Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Åååh er så mange fine mager her :rodmer:

Rubies mage er veldig struttende - spennende med to stk! :jepp:

Slenger ut et lite tatt-på-badet-bilde.

post-42870-0-88846400-1316774381_thumb.j

Ellers er det faktisk min bursdag i dag! :duskedame:

Og i den anledning blir det middag hos mine kjære foreldre, men før den tid skal sambo og jeg ut og handle litt :jepp:

Så det blir nok en del baby shopping på den markerte dagen - det er alltid kos :rodmer:

Kos dere i dag, damer :)

KJEMPEGØY å se magene! Syns faktisk vi ser veldig gravide ut alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med dagen frøken am :) Nydelige mager ja, er nesten så jeg lurer på om min er hakket mindre enn deres. Må sjekke hehe. Kanskje får jeg også lagt ut ett bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeleg mage! :strix: Tenk at der er TO! :rodmer:

Tusen takk!

Jeg måtte kikke litt på den utstyrslisten din. Imponerende og detaljert! Ser ut som om du har full kontroll :jepp:

Kom på at det eneste jeg kanskje mangler er en bæresele el. Men det er jo så mange å velge mellom. Noen andre som har kjøpt Baby Bjørn, manduca, maitai, ergo, sjal eller annet bæretøy?!?

Åååh er så mange fine mager her :rodmer:

Rubies mage er veldig struttende - spennende med to stk! :jepp:

Ellers er det faktisk min bursdag i dag! :duskedame:

Gratulerer med dagen! :klemmer:

Flott mage du har fått! Helt enig med at alle ser veldig gravide ut. Men det er jo opp til 2 måneder i forskjell på termin, så selvfølgelig er de ikke like store alle sammen.

Kos deg med handling - høres kjekt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen frøken am :) Nydelige mager ja, er nesten så jeg lurer på om min er hakket mindre enn deres. Må sjekke hehe. Kanskje får jeg også lagt ut ett bilde.

Det er jo noen uker forskjell på de forskjellige her inne, så er jo ikke rart at noen har mindre mager enn andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Tusen takk, dere :klemmer:

Ja, husk det er mange uker mellom noen av oss!

Men fine synes jeg dere er alle sammen :rodmer:

Gravide mager er flott!

Rubie: vi har vært så heldige at mammaen min skal lage både sjal og mei tai :jepp:

Vi hadde kjøpt mei tai om ikke hun hadde sydd en, de er supre å ha!

Ellers hadde jeg bare funnet en stor klump med stoff og sydd til littegrann i kantene og fikset et sjal på egen hånd ;)

Det er de to tingene jeg anbefaler!

Tror også mei tai er enklere og mindre styrete enn manduca og sele! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg måtte kikke litt på den utstyrslisten din. Imponerende og detaljert! Ser ut som om du har full kontroll :jepp:

Hehe, tusen takk! :) Liker å ha full kontroll på akkurat dette ;) Eg heller har forresten ikkje tenkt noko særleg over beresele/sjal.. Veit ikkje kva vi ender opp med :)

Og gratulerer med dagen til frøken am! Kos deg i dag! :klemmer:

No skal eg strikke hæl på sokken til han lisjegull..viss eg får til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen på etterskudd Frøken am :) Og det er morro med flere bilder av de fine magene. Jeg har ikke fått tatt magebilde jeg da.. er litt sløv ;) Burde nesten gjort det men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Gratulerer med dagen på etterskudd Frøken am :) Og det er morro med flere bilder av de fine magene. Jeg har ikke fått tatt magebilde jeg da.. er litt sløv ;) Burde nesten gjort det men..

Tusen takk! :)

Ja, legg ut bilde :jepp:

Synes det er så gøy å se alle magene :fnise:

Og lolita - du er ikke den eneste som vil flytte :daane:

Er så lei denne trange leiligheten (selv om det ER god nok plass)... Vil ha HUS! Og masse masse hage og uteareal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Ja, legg ut bilde :jepp:

Synes det er så gøy å se alle magene :fnise:

Og lolita - du er ikke den eneste som vil flytte :daane:

Er så lei denne trange leiligheten (selv om det ER god nok plass)... Vil ha HUS! Og masse masse hage og uteareal!

her er det ikke god nok plass, er derfor vi må flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus er veldig kjekt å ha! :jepp:

Skal de kjøpe hus, lolita90, eller er det leilighet? Håper nokon kjøper dykkar leilighet fort da! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil helst ha hus :) men hvis vi ikke finner noe som passer oss så leier vi en større leilighet til vi får jobbet opp mer økonomi til å kjøpe "drømmehuset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Noen av dere som har hørt om, eller har erfaring med Flexi-bath? :popcorn:

Oooh det vurderer vi å kjøpe!

Skal dere ha en tett senere? Da lønner det seg hvertfall. Hvis de er så små at de gidder å bade sammen :fnise:

Dyrt, men vi har litt lyst på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig smart ut! :jepp:

Her skal vi kjøpe sånn firkanti kominert dusj med badekar-sak (høres kanskje rart ut, men den er skikkelig fin, også massasjedusj :rodmer: ) til badet vi holder på å pusse opp, så har nok ikke bruk for noe sånt. Når lillegutt kan sitte stødig selv, så blir jeg jo å bade han i badekaret, så. :) Fram til da har vi balje i stellebordet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ganske liten leilighet, med helt elendige planløsninger, så vi har stellebordet i gangen utenfor badet, så alt som er av ordentlig kvalitet, og tar lite plass/ er praktisk, er supert for vår del!

vurderer sterkt å kjøpe den, og heller spare til nestemann. Blir nok ikke to tette her i gården, grunnet av pappaen skal studere. Planen er (og den kan absolutt forandres, kan jo hende vi føler at det er nok å ta hånd om en?) er å begynne på andremann om tre år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da var det tid for dugnad i borretslaget her igjen da :P så jeg får sette i gang å bake til folka som skal jobbe, så deltar jeg på min egen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg begynne å vaske babyklær og slikt! Hadde egentlig tenkt å vente litt, men nå vil jeg ha bort alt rotet fra gjesterommet, så da må jeg bare vaske klærne og slikt sånn at jeg får det på plass i kommoder og skap. :)

Babyrommet er endelig ferdig, så er jo egentlig ikke noe å vente på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte flatpakke-kommode fra Skeidar, jeg satt oppe ganske lenge i natt, og nå er den snart ferdig satt sammen! Når den er "oppe og går", så har vi bare opphenging av bilder og sånt, så er barnerommet klart! :) Gleder meg :)

Siden mange av dere er myyye lenger på vei enn meg, og sikkert har gjort ferdig NAV-greiene : Jeg fikk beskjed om å sende med et inntektsskjema med søknaden min, skal jeg ta kontakt med arbeidsgiveren min, be de fylle ut det, sende det til meg, og jeg skal legge det ved? Eller kan jeg sende inn søknaden, og si at inntektsskjemaet kommer, sånn at arbeidsgiveren min kan sende det direkte til NAV? :klo:

Idag har jeg full dagsplan: Pedikyr/Manikyr, ammekurs og fødselsforbredende kurs! Pho, slitsomt å være sykemeldt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte flatpakke-kommode fra Skeidar, jeg satt oppe ganske lenge i natt, og nå er den snart ferdig satt sammen! Når den er "oppe og går", så har vi bare opphenging av bilder og sånt, så er barnerommet klart! :) Gleder meg :)

Siden mange av dere er myyye lenger på vei enn meg, og sikkert har gjort ferdig NAV-greiene : Jeg fikk beskjed om å sende med et inntektsskjema med søknaden min, skal jeg ta kontakt med arbeidsgiveren min, be de fylle ut det, sende det til meg, og jeg skal legge det ved? Eller kan jeg sende inn søknaden, og si at inntektsskjemaet kommer, sånn at arbeidsgiveren min kan sende det direkte til NAV? :klo:

Idag har jeg full dagsplan: Pedikyr/Manikyr, ammekurs og fødselsforbredende kurs! Pho, slitsomt å være sykemeldt ;P

Så deilig at barnerommet snart er ferdig da. Jeg har satt inn en kommode og bokhylle, men har ikke skrudd sammen gjestesengen (som også skal være på barnerommet), barnesengen eller bilder på veggen. Må også henge opp persienner og gardiner :) Satser på å gjøre litt i helgen. Jeg vil også begynne å vaske klær snart bare for å ha gjort det... Det tar jo tid å vaske alt av tekstiler og stryke dem..

Angående NAV styret så har jeg endelig levert i dag :) For å være på den sikre siden så hentet jeg inntektsopplysninger hos arbeidsgiver og leverte sammen med søknaden min og terminbekreftelse. De på mitt lokale nav kontor ble veldig glad for at jeg leverte alt samla. Da var det mindre sjangs for at de måtte innhente opplysninger og behandlingstiden var nok raskere. Så for å prøve å unngå laaaang behandlingstid og at nav eventuelt purrer på arb.giver etter opplysninger så ville jeg levert alt samlet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...