Teriyaki Skrevet 7. september 2011 #521 Del Skrevet 7. september 2011 Så lenge kontrakten ikke går ut før du skal ut i permisjon, så skal arbeidsgiver fylle ut to skjemaer, med lønns- og trekksopplysninger. Disse skjemaene skal arbeidsgiveren ha. Hvis ikke så finner du de på NAV sine sider, et eller annet sted. Jeg skal kjøre til byen for å levere søknaden nå! Ser fram til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. september 2011 #522 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har blitt syk Har lest et sted (kanskje på KG?) at man har bedre immunforsvar, og det skal mer til å bli syk når man er gravid, og det tror jeg stemmer, for jeg var ikke vært skikkelig syk siden påska, og før så var jeg syk ca hver 4 uke... Vel, etterpå (klokka fire) så skal vi på sånn NAV-møte, der vi får all den informasjonen vi trenger når det gjelder skjemaer, permisjon og sånn. Jeg har satt meg godt inn i permisjonsgreia, men det har ikke min kjære, så vi kommer nok til å lære mye nytt idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 7. september 2011 #523 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har blitt syk Har lest et sted (kanskje på KG?) at man har bedre immunforsvar, og det skal mer til å bli syk når man er gravid, og det tror jeg stemmer, for jeg var ikke vært skikkelig syk siden påska, og før så var jeg syk ca hver 4 uke... Vel, etterpå (klokka fire) så skal vi på sånn NAV-møte, der vi får all den informasjonen vi trenger når det gjelder skjemaer, permisjon og sånn. Jeg har satt meg godt inn i permisjonsgreia, men det har ikke min kjære, så vi kommer nok til å lære mye nytt idag Korleis sjuk då? Kjenner meg noe uggen nå og da, men tror vel mer det er kroppen som er sliiiten. PLEEAASE del info senere! Om man klarer å videreformidle. Si ifra hvis du finner ut av noe vi andre ikke har klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. september 2011 #524 Del Skrevet 7. september 2011 Da var permisjonssøknaden endelig sendt inn! Nå er det bare EN søknad igjen, så den skal jeg se om jeg ikke får ordnet i morgen, og det er den som skal til lånekassen. - Er det bare jeg som regelmessig opplever at foten dovner helt bort? Dette skjer som regel når jeg er oppe og går, så dovner høyre fot opp. Må enten stoppe opp, eller småhalte litt sakte mens det står på. Det går fort over, men er plagsomt fordeom, hehe. Men det er vel en eller annen nerve som kommer litt i klem som er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 7. september 2011 #525 Del Skrevet 7. september 2011 Huff du har et poeng. Men det skjedde ting rett før jeg ble gravid, som gjorde at jeg måtte/ville slutte på treningssenteret jeg brukte for å unngå noen visse personer. Var ikke noe alternativ å fortsette. Tenkte å melde meg inn i et annet et, men har liksom aldri kommet så langt, og nå er det så nærme termin at jeg kan like gjerne vente til etterpå slik at jeg slipper å betale for de ukene jeg ikke kan trene uansett. Svømming skulle jeg gjerne gjort flere ganger i uken, men her koster det 110 per gang. Ingen billige folkebad for å si det sånn..Men tror kanskje det åpner noe nå på høsten, da. Så det skal jeg sjekke ut. Men når du svømmer, tar du vanlig brystsvømming? Har merket at det ikke er så gunstig for bekkenet, rett og slett. Har bekkenløsning som ligger og lurer, så må ta mine forhåndsregler for å holde det i sjakk. Også kan jeg rett og slett ikke krålsvømming Flaut, men sant. Fikk aldri dreisen på det Ved de fleste treningssentrene kan en få permisjon i fra treningen, dvs slippe og betale i en periode pga graviditet og at en ikke skal trene de første 6 ukene etter fødsel. Synd i forholdt til dyr svømming. Her koster det 40 kr, og 300 for 10 klipp, så jeg har kjøpt klippekort. Jeg har ikke god nok teknikk til å klare å crawle lenge, så jeg brystsvømmer, men jeg har smalere beinspark enn vanlig pga bekkenløsning. Det fungerer godt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 8. september 2011 #526 Del Skrevet 8. september 2011 I går var endte det opp med en liten hastetur til legevakten gitt. Hadde kynnere som ikke lignet grisen, og da de begynte å feste seg bak ryggen og rundt og over hoftene mente vi at det var like greit å dra for å få det sjekket Ble sendt videre til føden hvor gyn. tok en sjekk og litt ul. Alt så fint ut og livmorhalsen så ut som den skulle Hun ville gjerne ha meg inn for en sjekk i morgen også, men jeg tenker å se det an Alle kan jo få litt kynnere, og det er jo ikke rart hvis ting kjennes merkelig - livmoren skal jo strekkes til det nærmest uendelige! Trodde jeg skulle dø da jeg lå i sofaen og kjente jerngrepet rundt livet herregud! Har dere hatt noe ille kynnere enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 8. september 2011 #527 Del Skrevet 8. september 2011 Eg har ikkje hatt kynnarar endå.. Eg føler meg nesten litt snytt! Men kanskje det eigentleg er like greit, når eg les kor vondt det kan vere.. Dei kjem vel til slutt.. Men så bra at alt såg bra ut! Sikkert ingen kjekk opplevelse! Spesielt når gullet bør ligge endå litt lenger inne i magen.. Håper dei gir seg og at du får slappa godt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 8. september 2011 #528 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg hadde kynnere veldig tidlig i svangerskapet, i første trimester, og i begynnelsen av andre, men nå har jeg ikke hatt det på snart ti uker eller noe sånt, tror jeg. Bank i bordet ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. september 2011 Forfatter #529 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg har også hatt mye kynnere, men ingen som har vært så vonde som du beskriver. Godt du fikk sjekket dem da og at du ikke var i gang allerede. Fikk forresten svar fra labratoriet om glukosebelastningstest prøvene som ble sendt, og jeg har IKKE svangerskapsdiabetes. Prøvene var kjempe fine og jeg var ikke i grenseland :) Det lettet bra. Men skummelt hvor mye det kan skille fra legekontoret til labratoriet til sykehuset.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 14. september 2011 #530 Del Skrevet 14. september 2011 Her har vi stagnert, gitt Kynnerne har gitt seg noe og ellers er det rolig. Merker st livmoren er veldig hard hele tiden! Driver kanskje og strekker på seg? Var på svangerskapskurs på mandag med sambo - det var deilig Jordmor på ahus er supergrei og det var mest bare en bekreftelse på ting jeg trengte å høre. Jeg er veldig for det naturlige og de tenker ganske likt som meg. Hvordan er dagene deres ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 14. september 2011 #531 Del Skrevet 14. september 2011 Vi skal på fødselsforbredende kurs neste onsdag! Gleder meg ^^ Skal også på 3D UL neste tirsdag, da får vi endelig bekreftet kjønnet ordentlig. Og i slutten av måneden skal jeg på ammekurs. Mye spennende som skjer framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. september 2011 #532 Del Skrevet 14. september 2011 Her har vi ikke meldt oss på enda. Skal på svangerskapskontroll mandagen som kommer da, så skal få meldt oss på. Gleder meg! 32 uker på vei, og i veldig god form enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 15. september 2011 #533 Del Skrevet 15. september 2011 Eg anar ikkje om det er sånne kurs i kommuna her eg.. Men skal til jordmor på 32-vekerskontroll neste onsdag, så kanskje eg kan høyre med ho Skal ikkje klage på forma her heller Merker at det er litt mindre plass i magen, kan bli litt tungt å puste av og til, men det er det heile Eigentleg ser eg berre tjukk ut endå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 15. september 2011 #534 Del Skrevet 15. september 2011 Hahaha jeg har begynt å RULLE ut av sengen. Og samboer drar eller dytter meg opp av sofaen Litt strandet hval her hjemme... Svangerskapskurs kunne jeg faktisk klart meg uten, jeg er ikke så bekymret eller redd for fødsel osv. Det jeg derimot ville var å se føden! Men det ble ikke noe av, de hadde plutselig fullt opp med damer som hadde født. Så vi får ta oss en tur senere bare for å se hvor jeg ender opp Greit å vite. Niennas, hvordan er det forresten med ammekurs? Har ikke tenkt på noe sånt engang jeg... Hørtes interessant ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 15. september 2011 #535 Del Skrevet 15. september 2011 Niennas, hvordan er det forresten med ammekurs? Har ikke tenkt på noe sånt engang jeg... Hørtes interessant ut! Have no idea! Jeg kan komme med tilbakemelding når jeg har vært på det (tror det var den 28 sept. det skulle være ). Jeg håper å amme selv, og har lest litt om amming i boka "mamma for første gang", men tror jeg trenger så mye forberedelse som mulig. All info om alt mulig kurs har jeg fått av jordmor, igår fikk jeg til og med informasjon om et bekkenløsningskurs jeg kunne gå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 15. september 2011 #536 Del Skrevet 15. september 2011 Eg anar ikkje om det er sånne kurs i kommuna her eg.. Men skal til jordmor på 32-vekerskontroll neste onsdag, så kanskje eg kan høyre med ho Skal ikkje klage på forma her heller Merker at det er litt mindre plass i magen, kan bli litt tungt å puste av og til, men det er det heile Eigentleg ser eg berre tjukk ut endå.. Bare fordi jeg er nysjerrig: Hvor mye har du gått opp i svangerskapet? Har så langt gått opp 6 kg. Jeg, og andre som ser meg ofte ser at jeg har fått gravidmage, men hvis jeg møter noen jeg ikke har møtt på en stund, så ser de det ikke i det hele tatt. Frykter å bare se kjempetykk ut resten av svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 15. september 2011 #537 Del Skrevet 15. september 2011 Bare fordi jeg er nysjerrig: Hvor mye har du gått opp i svangerskapet? Har så langt gått opp 6 kg. Jeg, og andre som ser meg ofte ser at jeg har fått gravidmage, men hvis jeg møter noen jeg ikke har møtt på en stund, så ser de det ikke i det hele tatt. Frykter å bare se kjempetykk ut resten av svangerskapet. Eg har ikkje gått opp noko endå.. ligg på minus 1-1,5 kg i forhold til veke 9-vekta, alt etter dagsforma.. Men eg har mykje å ta av da, og har hatt stor mage sida eg var ungdom. Det er kanskje derfor eg føler magen berre er tjukk endå. Viss eg går berre i f.eks. ein tilsetande singlet så ser ein at eg har gravidmage da, for den er jo ganske rund. Men viss eg har på meg f.eks. softshelljakka mi og litt fleire lag, så er magen framleis mindre utståande enn puppane, viss du skjønner Og då trur ikkje eg det er så lett å sjå at eg er gravid. Men eg sjølv og familien ser at eg er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 15. september 2011 Forfatter #538 Del Skrevet 15. september 2011 Vi har også vært på svangerskapskurs og det var helt greit egentlig. Samber lærte mye og syns det var interessant. Nå har jeg også fått innkallelse til ultralyd i uke 32 og gleder meg til å se den lille igjen Vet ikke om det er vanlig der hvor dere andre bor? Ellers så begynner jeg å bli syk nå og det er litt kjedelig. Ellers så sover jeg fremdeles 12-14 timer om dagen så trenger mye søvn.. Går også til fysio og det har hjulpet veldig. Jeg trives fremdeles veldig med den lille i mangen, men samboer begynner å bli lei og har lyst til å se han snart..hehe.. Koselig at han gleder seg så mye. Jeg er også overvektig, men har veldig synlig gravidmage.. Jeg har ikke lagt på meg mer enn 3 kg til nå, så er kanskje derfor. Har ikke lagt på meg noen andre steder enn magen, men det kommer nok raskt fremover nå..Skal til jordmor om ikke lenge og da er det ny veiing.. så er spent på hvor mye jeg har gått opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. september 2011 #539 Del Skrevet 15. september 2011 Vi melder oss hovedsaklig på svangerskapskurs for at samboer skal lære litt mer om fødselsforløpet og hva som forventes av han og slikt. Kan godt hende jeg lærer noe nytt jeg også, men føler per dags dato at jeg har veldig god kontroll over hva som kommer til å skje og sånt under fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 15. september 2011 #540 Del Skrevet 15. september 2011 Vi melder oss hovedsaklig på svangerskapskurs for at samboer skal lære litt mer om fødselsforløpet og hva som forventes av han og slikt. Kan godt hende jeg lærer noe nytt jeg også, men føler per dags dato at jeg har veldig god kontroll over hva som kommer til å skje og sånt under fødselen. Helt enig. Tror nok at det er mannen min som får mest ut av fødselforbredende kurs, men jeg tror det skal bli godt for meg å innse at jeg faktisk skal føde i løpet av året, for jeg har bare helt oversett det faktumet. Trenger å mentally prepare myself. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå