Redlady Skrevet 8. desember 2011 #1301 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Skal si her skjer ting for tiden. Mannen trodde vi var i gang i løpet av natten slik jeg stabbet meg over golvet her i går med menssmerter, men de gav seg etter en dusj og litt Men har stor mage fortsatt. Det positive er at jeg fikk ryddet gjesterommet, slik at det står klart for mormor som skal passe storebror når vi drar på klinikken. Og nå er vognen ankommet Norge og på vei over fjellet. Er her kanskje i morgen eller lørdag. Hadde vært kjekt å ha en baby å legge oppi også snart men får vel bare smøre meg med tolmodighet. Sist startet det hele som lyn fra klar himmel. Eller nesten, vi var på sykehuset og fikk ikke lov å reise hjem pga 4 cm åpning. Så ser for meg at når vi først er i gang kommer det til å gå unna. Ny time til modningsakupunktur er bestilt i neste uke. Og time hos lege i neste uke og jordmor uken etter er på plass. Snart jul! Endret 9. desember 2011 av Redlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. desember 2011 #1302 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg savner også magen min nå. :gjeiper: Neste gang skal jeg nyte det litt mer selv om jeg garantert blir lei på slutten da også. Men jeg var jo i generelt bra form. Gikk timestur dagen før fødsel, så hadde sånn sett et ganske så greit svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 8. desember 2011 #1303 Del Skrevet 8. desember 2011 Skal si her skjer ting for tiden. Mannen trodde vi var i gang i løpet av natten slik jeg stappet meg over golvet her i går med menssmerter, men de gav seg etter en dusj og litt Men har stor mage fortsatt. Det positive er at jeg fikk ryddet gjesterommet, slik at det står klart for mormor som skal passe storebror når vi drar på klinikken. Og nå er vognen ankommet Norge og på vei over fjellet. Er her kanskje i morgen eller lørdag. Hadde vært kjekt å ha en baby å legge oppi også snart men får vel bare smøre meg med tolmodighet. Sist startet det hele som lyn fra klar himmel. Eller nesten, vi var på sykehuset og fikk ikke lov å reise hjem pga 4 cm åpning. Så ser for meg at når vi først er i gang kommer det til å gå unna. Ny time til modningsakupunktur er bestilt i neste uke. Og time hos lege i neste uke og jordmor uken etter er på plass. Snart jul! Spennende! Lurer på å ta en modningstime i morgen. Om det trengs Har ikke prøvd å ha sex enda, har hatt litt for vondt! Hatt rier som har kommet og gått i hele dag. Men nå er det rolig, så kanskje vi skulle prøvd oss på litt Om bare vannet kunne gått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 8. desember 2011 #1304 Del Skrevet 8. desember 2011 iløpet av helga vet du am, da skjer det noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 8. desember 2011 #1305 Del Skrevet 8. desember 2011 Spennende! Lurer på å ta en modningstime i morgen. Om det trengs Har ikke prøvd å ha sex enda, har hatt litt for vondt! Hatt rier som har kommet og gått i hele dag. Men nå er det rolig, så kanskje vi skulle prøvd oss på litt Om bare vannet kunne gått!! Vi som hakka møkk, men jeg tror ikke noe har innvirkning på meg jeg Men uansett eller ikke, så tror jeg du kommer til å føde iløpet av helgen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 8. desember 2011 #1306 Del Skrevet 8. desember 2011 Fullmåne på lørdag, så jeg satser på at lillenurket vårt kommer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 8. desember 2011 #1307 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg skal ha nok for dere alle sammen!!! Nå er vi mange som venter! Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 8. desember 2011 #1308 Del Skrevet 8. desember 2011 du er gæærn.... :-D I know, crazy woman :gjeiper: Men eg er fullt klar over at neste svangerskap kanskje ikkje blir like enkelt, kanskje eg legg på meg, kanskje eg får bekkenløysing, svangerskapskvalme etc. Men viss det blir som no, så gler eg meg veeeldig Men foreløpig fortsetter eg med :popcorn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 8. desember 2011 #1309 Del Skrevet 8. desember 2011 gleder meg til neste allerede jeg å og jeg er ikke ferdig ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. desember 2011 #1310 Del Skrevet 8. desember 2011 Vi som hakka møkk Wow, du får samleie til å høres så vanvittig sexy ut ___ Og når det er sagt: Jeg gleder meg IKKE til neste svangerskap. Jeg har slitet så mye med bekkenløsning, ligamentsmerter, halsbrann og nå ødem (trenger jeg å nevne en gang til at jeg må gå i gummiballerinasko i snøen, for å komme meg utenfor døren?). Det eneste som egentlig mangler på lista er egentlig svangerskapskvalme (dette hadde jeg bare 1 uke ca), og (BANK I BORDET) svangerskapsforgiftning. Det blir lenge til neste gang. Tydeligvis at kroppen min ikke takler godt å gå gravid. Håper den takler litt bedre å føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 8. desember 2011 #1311 Del Skrevet 8. desember 2011 jeg kjenner meg veldig igjen med ødem i beina, mine ser rett og slett ikke ut til tider!mine er så store av og til at jeg ikke kan bruke noen av skoene mine!til og med ikke crocs!jeg er nødt til og bruke min manns sko i str 42 (rett utafor døra da vel og merke npr jeg lufter hundene). jeg var nettopp i 80 års dag og hadde på meg en kjole, som jeg tenkte at jeg skulle bruke litt høyhelte støvletter til, hadde jeg i det hele tatt tjangs i havet med og komme ned i dem??ikke om det smalt en viss plass!så da måtte jeg ta på med korte støvletter som ikke passet kjolen i det hele tatt, men hva skal man gjøre da?gå uten sko??det føles ut som om å gå på ballonger! jeg gleder meg til og gå gravid neste gang da jeg har hatt et veldig fint svangerskap!ingen kvalme, bekkenløsning, halsbrann eller noe. men det var i 3 trimester plagene begynte med lite energi, søvnproblemer, ødem og stadige kynnere og problemer med blærekontroll grunnet et sykt press på blæra. men jeg tenker at det er slikt som alle får og at det bare er for en kort periode, OG det kommer en herlig liten engel ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 9. desember 2011 #1312 Del Skrevet 9. desember 2011 Wow, du får samleie til å høres så vanvittig sexy ut og tatt ut av setningen hørtes det jo, om mulig, enda mer sexy ut Jeg vet ikke om jeg gleder meg til neste graviditet eller ikke jeg Selve graviditeten har vært grei, men vet jo ikke hvordan fødselen blir enda Tenker at siden jeg har vært så frisk i graviditeten får jeg sikkert en tøff fødsel - for noe må jo jeg også slite med Og det er vel kanskje nettopp bekymringen/tankene rundt fødsel som har plaget meg mest i svangerskapet, om man kan si det sånn. Derfor har jo graviditeten egentlig vært mer psykisk enn fysisk påkjenning for meg. Men hvis fødselen skulle gå som en lek, har jeg nok ikke noe mot å gå gravid igjen selv om det er tungt og jeg er vannvittig lei nå, og mangler en god del søvn pga vondt å ligge - så er det ikke store nok plager til å knekke meg! Jeg ser på mine fysiske plager som bagateller imot mye av det andre må slite med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 9. desember 2011 #1313 Del Skrevet 9. desember 2011 men det var i 3 trimester plagene begynte med lite energi, søvnproblemer, ødem og stadige kynnere og problemer med blærekontroll grunnet et sykt press på blæra. men jeg tenker at det er slikt som alle får og at det bare er for en kort periode, OG det kommer en herlig liten engel ut av det Ja, dette har jeg også slitet med. I tillegg har jeg brukt nesespray siden dag 1 (jeg får så hovne slimhinner av å være gravid....), og når man bruker nesespray så lenge, så er jeg dømt til å få en litt følsom nese av og til. Så i perioder så har jeg "nysemaraton". Plutselig kommer det 10-12 nys rett etter hverandre. Og da er det ikke lett å holde kontroll på en allerede sliten blære. Gud så flaut det har vært at jeg har stått rett opp og ned, og jeg har tissa på gulvet. Eller enda verre: Mens jeg har sittet i sofaen!! Takk og lov så har jeg hatt en utrolig god mann som bare har gitt meg et kyss, bedt meg hoppe i dusjen, også har han vasket gulvet eller sofaen mens jeg fikk dusjet. Og han har ikke mobbet meg en gang for det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 9. desember 2011 #1314 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) jepp, jeg har ikke tissa på gulvet enda, men det har jaggu meg vært nære på og MANGE ganger jeg har tenkt "herregud!!nå tisser jeg på meg!jeg rekker ikke toalettet!!!" jeg blir akutt tissetrengt når en kynner kommer, og det er ikke alltid det er et toalett i sekunders rekkevidde akuratt da, så da er jeg ofte så trengt at det kommer et par dråper i trusa. Så min løsning er og bruke truseinnelegg (prøvde tenaprøvene jeg fikk med babyboksen fra apoteket men jeg reagerte på det og ble veldig sår nedentil). dette er en av problemene jeg ikke ante jeg kunne få som gravid Endret 9. desember 2011 av ^me^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #1315 Del Skrevet 9. desember 2011 Ja her skjer det mye ser jeg Spennende dager fremover nå. Blir sikkert mange av dere som føder omtrent på likt Knøtteliten: Fortivl ikke om du ikke merker noe. Jeg var på shopping og i begravelse den dagen vannet mitt gikk. Jeg hadde ikke noen tegn på at jeg skulle føde når jeg gjorde. Det bare skjedde. Så man trenger ikke ha masse vondt, slimpropp o.l. før fødselen er i gang.. Så før du vet ordet av det så ligger du der Jeg savner også magen min innimellom, men er veldig godt å være kvitt halsbrann og at man kan ligge på rygg og mage igjen! Men jeg følte meg veldig vel med mangen og gikk for første gang i trange klær og var konfortabel (noe jeg aldri er ellers).. Men mannen er veldig glad for at den er borte... Nå venter han bare på at renselsesprosessen skal bli ferdig for han begynner å ble litt frustrert..hehe.. Lykke til alle sammen og ha en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 9. desember 2011 #1316 Del Skrevet 9. desember 2011 Mannen min også gler seg til renselsen er over (og til at eg gir klarsignal mtp stinga mine) Ja, eg gler meg jo eg også til den blir ferdig..eg har aldri likt mensen, og dette blir jo som ein samanhengande mensen i fleire veker.. Det har vore så deilig å ikkje hatt mensen på 9 mnd Og så blir jo det fint med litt igjen da! Er jo eit par veker ++ sidan sist Ang. blæra så er det noko av det beste med å ikkje vere gravid..plutseleg kan det gå maaange timar mellom kvar gong eg er på do - herleg! Så akkurat det er positivt med å ikkje vere gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 9. desember 2011 #1317 Del Skrevet 9. desember 2011 Smørblomst: Jeg satser på at jeg er som deg ---- Er det forresten noen andre som føler på at det kan bli litt vel mye oppmerksomhet for tiden..? Altså, det er hyggelig at folk bryr seg, og det er ikke oppmerksomheten i seg selv som er problemet. Men mere det at man blir litt "lei" av å gjenta seg selv 10 000 ganger, fordi de samme sp.målene kommer gang på gang fra både samme og forskjellige personer :gjeiper: Standard sp.mål som kommer hver dag, hver gang vi møter noen kjent eller blir oppringt f.eks: "gleder du deg?" Og svaret blir som alltid, på autopilot, "joda!". Også er det noen som faktisk da henger seg opp i at man ikke svarer entusiastisk og bobbler over av ord om hvor fantastisk det skal bli.. For når man får det sp.målet så utrolig mange ganger, gidder man rett og slett ikke å svare detaljert hver gang. Og svaret vårt er jo i tillegg ganske opplagt, vi gleder oss jo! (tror folk flest at vordende foreldre ikke gleder seg liksom? :gjeiper: ) Sånn som i går spurte svigermor sin sønn (for ørtende gang ila 9 mnd) "ja du gleder deg vel nå??". Samboer svarte "joda...", og med det mente han ca "jo jeg gleder meg like mye nå som alle gangene før du har spurt, mamma! orker bare ikke å utbrodere det noe mer". Og svigermor henger seg da opp i at det ikke hørtes ut som han gledet seg like mye og lurte på om han hadde begynt å gruve seg eller bekymre seg.....og gir han i samme åndedrag en liten "moralpreken" om at han må stille opp for meg og i allefall ikke finne ut at han ikke vil være med på fødsel og at det blir nok annerledes etter at ungen kommer ut osv.. da kjenner jeg at jeg blir litt matt jeg altså Og det ble samboer også Samtidig er det en del som vil "skynde seg å møte oss" før det blir fødsel. Så venner og familie som vi ellers ikke har sett noe til på lange tider kommer plutselig på besøk. Og det er veldig trivelig! kunne bare ønske at ikke alle tenkte sånn akkurat samtidig For akkurat nå er det litt godt å bare være kjærester hjemme i fred også uten å snakke baaaaare baby, som det gjerne blir med besøk Men vi synes jo det er veldig trivelig å se gamle venner og kjente, så det blir jo til at vi har "åpent hus", selv om det kan være litt slitsomt noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 9. desember 2011 #1318 Del Skrevet 9. desember 2011 spørsmålet som går igjen hver bidige gang jeg snakker med noen her er "når har du termin?", uansett hvor mange ganger jeg har sagt det til samme person før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 9. desember 2011 #1319 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Og "nei, er du her enda?"..Neeei, eg er eigentleg på sjukehuset, du berre innbiller deg ting.. :gjeiper: Og "har du ikkje født enda?" Joda, magen min er berre så stor til vanleg Men samtidig er det jo litt hyggeleg at folk viser interesse..tipper eg hadde blitt ganske snurt om ingen gadd å bry seg om meg Edit: ang. svigermor og lange taler.. mi svigermor syns mest synd i mannen min, som måtte SJÅ på at eg hadde det vondt.. Ikkje synd i meg som faktisk måtte ha vondt nei.. :gjeiper: Eg brukte berre å smile til ho og seie at det var IKKJE synd i han, han hadde ein enkel jobb Endret 9. desember 2011 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 9. desember 2011 #1320 Del Skrevet 9. desember 2011 da sitter jeg barnevakt og hundevakt i kveld så det blir pc, idol og håndball som underholdning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå