Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Det bør kanskje nemnast at eg er ikkje ansatt der lenger, eg er arbeidsledig for tida. Så eg søkte berre om foreldrepenger, eg treng ikkje å søke permisjon, sidan eg ikkje har noko jobb å få permisjon frå.. Kanskje det har litt å bety ang. skjemasirkuset..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i dag har jeg gått gjennom alt jeg har av babytøy og det var faktisk mye, har jo bare fått og nesten ikke kjøpt noe :O

tatt magebilde har jeg også gjort, og jeg føler meg diger. sist jeg veide meg hadde jeg gått opp 7 kg og det var mandag forrige uke, det er jo ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niennas: Takk for klem :klemmer: Er ikke det at jeg er bekymret over nåværende blodtrykk, men med tanke på den plutselige stigningen, at jeg har hodepine og at jeg faktisk ble småkvalm da jeg malte skyene i taket på barnerommet (som egentlig ikke er fysisk krevende i det hele tatt), så blir jeg redd for at det skal utvikle seg masse framover. Føler det hadde vært en trygghet å ha blodtrykksapperat her hjemme, da kunne jeg lært opp kjæresten til å ta det, tror ikke det er så lett å ta på seg selv, hehe. Jeg kan jo med dem, så..Men vet ikke hvor man får tak i det, hehe. Synes rett og slett det er litt lenge å gå helt til neste torsdag jeg. Men jeg er sikkert overhysterisk. Hadde jordmor følt det var nødvendig med oppfølgning før, så hadde jeg jo fått det.

Ang. det med ultrlyd så er det kun en ordinær her i alle fall. Man får vel overtids-ultralyd, men det er jo ikke akkurat ordinært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke sette meg inn i nav-greiene riktig enda en gang, høres jo ut som et skikkelig mareritt!

Så stor ser jeg ut idag, 26+4:

317756_10150800931410134_735630133_20653694_345599004_n.jpg

Og sånn ser den fine datteren min ut, også tatt idag:

A14.jpg?t=1316527743

Edit: OPS! Så at jeg la ut fullt navn og fødselsdato :P Haha!

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt meg vintersko som det bare er å dytte føttene oppi og som ikke er alt for dyre??

Her er forresten meg i dag :)

320545_10150385987200941_612775940_10447077_993534383_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine magebilder av dere :)

Spennende med 3D bilder da. Vi bestemte oss for å ikke ta det, men kanskje når vi skal ha neste :)

Heldig vi er i mitt fylke da, som automatisk får 2 ordinære ultralyder. Får naturligvis ekstra ved behov eller på overtidskontroller.

Skjønner godt at du er litt nervøs Teriyaki, men det går nok bra. Godt de sjekker det opp ihvertfall. Selv har jeg hatt veldig vondt i hodet i 2 dager og vært kvalm. Sjekket blodtrykket på helsestasjonen og undertrykket var litt høyere enn jeg har hatt tidligere, men ellers bra. Har sv.kontroll til uka, så får jo sjekket litt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine mager dere har! :jepp:

Kan legge ut et bilde jeg også! :jepp:

Har ikke noe nytt da, for pc min er ødelagt så har ikke fått lagt inn noe nytt, så dette bildet er fra da jeg var 30 uker på vei, altså tre uker siden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=545491&view=findpost&p=9656490

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, er det den store magebiletedagen i dag?? Då vil eg også vere med! :fnise:

Så fine magar av dykk! Og søøøøt jente! :rodmer:

Her er eg da, i veke 32+4. Men det var ikkje så lett å få god vinkel på biletet.. Men greit nok ;)

post-21766-0-17263600-1316530659_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

fine mager vi alle har :D

noen som har erfaring med å bestille sko fra heppo.no??

Slenger ut et bilde senere!

Har bestilt derfra nå i det siste - helt supert!!

Bestilt hundre og ørten par hjem og sender tilbake de jeg IKKE skal ha :)

Frakt og retur gratis. Supert! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut et bilde senere!

Har bestilt derfra nå i det siste - helt supert!!

Bestilt hundre og ørten par hjem og sender tilbake de jeg IKKE skal ha :)

Frakt og retur gratis. Supert! :tommel:

hvordan er det med str sånn iforhold til den du bruker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med flere fine mage bilder :)

Hvordan ligger dere an med forberedelsene nå? Vi har det meste i hus, men ikke vasket klær, skrudd opp seng, vogn, eller andre slike ting. Vurderer å begynne å vaskeklær bare for å ha det gjort, men er jo ennå tidlig kanskje.

Hvor langt har dere kommet i prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her mangler vi bare noen få ting:

- Ammeinnelgg, ammebh, ammevennlige topper og klær, ammeskjold (bedre føre var?)

- diverse kremer til den lille

- et par flasker og smokker

Ellers er det meste "stuet" inn på gjesterommet for øyeblikket. Har vært i full gang med oppussing av barnerom siste tre-fire ukene, men nå er det ferdig! :hoppe: Det ble såå fint! Kremhvite vegger, kremhvitt brystpanel, himmelblått tak med luftige, hvite skyer! Så nå gjenstår det bare å montere opp kommode og skap, henge opp bildet, gardinene og sånt småtteri. :)

Men har ikke vasket noen ting enda. Det blir jeg vel å begynne sånn smått med om et par uker tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikkje vaska noko klede eller sengetøy endå, og så må vi vaske vogna (den har stått stua vekk på eit loft i ca 10 år, så den er litt støvete :) ). Men vi har dei største tinga på plass, manglar berre litt ammegreier til meg, type brystpumpe, ammebh, ammeinnlegg etc. Skal til London om eit par veker og tenkte å sjekke ut prisar der, og forhåpentlegvis få kjøpt bh-ar og pumpe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangler også en del utstyr til meg, men ikke så mye igjen til den lille. Bare noen smokker, flasker, stelleprodukter og håndklær... ihvertfall som jeg kommer på nå :)

Gleder meg til å sette opp senga og vogna. Får snart vugga i hus også og det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senga og stellebordet er ferdig montert og klart (mangler vel egentlig bare bleiepakka under stellebordet!) Har flere sengetøy, madrass, tisselaken og sånt til senga.

Klær er ikke enda i hus her. Vi har fått litt i bursdagsgaver og andre gaver, men jeg vet at det kommer til å komme mer fra to venninner, så det stresser jeg ikke med. Stresser mer med å skaffe en kommode å ha alt i. :) Det kommer i løpet av neste uke, tror jeg, må bare få karret meg til å gjøre det!

Ellers har vi vippestol, takhengt vugge, og bilstol med vogn. skal ha en vogn til, med sportsdel, men det tar vi litt som det kommer.

Har en ammeBH til meg, men må skaffe meg ammeinnlegg og sånt.

Skal på ammekurs den 28 sept., da får jeg kanskje litt mer info om ting jeg bør skaffe. Tenkte å leie brystpumpe fra sykehuset, hvis det er mulighet for det.

Vi har en smokk :fnise: den kjøpte far, den er svart med dødningshodet på! Kjøper vel noen fler før babyen kommer. Har også en flaske, skal vel kjøpe fler, men ser ikke helt problemet med å kanskje vente til babyen kommer med å gjøre det.

Ellers så vet jeg at vi mangler babygym, og badebalje :) Det kommer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på magebilder! Dette ble tatt for en uke siden, altså uke 31 + 2. Er nå enda større... :fnise:

Er på grensen til litt uanstendig, men det får gå siden det er relativt anonymt.

Her er forresten alt av babyutstyr klart og vasket nå. Ble litt stresset da tvillingene nesten kom for en måned siden, så da ble det fortgang i sakene. Når det gjelder babykremer etc har jeg bestilt alt som er av "babybokser" fra apotek, bleieprodusenter etc så har nok av prøvepakninger for flere uker der. Det anbefales! Du får med litt tull og reklame også, men det er jo bare å kaste...

post-20370-0-27521500-1316762861_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...