #1449 Del Skrevet 25. desember 2011 God jul alle sammen og gratulerer så mye til Me:-) Håper det går bedre med deg nå. Her har vi gitt både flaske og smokk og det har gått bra her. Må bare spørre, men hvordan er det med renselsesprosessen hos dere som har fødd før meg? Lillegutt er 1 mnd i morgen og jeg blør fremdeles mye rødt blod.... tar det slutt snart tro:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 25. desember 2011 #1450 Del Skrevet 25. desember 2011 Hvordan har deres jul vært? Alt gikk kjempebra her! Vi dro til svigers, og tok med min mor, da pappa er på jobb på nordsjøen denne julen. Lille Fie oppførte seg eksemplarisk, og sov mesteparten av kvelden. Hun ble holdt og båret av alle, og farmor koste seg masse med å skifte bleier og mate med flaske. Jeg føler meg ikke komfortabel med å amme foran andre, ikke fordi at puppene mine kan sees av alle, men fordi det ikke går smertefritt ved hver tilkobling, så jeg pumpet meg to ganger i løpet av kvelden, og de som ville kunne gi henne flaske. Når vi pakket opp julegaver var hun våken, og lå på diverse fang. Julaften ble ikke ferdig før ett-tiden på natten, da kjørte vi hjem. Jeg var utslitt etter flere netter med lite søvn, så jeg fikk gå å legge meg så fort vi kom hjem ( i halv to-tiden), og mannen tok og skiftet på Fie, og ga henne melk. De var i sengs senest klokken to. Vi våknet av at hun ville ha mat halv åtte om morgenen (!!). Gud så deilig det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 26. desember 2011 #1451 Del Skrevet 26. desember 2011 har gått til innkjøp av kondomer og glidemiddel jeg nå. snart blir det nok masse så lenge det ikke blir ubehagelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. desember 2011 #1452 Del Skrevet 26. desember 2011 Har vært en veldig fin jul her. I tillegg til at det har vært så mye mindre skriking enn vanlig ettersom manuellterapeuten har hjulpet, så har jeg også fått så mye avlastning siden alle har lyst å bære på han, å det har jo vært deilig. Eneste er at siden det har skjedd så mye rundt han så har han slitt med å sove på formiddagene, men på ettermiddagene har han vært så trøtt at han har sovet en del. har gått til innkjøp av kondomer og glidemiddel jeg nå. snart blir det nok masse så lenge det ikke blir ubehagelig Oi, det må jeg si! Her har vi ikke prøvd enda :gjeiper: Gidder ikke kondomer. Liker ingen av oss. Uansett så har det ikke vært så mye overskudd på kveldene pga. magevondten. SÅ for to dager siden da vi hadde tenkt å prøve, så begynte jeg å blø igjen. Så vi venter fortsatt vi.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 26. desember 2011 #1453 Del Skrevet 26. desember 2011 Har vært en veldig fin jul her. I tillegg til at det har vært så mye mindre skriking enn vanlig ettersom manuellterapeuten har hjulpet, så har jeg også fått så mye avlastning siden alle har lyst å bære på han, å det har jo vært deilig. Eneste er at siden det har skjedd så mye rundt han så har han slitt med å sove på formiddagene, men på ettermiddagene har han vært så trøtt at han har sovet en del. Oi, det må jeg si! Her har vi ikke prøvd enda :gjeiper: Gidder ikke kondomer. Liker ingen av oss. Uansett så har det ikke vært så mye overskudd på kveldene pga. magevondten. SÅ for to dager siden da vi hadde tenkt å prøve, så begynte jeg å blø igjen. Så vi venter fortsatt vi.. :gjeiper: nja, liker ikke kondomer vi heller, men jeg vil ikke bli gravid igjen ennå, så frem til jeg får begynt på ny prevensjon så blir det kondomer. jeg har ikke noe ubehag lenger, så hvorfor vente da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. desember 2011 #1454 Del Skrevet 26. desember 2011 nja, liker ikke kondomer vi heller, men jeg vil ikke bli gravid igjen ennå, så frem til jeg får begynt på ny prevensjon så blir det kondomer. jeg har ikke noe ubehag lenger, så hvorfor vente da Jeg har heller ikke ubehag lenger, men ser for meg at det likevell blir ømt å ha sex igjen. Tenker det i alle fall vil føles som første gangen igjen.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 26. desember 2011 #1455 Del Skrevet 26. desember 2011 må jo prøve å se hvordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 26. desember 2011 #1456 Del Skrevet 26. desember 2011 Her liker vi faktisk kondomer. Jeg takler dårlig kunstige hormoner, og kobberspiral virker lite fristende fordi jeg har (hadde?) en tendens til å blø ganske mye fra før av. Det var faktisk mannens forslag, da han synes det er like greit og enkelt som noe annet. Jeg er absolutt ikke klar for å ha samleie enda, men merker allerede nå at jeg savner sex, så vi får se Er iallefall ikke klar for en ny graviditet enda! Flott at du ikke merker ubehag lenger, lolita90! Her er jeg fortsatt hoven og øm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 26. desember 2011 #1457 Del Skrevet 26. desember 2011 merker bare at jeg kan være litt øm i beina der nede, men ellers merker jeg ingenting stingene har faktisk detti ut kan tørke meg helt som normalt og har sluttet å blø, men slimer litt ennå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 26. desember 2011 #1458 Del Skrevet 26. desember 2011 Tror nok ikke den fødelisten er så oppdatert, men nå har alle de aktive fått utenom Frøken am og ^me^. Fødelisten er forsåvidt på tråden som ligger under denne, med undertekst "fødehistorier, takk!". Den er nå oppdatert. Har vært mye på farten i det siste og lite ved dataen. Samboern har veldig lyst til å måte lillegutt, går det an for meg å pumpe meg å la han måte eller kommer det til å ødelegge ammingen? Har ikke noen problemer med ammingen Så lenge de har etablert en god sugeteknikk, så skal det ikke vært noe hinder å bruke flaske og smokk. På barneklinikken gir de smokk til prematurbarn fordi det å suge på noe gir en form for smertelindring for den lille. Ellers så går det ann å gi melk fra kopp. Ikke en stor kaffemugge altså men en heller melk i et lite medisinbeger og gir babyen. Bare pass på temperaturen på melken om den er varmet opp at den ikke er for varm. Vi gjorde det her med lille I da hun gikk litt for mye ned i vekt de første dagene. Men nå er vi fullt i gang med masse melk, litt for mye til tider. har ingen problemer med sugingen hans eller noe. har brukt smokk en gang når han ikke var sulten eller trengte ren bleie men fortsatt var missfornøyd. Har flasker fra Avent. Luft i magen? Må bare spørre, men hvordan er det med renselsesprosessen hos dere som har fødd før meg? Lillegutt er 1 mnd i morgen og jeg blør fremdeles mye rødt blod.... tar det slutt snart tro:-( Veldig forskjellig, men det er helt normalt å blø friskt blod opp mot 6 uker... kjedelig, men normalt. nja, liker ikke kondomer vi heller, men jeg vil ikke bli gravid igjen ennå, så frem til jeg får begynt på ny prevensjon så blir det kondomer. jeg har ikke noe ubehag lenger, så hvorfor vente da Blir nok kondomer her også en god stund. Er ikke så veldig glad i hormoner som la en kraftig demper på vårt sexliv i mange år. Stakkars mannen viste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg da jeg sluttet med det... Har ingen planer om enda flere tette. Selv om det sies i Bergen at en gang er tilfeldig og to ganger er tradisjon, så blir det ingen ny baby til neste jul for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 26. desember 2011 #1459 Del Skrevet 26. desember 2011 Luft i magen? nei han hadde ikke luft i magen. han roet seg og sloknet med smokken hvertfall bruker den ikke ellers. I dag pumpet jeg meg og samboern fikk gi flaske til lille Liam, og han tok flasken like lett som han tar puppen kommer ikke til å pumpe hver dag, men en gang i ny og ne når samboern vil mate pumpet meg vel også fordi jeg hadde veldig migrene hodepine og ville sove, så det hjalp en del at samboern stod opp med gutten i dag og matet han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 27. desember 2011 #1460 Del Skrevet 27. desember 2011 Idag er vel den store dagen til Frøken am, om jeg husker riktig? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå