Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Er det flere som er sår/øm/støl i mellomgulv-området? Altså nedenfor/innenfor ribbena på en måte.. Ikke noe smerter, men kjennes mere ut som at livmoren eller mellomgulvsmuskelen er i strekk sånn at det blir ømt/sårt pga det. Kjenner det er sårt når jeg stryker hånden over eller klemmer, men kjenner ikke så mye til det når jeg ikke rører ved der..

Nevnte det for jordmoren og hun sa bare fort at det var veldig vanlig.. Blodtrykk og urin er som det skal og ingen hodepine eller øyeflimmer. Men klarer likevel ikke å slappe helt av, da jeg vet at smerterr under ribben kan tyde på svangerskapsforgiftning :sjenert: hvordan er de smertene i forhold da, evt? Er det mere stikkende konstante smerter da eller?

Er ikke sånn sviende følelse inni selve mellomgulvet som surt oppstøt/halsbrann, føles mere som om det er i huden/livmora/en eller annen muskel. Ser for meg selv at det er mellomgulvsmuskelen som er så tøyd og har press på seg, sånn at den blir sår og øm eller at det er livmoren som er tøyd til det ytterste og derfor svir/er støl. Blir liksom litt bekymret over at kanskje jordmor misforstod og trodde det var ømt på selve ribbena pga spark..

Noen som kjenner seg igjen? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg i flere uker før fødsel. Ble værre etter hvert som magen vokste. Ingen svangerskapsforgitning her. :) Livmoren blir jo så strekt og utspilt på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg i flere uker før fødsel. Ble værre etter hvert som magen vokste. Ingen svangerskapsforgitning her. :) Livmoren blir jo så strekt og utspilt på slutten.

Puh..så betryggende med sånne svar, at flere har opplevd det samme uten fare :) kjennes nesten ut som når man får melkesyre i muskler av trening, eller rett og slett strekk - sånn sviende følelse av overbelastet muskel! Og det er vel ikke noe rart når livmoren er så strekt nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som er sår/øm/støl i mellomgulv-området? Altså nedenfor/innenfor ribbena på en måte.. Ikke noe smerter, men kjennes mere ut som at livmoren eller mellomgulvsmuskelen er i strekk sånn at det blir ømt/sårt pga det. Kjenner det er sårt når jeg stryker hånden over eller klemmer, men kjenner ikke så mye til det når jeg ikke rører ved der..

Nevnte det for jordmoren og hun sa bare fort at det var veldig vanlig.. Blodtrykk og urin er som det skal og ingen hodepine eller øyeflimmer. Men klarer likevel ikke å slappe helt av, da jeg vet at smerterr under ribben kan tyde på svangerskapsforgiftning :sjenert: hvordan er de smertene i forhold da, evt? Er det mere stikkende konstante smerter da eller?

Er ikke sånn sviende følelse inni selve mellomgulvet som surt oppstøt/halsbrann, føles mere som om det er i huden/livmora/en eller annen muskel. Ser for meg selv at det er mellomgulvsmuskelen som er så tøyd og har press på seg, sånn at den blir sår og øm eller at det er livmoren som er tøyd til det ytterste og derfor svir/er støl. Blir liksom litt bekymret over at kanskje jordmor misforstod og trodde det var ømt på selve ribbena pga spark..

Noen som kjenner seg igjen? :sukk:

Jeg har det også sånn så regner med det er normalt. Har vært ømt ganske lenge. Ikke noe behagelig!

Nå har også halsbrannen kommet tilbake etter å ha vært fraværende en liten stund.. også skikkelig irriterende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... Hvem var det som hadde vært på førstehjelpskurs?

Lest gjennom her, men finner ikke innlegget :bond:

Kunne tenkt meg det! :jepp:

Så bra! Kjekt å høre at du ønsker det :jepp:

Jeg har ikke nevnt det her, men vet litt om det siden både jeg og mannen er førstehjelpsinstruktører. Du kan forsøke å ta kontakt med Røde Kors Førstehjelp de finner du her. Hør med de om det er noen hos de som arrangerer førstehjelpskurs i området der du bor som er åpent for alle.

En annen mulighet er om det finnes et Røde Kors Hjelpekorps der hvor du bor. Om det gjør det så skal de avholde førstehjelpskurs for sine medlemmer årlig, og det koster 300 kr å være medlem, 600 kr for familiemedlemskap. Og 300 kr for et årlig førstehjelpskurs er ikke dumt. I tillegg kan du videre få mulighet til å gå på mange andre kjekke kurs etter hvert om du ønsker. Jeg vet at noen hjelpekorps har gratis deltakelse for sine medlemmer på sine grunnkurs som er 30 timers førstehjelpskurs.

Her begynner jeg å bli litt mer klar for jul :nisseblunk: Har bakt kakemenn i dag! Og mannen er superfornøyd! Beste kakene han vet om, så jeg har gjemt unna en hel boks som han ikke vet om, for i fjor forsvant alle før jul og jeg måtte bake nye.

Bare 1 måned igjen til jul. :tree: Og alle er nå litt nærmere å få seg en baby :kgbaby:

Edith: Trykkleif.

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det vidunderkur mot vond hofte?? litt sånn bak på ryggen nede ved hofta på venstre side er det helt J***** vondt. fikk nesten ikke bøye meg den korte biten ned for å løfte opp lokket på do i stad :tristbla: er dette straffen for en lette esken jeg bar ned i boden tidligere i dag? den veide jo ingenting nesten. Ligger på sofaen med puter stablet mellom beina, men har like vondt, og klarer nesten ikke røre meg

typisk at det skjer nå når det bare er en mnd igjen til termin :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Lyst å dele oppskrift på kakemenn? :sjenert:

Er det beste jeg vet!!

Og på lørdag skal vi it og kjøpe julegaver og julepynt! Gleder meg som en liten gris herregud...

Da skal jeg snakke Røde Kors - de har faktisk lokaler 10 m unna! :jepp:

Nærmest naboer, så jeg stikker innom i morgen!

Mannen hadde nettopp kurs på jobben. Men lurer på om jeg får han med :fnise:

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det vidunderkur mot vond hofte?? litt sånn bak på ryggen nede ved hofta på venstre side er det helt J***** vondt. fikk nesten ikke bøye meg den korte biten ned for å løfte opp lokket på do i stad :tristbla: er dette straffen for en lette esken jeg bar ned i boden tidligere i dag? den veide jo ingenting nesten. Ligger på sofaen med puter stablet mellom beina, men har like vondt, og klarer nesten ikke røre meg

typisk at det skjer nå når det bare er en mnd igjen til termin :kjefte:

Sånn har jeg hatt det lenge men på høyre side. Har vært god fysio, og det har hjulpet for en periode. Det eneste som hjelper meg og å bytte side ofte eller gå det til. Tar også tid før det går over når jeg snur meg. Må strekke meg og tøye og bøye... Innimellom føles det som krampe, men kan også være en nerve i klem.

Har desverre ingen råd, men sende seg en klem for jeg vet hvordan det er...og det er grunn til jeg sover lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst å dele oppskrift på kakemenn? :sjenert:

Er det beste jeg vet!!

(...)

Da skal jeg snakke Røde Kors - de har faktisk lokaler 10 m unna!

Takk for tips! :)

Oppskrift på kakemenn fant jeg her på Tine sine sider. Veldig enkel oppskrift. Lurt å la deigen stå over natten før du kjevler ut, da er den veldig god å jobbe med. Og har du en voksduk på bordet du kjevler ut på trenger du ikke mer mel.

Bare hyggelig du! Lykke til på kurs :)

Mannen fikk se hvor lavt magen min er for tiden i går. Tror han fikk litt sjokk... Når jeg sitter på en vanlig stol, hviler magen ned på lårene. Ikke rart jeg sliter med plutselige smerter i lysken som sannsynligvis kommer av at jeg klemmer av noen blodårer eller nerver. Litt kjedelig når det fører til at jeg mister fotfeste og ikke klarer og stå oppreist. Og så ser det veldig dramatisk ut, for jeg skvetter til av smerte når det skjer. Bare håper det ikke skjer når jeg kjører bil :sjenert: Mot slutten sist kunne jeg la bilen stå, men nå må jeg få småen i barnehagen. Er veldig glad for at han nå går selv, så blir bare inn og ut av bilen jeg må løfte han.

Nå er det snart av gårde på slyngetrenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Takk for det! :)

Kjenner det endog godt i hoftene etter natten er omme. Da er se vonde, numne og det stråååler ned i beina...

Hvordan er slyngetrening forresten? Høres spennende ut! :jepp:

---

I natt sov jeg faanmæ ENDELIG ti timer!!!! :bolledeig:

Var innom akupunktøren min i går, og det fleste han sa var: "Du ha jo skikkelig bihulebetennelse du!".

Da hadde jeg det da.

Så stakk han tre i ansiktet. Og samtidig to bak i korsryggen for litt modning. Og det jeg sier jeg dere...plutselig ble mini helt stille og sløv i bevegelsene sine.

Så fikk jeg de verste kynnerne, mens jeg lå rett flatt på siden.

Takket være min kjære akupunktør er endelig livet tilbake haha!

Sovet godt i natt. :hoppe: for det!

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vannet mitt gått som en foss!!!! Skikkelig ekkelt egentlig:) høres seinere...

Åååååååå lykke til!! :klemmer:

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Enn at Silverdoe sikkert har blitt mamma da... :rodmer: håper det oppdateres snart! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er slyngetrening forresten? Høres spennende ut! :jepp:

Helt fantastisk! Ikke bare god trening der og da, men de legger også opp til å bevisstgjøre oss hvilke stillinger og småøvelser vi bør ha og gjøre gjennom dagen. Det er en fysioterapeut som har treningen, og når jeg har vært der har vi ikke vært så mange, noen ganger bare to, så da får en veldig god individuell oppfølging også :) Burde vært en fast del av svangerskapsomsorgen for jeg tror det kunne ha hjulpet mange gravide fra å bli sykemeldt!

Da har vannet mitt gått som en foss!!!! Skikkelig ekkelt egentlig:) høres seinere...

Lykke til Smørblomst! :popcorn:

Silverdoe skulle vel muligens settes i gang på torsdag, var det ikke?

Her holder vi ut. Om babyen blir i magen til i morgen, vil det ikke bli regnet som prematurfødsel :) Det sies at to tette gir økt risiko for prematurfødsel. Kan leses her.

Men jeg føler kanskje ikke at kroppen min nå er helt i stand til å skulle klare og holde ut i 23 dager +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende, smørblomst! :)

Og tusen takk for alle trøstende ord om pusen min, det hjalp :klemmer:

I natt så fikk jeg ikke sove på grunn av skikkelig sterke smerter i korsryggen og gikk nedover lårene. Jeg måtte vugge litt fram og tilbake mens jeg masserte ryggen min. GUD, så vondt! Angsten tok meg jo skikkelig "Herregud, tenk om dette er rier? Og jeg er jo ikke ferdig med fødselsbagen :overrasket: " Men det ga seg, så da satser jeg på at det ikke var noe farlig. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...