Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I natt har jeg og samboer ligger på hvert vårt rom i håp om at vi begge skulle få litt bedre nattesøvn. Jeg er jo oppe 200 ganger for å tisse i løpet av døgnet og vekker han og han snorker og holder meg våken siden jeg sover så lett. I tillegg er vår seng så utrolig bløt og det er ikke så behagelig om dagen...Var litt stusselig når vi la oss men...

Her er det helt motsatt. I natt var første gangen jeg sov på samme rom som mannen min på over to måneder! :danse: Jeg står opp så ofte, og våkner så lett, og han har borreliose med mye smerter, så han sover dårlig, så vi drev egentlig bare å vekte hverandre hele tiden. Da flyttet jeg hjem til mine foreldre, som bor i nærheten, og sov på deres gjesterom. Ja, det er stusselig, og mye av "kjæreste-delen" forsvinner, synes jeg, men vi klarer begge to å fungere på dagtid da, iallefall.

Vel, i natt tenkte jeg at jeg skulle gjøre et forsøk, og sov hjemme. Det var deilig å sove i min egen seng igjen, der jeg også har et ordentlig snulaken rundt madrassen. MEN jeg kjenner at bekkenet mitt er veldig slitent, og vondt. Men jeg tror det bare er en vanesak .

Det er uansett ikke lenge igjen før babyen din kommer ut, smørblomst, så bit tenna sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg søv også veldig lett, og bruker øyrepropper om natta, for mannen min snorker som eit sagbruk..! Så eg er litt spent på korleis det blir når ungen kjem, for då kan eg nesten ikkje bruke propper.. Blir eg trøytt nok, sovnar eg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Begynner å ta på nå ja, kjenner jeg...

Er HELT ferdig med alt av bæring, vask og rengjøring osv, dessuten klarer jeg ikke mer. Det er bare helt stopp :ler:

Kroppen får ikke til mer, er blitt sengeliggende og kjedelig :sjenert:

Ikke har jeg pakket bagen eller fikset noe særlig enda, hjelpes. Og det skjer så mye med kroppen at jeg burde begynne å forberede meg LITT!

Til sykehuset blir vi å ha med litt ekstra klær til mini. Og mamma har strikket en kimono med bukse til. En kimono. I str. 50 :rodmer:

Ellers er det iiikkenoooo å melde...

Til helgen skal jeg og mannen ut og spise. Da tar vi bilen inn til byen, er jo egentlig noe jævla styr. Men nå drar jeg ingen steder uten den bilen!

Kanskje vår siste helg sammen, sønnen hans kommer om to uker.

Nei nå vil jeg ha ut denne ungen! Vil ha ordentlig søvn og savner å gå i jeans.

For et sutreinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pakka ikkje bagen ferdig før i går tidleg, for vi måtte ha med oss bagen på sjukehuset sånn i tilfelle eg vart lagt inn.. Men eg trur du frøken am, kanskje bør pakke den litt før, for eg tipper du må inn før termin ;) Eg derimot..pøh, tydelegvis aldri :fnise:

Men du må også hugse på å ta det med ro! Kvil deg no mens du kan! :jepp:

Forresten, nokon som veit om Emmicke og Batinna har fått..? Dei står på terminlista, og er over termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batinna er ikke aktiv lenger. Eller, dvs. jeg sjekket profilen hennes, og hun logget visst på 14 november, men hun har ikke skrevet noe her, eller i dagboka hennes på veeeldig lenge. Hun er generelt lite aktiv på KG.

Emmicke har også vært pålogget i november, men har generelt vært lite aktiv. Tror siste gang hun skrev noe her var i september... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Batinna har vel ikkje oppdatert dagboka si sidan byrjinga av august.. Synd, skulle gjerne visst korleis det gjekk med dei :) Håper det i alle fall har gått bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No blir eg forhåpentlegvis ikkje så mykje større. 41+4 i dag, i morgon settast eg i gang, håper eg :)

Så siste bilete frå min kant (med slækk bukse og singlet.. :sjenert: ) - enjoy ;)

post-21766-0-42516300-1321974548_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Kjempefin mage! :rodmer:

Og jeg synes overhodet ikke at du er stor :sjenert:

Veldig gravid og fin slik det hører til, jeg synes du har en flott kropp! :jepp:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage! :rodmer:

Og jeg synes overhodet ikke at du er stor :sjenert:

Veldig gravid og fin slik det hører til, jeg synes du har en flott kropp! :jepp:

Tuuusen takk! *blush* :sjenert:

Eg er faktisk meir komfortabel i min eigen kropp som gravid enn som ikkje-gravid.. Så dette skal eg gjere fleire gongar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverdoe: Så fin mage!

Frøken am: Greit å høre at det er flere som ikke helt har styr på den bagen. Jeg har begynt da, men mangler fortsatt noen småting...

:sjenert:

Jeg sovnet på sofaen like før småen skulle legge seg, og sov nesten 1 time. Det var utrolig godt. Bortsett fra at bekkenet mitt stivnet litt, så nå gleder jeg meg til slyngetrening i morgen.

Men nå har jeg akkurat fått melding fra mamma om at det bare er å komme å hente nystekte rundtstykker om vi vil ha. Dumt spørsmål; selvfølgelig vil jeg har mammas nystekte rundtstykker til kvelds!!! NAM! Gleder meg til kvelds, selv om jeg er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...siden det snakkes om fødebag her, jeg kunne gjerne tenkt meg noen synspunkter på min - siden jeg egentlig ikke aner hva jeg skal pakke (eller ikke pakke..) :vetikke:

Hittil har jeg pakket:

* 2 joggebukser

* 3 topper/singleter

* crocks

* 4 truser (i tilfelle nettingtrusene skulle være "umulige" å bruke..)

* 3 par sokker

* 2 stk amme-bh (en litt større enn den andre, siden jeg ikke aner str på boobs'a når melka kommer)

* fotoapparat m/lader

.....så har jeg tenkt å pakke ned:

* toalettmappe/litt sminke

* shampo/balsam

* hårføner (avhengig!)

* mobil m/lader

* 2 hetterjakker (evt cardigan)

* en liten notisbok

* ammeinnlegg og purelan

* bind (i tilfelle jeg må/vil bruke egne truser)

* vannflaske og kanskje litt banan etc.

Edit: Ja, også helsekortet og veska mi da selvsagt ;)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Har bare skrevet en liste jeg :klo:

Som sambo får pakke før vi drar haha.

Bukser, truser, tannbørste, ladere, rettetang og hårføner :sjenert:

Helsekort og slike ting. Bind! I tilfelle det trengs :)

Ammebh og innlegg.

Og en del gode topper!

Bor ca en time unna, så det er greit å ha med heller for mye enn for lite. Tror også mini får med seg meeeer enn nok skift! :ler:

Mannen klarer IKKE velge...så han har en pappeske med babyklær han skal ha med :overrasket:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ikke pakke klær til babyen? Jeg har begynte å pakke fødebag også, men jeg har bare kommet til hva babyen skal ha på seg, ikke hva jeg skal ha på. :P

PS: Jeg er litt lei meg ikveld, da den minste katten vår på 1 1/2 år ble påkjørt ikveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er min iallefall :)

jeg har delt bagene i 2 deler, stellevesken til lille Mikal og en liten trillekoffert til meg.

Sykehus bagen:

Klær til meg:

Behagelig amme bh

kosedress i 2 deler med glidlås

2 delers pyjamas med knepping

2 singletter

Crocs

1 par varme sokker

1 par vanlige sokker

toalettsaker:

maskara

lipsyl

hårstrikk/fliseklemmer

shampo, balsam, showergel (I små beholdere)

brystsalve fra Medela

deo

egne nattbind

ammeinnlegg

tannbørste

tannkrem

lambi toalettpapir

diverse:

mobil + lader

kjeks + powerrade til meg

kanelgifler + cola til han

t-skjorte til han

graviditetsdagbok m/viktige papirer

til Mikal:

hentesett

vinterdress

sokker

lue

smokker

klorevotter

ammepute

teppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest frøken am

DA ER VI DER IGJEN :kjefte: 0 søvn...

Trist med pusen, Niennas :(:klemmer:

Vi har nettopp fått en fugl her hjemme og jeg gråter når jeg står og ser på den fordi jeg syns den er så søt...

Det er ikke LITT hormoner ute og går.

Og jeg er nok ikke alene, så jeg håper det går bra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååh, stakkar pusen :( Håper det går bra med deg, Niennas :klemmer:

Jaja, no stikk eg snart..no får det bere eller briste! :gjeiper: Har vore våken sidan halv fem..då gjekk eg på do, og fekk aldri sove igjen..tipper eg er litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter.

Har også sovet bedre i natt og det er deilig. I dag er det jordmor time, men det kommer nok ikke frem noe spesielt der. Bor på et lite sted og det er i grunn ikke så mye jordmor gjør annet enn å lytte, veie megd og måle meg.. Mamma tipper fødlsel litt før tiden så nå krysser jeg bare fingrer og tær for at det stemmer.. Men med overtid så kan jeg jo gå leeeeeenge enda :( Er vel bare å forbedrede seg litt mentalt på det...

Tuuusen takk! *blush* :sjenert:

Eg er faktisk meir komfortabel i min eigen kropp som gravid enn som ikkje-gravid.. Så dette skal eg gjere fleire gongar! ;)

Det samme er jeg. Kommer til å savne den struttende magen min på en måte :)

...siden det snakkes om fødebag her, jeg kunne gjerne tenkt meg noen synspunkter på min - siden jeg egentlig ikke aner hva jeg skal pakke (eller ikke pakke..) :vetikke:

Hittil har jeg pakket:

* 2 joggebukser

* 3 topper/singleter

* crocks

* 4 truser (i tilfelle nettingtrusene skulle være "umulige" å bruke..)

* 3 par sokker

* 2 stk amme-bh (en litt større enn den andre, siden jeg ikke aner str på boobs'a når melka kommer)

* fotoapparat m/lader

.....så har jeg tenkt å pakke ned:

* toalettmappe/litt sminke

* shampo/balsam

* hårføner (avhengig!)

* mobil m/lader

* 2 hetterjakker (evt cardigan)

* en liten notisbok

* ammeinnlegg og purelan

* bind (i tilfelle jeg må/vil bruke egne truser)

* vannflaske og kanskje litt banan etc.

Edit: Ja, også helsekortet og veska mi da selvsagt ;)

Min bag ble ferdig akkurat og den ser ganske lik ut egentlig. Har også litt lang kjørevei og en mann som ikke helt er den jeg stoler på pakker det jeg ber om, så har heller med litt for mye enn for lite.

Skal dere ikke pakke klær til babyen? Jeg har begynte å pakke fødebag også, men jeg har bare kommet til hva babyen skal ha på seg, ikke hva jeg skal ha på. :P

PS: Jeg er litt lei meg ikveld, da den minste katten vår på 1 1/2 år ble påkjørt ikveld...

Man trenger egentlig ikke klær med til babyen, bortsett fra lue og det den skal reise hjem i. Jeg har med noen skift i str. 50 som jeg kommer til å bruke hvis det passer. Gidder ikke "sløse" med hans nye og fine klær på sykehuset når man slipper. Vil liksom spare det til jeg kommer hjem :) Har nesten ikke str. 50 for regner ikke med han blir så liten. Så har egentlig bare kjøpt inn str. 56 og 62.

Så trist med pusen deres. Har selv mistet noen katter og det er så trist. Så sender mange klemmer til deg.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...